X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

24 مرداد 1398, 07:30
کد خبر: 30606
خبرنگار: khani
نظرات: 1

به بازی کردن در شهر خودم علاقه دارم

کمالی: بانوان باید حق حضور در میادین ورزشی را داشته باشند

کمالی:   بانوان باید حق حضور در میادین ورزشی را داشته باشند کمالی:   بانوان باید حق حضور در میادین ورزشی را داشته باشند
متولد سال 1380 شمسی در شهر اصفهان است؛ دومین فرزند خانواده است و با وجود سن کم افتخار پوشیدن پیراهن شماره 24 سپاهان و شاگردی سمیه شهبازی به عنوان دفاع وسط تیم سپاهان را در کارنامه دارد.
"زهرا کمالی" بازیکن سابق تیم فوتبال بانوان فولاد مبارکه سپاهان، پدر بازنشسته و خصوصاً مادر خانه دارش را به عنوان حامیان اصلی موفقیتش معرفی می‌کند و باشگاه سپاهان را یکی از موفق‌ترین باشگاهای کشور در حوزه ورزش بانوان می‌داند. در ادامه گفت و گوی این فوتبالیست موفق را خبرنگار پايگاه خبري طوفان زرد می خوانید:
فوتبال را از کجا شروع کردید و چطور شد به عضویت تیم سپاهان در آمدید؟
حدود 4 سال فوتسال بازی می‌کردم از حدود 1 سال و اندی پیش فعالیت فوتبال را از مدرسه فوتبال شروع کردم. خوشبختانه بعد از مدتی کوتاه به اردوهای تیم ملی جوانان دعوت شدم و با شروع لیگ وارد تیم سپاهان شدم.
حضورتان در تیم ملی چقدر در پیشرفت شما تأثیر گذار بود؟
وجود سطح کیفی بالا در تیم ملی و حضور بازیکنان مستعد مطمئناً در پیشرفت و بهبود عملکردم مؤثر بوده است. وجود کادر فنی قوی و مربیان با دانش در تیم‌های ملی باعث افزایش سطح کیفی تمام بازیکنان حاضر خواهد شد.
مطمئناً فوتبال رشته ی سختی برا بانوانه؛ چه چیزی باعث میشه این سختی‌ها به بانوان فوتبالیست فشار وارد نکنه؟
برای موفقیت مسلماً سختی‌های زیادی در مسیر وجود دارد و مانع راه خواهند شد؛ اما عشق به فوتبال سختی‌ها را برای هر کسی آسان خواهد کرد؛ نباید زود خسته شد و جا زد. مدتی برای انجام تمرینات راه دوری را می‌رفتم و تمرینات خیلی سختی را انجام می‌دادم ولی بعد یه مدت متوجه شدم فردی که مربیم بود علم کافی برای این کار را نداشت؛ مسئله اصلاً سختی تمرین نبود چون من بخاطر عشقی که به فوتبال داشتم تمریناتم را با تمام وجود انجام می‌دادم. هیچوقت به اینکه فوتبال را کنار بگذارم حتی فکر نکرده ام و هیچوقت از فوتبال دلسرد نشدم.
آیا دوست داری در تیم دیگری بجز سپاهان بازی کنی؟
با توجه به اینکه باشگاه سپاهان هميشه با در اختیار داشتن بهترین کادر فنی و بارزترین بازیکنان یکی از مدعیان فوتبال بانوان بوده است و من نیز بازیکن بومی اصفهان هستم؛ به بازی کردن در شهر خودم علاقه دارم؛ ولی ممکن است که شرایط متفاوتی در زندگی هر ورزشکاری اتفاق بیافتد.
تیم فوتبال آقایان سپاهان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ بازیکن فوتبال مورد علاقتون در فوتبال آقایون چه کسایی هستند؟
با توجه به اینکه آقای قلعه نویی یکی از مربیان بزرگ و پر افتخار ایران هستند و تیم فوتبال آقایان سپاهان در دوره‌های قبل نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ امیدوارم امسال با همدلی و همراهی بتوانند عنوان قهرمانی کسب کرده و هوادارها را خوشحال کنند. بازیکن ایرانی مورد علاقه‌ام سعید عزت‌اللهی و از بازیکن‌های خارجی به سبک بازی کیه‌لینی و بونوچی از تیم یوونتوس علاقمند هستم.
آیا در چند سال اخیر فوتبال بانوان پیشرفتی داشته است؟ نظر شما در رابطه با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها چیست؟
فوتبال بانوان نسبت به سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و توجه بیشتری را به خود جلب کرده است در مورد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیز به این نکته بسنده می‌کنم که: همانطور که اقایان از این حق برخوردار هستند، متقابلاً بانوان کشورم نیز باید حق حضور در میادین ورزشی را داشته باشند.
با کدام یکی از هم تیمی‌هایت رابطه صمیمانه‌تری دارید؟
ملیکا قاسمی؛ دوست جدا نشدنی‌ام. دوستیمان با فوتبال بازی کردن شروع شد؛ در هر شرایطی از زندگی کنارم بوده و جایگاهی که در حال حاضر داریم را با کمک و تلاش یکدیگر بدست آوردیم.

مصاحبه از بهنام عبدلي
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها