X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

22 مرداد 1398, 15:45
کد خبر: 30604
خبرنگار: khani
نظرات: 2

ورود به بانوان به ورزشگاه ها آرزوی قلبی من است

معتمدی: اولویت اول و اخرم سپاهان است

معتمدی:  اولویت اول و اخرم سپاهان است معتمدی:  اولویت اول و اخرم سپاهان است
متولد بیست و هشتمین روز اسفند هشتاد و یک در اصفهان است و همراه با خواهر دو قلویش فرزندان ارشد خوانواده شش نفره معتمدی هستند. در رشته علوم تجربی درس میخواند و علاقه زیادی به فوتبال دارد، ولی حاضر نیست هیچکدام را فدای دیگری کند.
"شقایق معتمدی" با وجود سن کمش فصل گذشته در پست هافبک برای سپاهان به میدان رفت و افتخار پوشیدن پیراهن شماره 12 این تیم را در کارنامه دارد. صمیمیتی فوق العاده بین وی و کاپیتان فرهمند وجود دارد و ارادت خاصی به سمیه شهبازی دارد. در ادامه گفت‌وگوی این فوتبالیست آینده دار را با خبرنگار پايگاه خبري طوفان زرد را میخوانید:
فوتبال را از کجا شروع کردید و چطور شد وارد تیم سپاهان شدید؟
سابقه فعالیت در رشته فوتسال را داشتم ولی با توجه به علاقه ام به فوتبال با شرکت در تست گیری برای تیم فوتبال ایراندخت با مربیگری خانم شهبازی انتخاب شدم و از خرداد 96 فوتبال را بصورت حرفه ای شروع کردم؛ بعد از اتمام مسابقات با توجه به اینکه بازیم مورد پسند مربیانم بود خانم شهبازی من را به سپاهان آوردند.
آیا سابقه دعوت شدن به تیم ملی و پوشیدن پیراهنش را در کارنامه دارید؟
بله به تیم ملی رده زیر ۱۶ سال، زیر ۱۷ سال و زیر ۱۹ سال دعوت شده ام. اعزام به تورنومنت ایتالیا را برای رده سنی زیر ۱۷ سال و اعزام به تاجیکستان مسابقات رسمی آسیایی دوره اول در رده سنی زیر ۱۶ سال را داشتم ولی متسفانه اعزام به مسابقات آسیایی دور دوم را بدلیل مصدومیت از دست دادم؛ همین مصدومیت باعث شد تا پنج ماه از میادین فوتبالی دور باشم و به شروع بازی های لیگ برتر با سپاهان هم نرسیدم.
پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران تا چه میزان در موفقیتتان موثر بوده است؟
قطعا تاثیر بسزایی در پیشرفتم داشته است؛ به خصوص وقتی در مقابل دیگر کشور ها بازی می کنیم متوجه نقات قوت و ضعف خودمان می شویم و سعی میکنیم آنها را جبران کنیم. از طرفی اردوهای تیم ملی باعث میشود بدنمان آماده تر بماند.
فوتبال برای دختران مطمئناً ورزش راحتی نیست؛ چه سختی هایی را در این راه متحمل شده اید؟
اوایل شروع فوتبالم، در اصفهان ساکن نبودیم و فاصله خانه تا محل تمرینات دور بود، من مجبور بودم با وجود دوری مسافت و گرما همراه با پدر مادرم سر تمرینات حاضر بشم. از طرفی بعضی مواقع مصدومیت های شدید و سختی داشتم ولی پدر و مادرم هر دوحمایت فوق العاده ای از من داشتند و همیشه حامی اصلی من بوده اند؛ در غیر اینصورت نمیتوانستم به صورت حرفه ای فوتبال را ادامه دهم.
برای تمدید قرارداد امسال باهاتون صحبتی انجام نشده و اگر از تیم دیگری جز سپاهان پیشنهاد داشته باشید، مقصدتان تیم دیگری خواهد بود؟
هنوز که در مورد تمدید قرارداد با من صحبتی انجام نشده است ولی با توجه به اینکه ساکن اصفهان هستم و وجود کادر فنی و مدیریتی خیلی خوب، اگرپیشنهادی از تیم دیگه هم داشته باشم اولویت اول و اخرم سپاهان است.
نظرتان راجع به مجموعه کادر فنی تیم بانوان فوتبال سپاهان چیست و فعالیت باشگاه سپاهان در حوزه بانوان را چطور ارزیابی می کنید؟
کادر فنی با دانشی در تیم سپاهان فعالیت دارند که در پیشرفت من تاثیر مستقیم بسزایی داشتند، سرمربی تیم خانم شهبازی بنظرم از نظر اخلاقی و از نظر فنی بهترین هستند. باشگاه سپاهان توجه خوبی به ورزش بانوان و خصوصاً فوتبال دارد؛ سپاهان شرایط خوبی برای تمرینات دارد و جا دارد از باشگاه سپاهان بدین خاطر تشکر کنم و امیدوارم اینگونه حمایت ها روند روبه رشدی داشته باشد.
فوتبال آقایان سپاهان را چطور ارزیابی می کنید و آیا فوتبال را در ارج از ایران پیگیری می‌کنید؟
تیم فوتبال آقایان سپاهان شاکله قوی منسجمی را تشکیل داده و با حضور کادر فنی خوب در فصل پیش رو مزد زحماتشان را بگیرند. قطعا فوتبال کشورهای دیگر را پیگیری می کنم ولی طرفدار تیم خاصی نیستم و سعی میکنم به جای طرفداری بیشتر به نجوه بازی بازیکن های مورد علاقم در تیم های مختلف توجه کنم.
نظرتان در رابطه با ورود بانوان به ورزشگاه ها چیست؟
ورود به بانوان به ورزشگاه ها آرزوی قلبی من است از مسوولین تقاضا می‌کنم تا شرایط را برای حضور بانوان در ورزشگاه های میهنم فراهم کنند.
صمیمی ترین دوست فوتبالی "شقایق معتمدی" چه کسی است و چرا به عنوان دوست صمیمیتان انتخاب شده است؟
کاپیتان، الهام فرهمند صمیمی ترین دوست فوتبالی من است و بدلیل وجود ویژگی های بارزی مثل جوانمردی و تواضع را به عنوان نزدیک ترین دوست فوتبالی خودم میشناسم. حضور الهام فرهمند تاثیر خیلی زیادی در هماهنگی داخل و خارج از زمین مسابقه دارد، در زمان مصدومیت های شدیدی که گریبانگیرم بود مدام جویای حالم بود و انگیزه برگشت بهم میداد. امیدوارم همینطور که الهام فرهمند برای من دوست خوبی است من نیز بتوانم برایش دوست خوبی باشم و بتوانم جبران زحماتش را جبران کنم.

مصاحبه از بهنام عبدلي
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها