X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

10 مرداد 1398, 07:55
کد خبر: 30527
خبرنگار: khani
نظرات: 8

سه زن دارم که زندگی در ایران برایشان دشوار بود؛

کومان: اولین اولویت من باشگاه سپاهان بود

کومان: اولین اولویت من باشگاه سپاهان بود کومان: اولین اولویت من باشگاه سپاهان بود
ولادیمیر کومان بازیکن اوکراینی مجارستانی تیم فوتبال سپاهان، دیدگاه متفاوتی نسبت به فاجعه چرنوبیل در مقایسه با فیلمی که اخیرا منتشر شده، دارد.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از "ورزش سه"، تمدید قرارداد با ولادیمیر کومان هافبک اوکراینی-مجارستانی تیم فوتبال سپاهان یکی از مهم ترین دغدغه های امیرقلعه نویی و هواداران سپاهان بود؛ هافبکی که پس از مدت ها ناکامیِ سپاهانی ها در جذب بازیکن خارجی، توانست انتظارات را برآورده کند و یکی از مردان کلیدی تیم در لیگ هجدهم بود. او اما در نهایت پس از توافق با باشگاه، در اردوی کردان به سایر نفرات تیم اضافه شد تا در لیگ نوزدهم هم همراه طلایی پوشان باشد.

گفتگوی ما با ولادیمیر کومان ابعاد مختلفی دارد؛ از دلیل اضافه شدن دیرهنگامش به اردوی طلایی پوشان تا صحبت در مورد حادثه چرنوبیل که در سال 1986 میلادی یعنی قبل از تولد کومان در اوکراین اتفاق می افتد و این روزها با ساخته شدن یک سریال توسط هالیوود، بیشتر بر سر زبان ها افتاده است.
پیش از ورودبه مصاحبه باید به این نکته اشاره کرد که مهاجرت خانواده کومان از اوکراین به مجارستان به دلیل فاجعه چرنوبیل نبوده و آنها به دلیل اینکه فدراسیون فوتبال مجارستان خواهان بازی پدرش شده بود، به این کشور مهاجرت کردند.

کومان در این رابطه می گوید: « پدرم فوتبالیست بود. او به همراه بلوخین (ستاره سابق فوتبال شوروی که در اوکراین به دنیا آمده) در دینامو کیف بازی می کرد. پس از این بود که فدراسیون فوتبال مجارستان از پدرم برای بازی در تیم ملی مجارستان دعوت کردند و به ما پاسپورت دادند.»

در ادامه مصاحبه با ولادیمیر کومان شماره 77 تیم فوتبال سپاهان را می خوانید.


*تو در اردوی کردان به تیم اضافه شدی. یک مقدار طول کشید تا تصمیم نهایی ات را برای بازگشت به سپاهان بگیری. دلیل این موضوع چه بود؟
اولین اولویت من باشگاه سپاهان بود. اما من مسائلی (مسائل شخصی) با باشگاه داشتم که ابتدا باید آنها را حل می کردم. پس از آن بود که ما به توافق رسیدیم و من به ایران بازگشتم.


*سپاهان در لیگ هجدهم عنوان نائب قهرمانی لیگ را به دست آورد و در جام حذفی هم در نیمه نهایی مغلوب پرسپولیس شد. این نتایج برای تو راضی کننده بود؟

در لیگی که گذشت، سپاهان فصلی فوق العاده را پشت سر گذاشت و فقط دو مرتبه باختیم. در سال پیش رو ما همچنین لیگ قهرمانان آسیا را هم داریم؛ بنابراین من از نتایجی که کسب کردیم، رضایت دارم و خوشحالم.

*اردوی سپاهان در کردان و ترکیه را چطور ارزیابی می کنی؟
در کردان من تمرینات انفرادی را آغاز کردم و در ترکیه به تمرینات تیمی ملحق شدم. در این مدت همه چیز برای من و تیم خوب پیش رفته است.

*فکر می کنی سپاهان در فصل بعدی به چه جایگاهی می تواند دست پیدا کند؟
در مورد فصل آینده، من می توانم در مورد اهداف صحبت کنم. البته که مردم و هواداران تیم منتظرند و می خواهند ما قهرمان شویم. با این حال افرادی که بیشتر از فوتبال می دانند، به خوبی می فهمند که این مسیر چقدر می تواند سخت و دشوار باشد. البته که ما تمام تلاشمان را انجام می دهیم تا بهترین عملکرد را در تمام رقابت ها داشته باشیم.


*امیرقلعه نویی در یکی از مصاحبه های خود عنوان کرده، شما قطعا عملکرد بهتری از سال گذشته خواهید داشت. علاوه بر این شما یکی از بازیکنان مورد اعتماد او به شمار می روید. خودت هم چنین دیدگاهی داری؟

مربی به من اعتماد دارد و من را باور دارد ولی این فقط در مورد من نیست و او تمام بازیکنان تیم را باور دارد. برای ما بازیکنان این موضوع که مربی به شما ایمان و اعتقاد دارد، خیلی مهم و ارزشمند است. با داشتن این حس، شما اعتماد به نفس بیشتری به دست می آورید.


*در پنجره تابستانی برخی بازیکنان فصل گذشته از تیم جدا شدند و برخی دیگر به تیم اضافه شدند. فکر می کنی بازیکنان جدید می توانند به بهبود عملکرد تیمی کمک کنند؟
بازیکنان جدید خوب هستند و بسیاری از آنها جوان و پرانرژی اند. من مطمئنم اگر آنها سخت کار و تلاش کنند، بازیکنان مهمی برای تیم خواهند شد.

*یک سال در ایران تجربه زندگی داری. پس از این یک سال و تجربیاتی که به دست آوردی، ایران را چطور توصیف می کنی؟

من الان یک سال است که در ایران زندگی می کنم. خودم احساس راحتی بیشتری نسبت به سال قبل دارم. برای خانواده ام اما زندگی در اینجا سخت تر است. من سه زن دارم (باخنده؛ کومان در این قسمت به دو دختر کوچکش و همینطور همسرش اشاره دارد). اینجا اما قوانین برای آنها متفاوت است. با این حال تمام تلاشمان را می کنیم که زندگی خوبی در ایران داشته باشیم و از زندگی در اینجا لذت ببریم.


*اخیرا سریالی با عنوان چرنوبیل توسط هالیوود منتشر شد که بسیار مورد توجه واقع شده است. شما در سال 1989 یعنی سه سال پس از حادثه چرنوبیل در اوکراین که در سال 1986 اتفاق افتاد، به دنیا آمدید. دیدگاه شما در رابطه با این سریال چیست؟

من فکر می کنم قبل از پخش این سریال، مردم در ایران از چرنوبیل زیاد نمی دانستند؛ اینکه بزرگترین فاجعه بوده است. البته که من داستان چرنوبیل را به خوبی می دانم. چیزهایی که در سریال می بینید را باور نکنید. حقیقت چیز دیگری است. شما فکر می کنید که آمریکایی ها بهتر از جمهوری شوروی در مورد حقیقت این ماجرا می دانند؟

*در مورد این حادثه اگر دوست داری کمی بیشتر توضیح بده.
در آن زمان سازمان KGB (سازمان جاسوسی جمهوری شوروی)، مانند FBI (سازمان جاسوسی آمریکا) سازمان بزرگی بود. پایه این سازمان، جاسوسی از هر کسی و هر چیزی بود و همچنین مخفی کردن همه چیزها و رازها و اسرار کشور. البته که همین حالا هم کسی نمی داند، مقصر اصلی حادثه چرنوبیل چه کسی یا چه کسانی بوده اند. ماجرای چرنوبیل هنوز هم یک پرونده سری است. قهرمانان این فاجعه در مقبره هایی ناشناس هستند.


کومان حرف هایش را در مورد حادثه چرنوبیل اینگونه ادامه داد: هنوز هیچ کسی نمی داند که مقصر یا مقصران واقعی حادثه چرنوبیل چه کسانی بودند، اما قهرمانان اصلی سه فردی هستند، که دروازه ها (گیت‌ها) را بستند. فکر نمی کنم نیازی به توضیح بیشتر وجود داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر، فقط چند تصویر را در گوگل جستجو کنید. چرنوبیل هنوز هم خالی است. آنها تورهایی را برای بازدید از این منطقه، اگر بخواهید آنجا را ببینید، شکل داده اند؛ با این حال آن فضا و منطقه، هنوز اشعات رادیو اکتیو دارد.


فاجعه چرنوبیل یک حادثه هسته‌ای بود که در تاریخ ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ (۶ اردیبهشت ۱۳۶۵) در رآکتور هسته‌ای شماره ۴ در نیروگاه چرنوبیل که در نزدیکی شهر پریپیات و در شمال اوکراین واقع شده بود، رخ داد. این فاجعه یکی از دو بحران هسته‌ای است که بر اساس مقیاس‌گر رویدادهای بین‌المللی هسته‌ای و رادیولوژیک، در گروه شماره ۷ (بالاترین مقیاس) طبقه‌بندی شده‌است. این درجه نشان‌دهنده «حادثه عظیم» است. در اثر فاجعه چرنوبیل قریب به ۵ میلیون نفر آسیب دیدند، حدود ۵ هزار مرکز مسکونی در روسیه سفید، اوکراین و فدراسیون روسیه با ذرات رادیو اکتیو آلوده شدند.

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها