X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

10 مهر 1398, 08:24
کد خبر: 30990
خبرنگار: khani
نظرات: 0

سپاهان - ذوب‌آهن؛

دربی به وقت اصفهان

دربی به وقت اصفهان دربی به وقت اصفهان
تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و سپاهان در حساس‌ترین دیدار هفته ششم لیگ برتر دربی سنتی اصفهان را برگزار می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از تسنیم ، هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز جمعه 12 مهرماه با انجام 8 دیدار برگزار می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان ذوب‌آهن است.

ذوب‌آهن و سپاهان روز جمعه باید به مصاف هم رفته و یکی از مهیج‌ترین دربی‌های ادوار اصفهان را برگزار کنند. دیداری که بنا به دلایل بسیار از حساسیت و هیجان بالایی برخوردار بوده و کسب پیروزی در آن می‌تواند 3 امتیاز با ارزشی را به حساب تیم برنده واریز کند.

ذوب‌آهن و سپاهان در حالی به مصاف هم خواهند رفت که نتیجه این دیدار علاوه بر این 2 تیم، برای تیم‌های شهرخودرو، تراکتور و پرسپولیس نیز حائز اهمیت بوده و پیروزی سبزپوشان با توجه به نتایج بازی این تیم‌ها می‌تواند تیم صدرنشین را تغییر دهد. سپاهانی‌ها که با کسب 11 امتیاز در 5 بازی قبلی در صدر جدول قرار دارند، کسب 3 امتیاز این دیدار برای آنها به منزله تثبیت و حفظ صدرنشینی با استفاده از تفاضل گل بهتر است. در آن سو ذوبی‌ها نیز که در 5 هفته گذشته بردی به دست نیاورده بودند، با کسب نخستین پیروزی فصل‌شان در جام خذفی ناکامی‌های قبلی را به فراموشی سپرده‌اند و قصد دارند با پیروزی بر رقیب دیرینه علاوه بر بهبود جایگاهشان در جدول، با قدرت در ادامه مسابقات لیگ برتر حضور یابند.

حضور منصوریان در رأس کادر فنی ذوب‌آهن و تقابل وی با قلعه‌نویی با توجه به سوابق قبلی 2 مربی در کنار نیاز هر 2 تیم به 3 امتیاز بازی هیجان دوچندانی به این دیدار بخشیده است.

سپاهانی‌ها در حالی آماده این دیدار می‌شوند که در بازی آخر خود با ارائه نمایشی دلچسب پیروزی ارزشمندی را مقابل پرسپولیس کسب کرده و 3 امتیاز با ارزش را به دست آوردند. زردپوشان اصفهانی در فصل جاری در فاز دفاعی عملکرد خوب و بدون نقصی داشته و دروازه‌بان و مدافعان این تیم به خوبی تفکرات قلعه‌نویی را پیاده کرده‌اند، اما در فاز تهاجمی و خلق موقعیت، سپاهانی‌ها نسبت به فصل قبل عملکرد متوسطی داشته و هنوز نتوانستند آن نمایش‌های هجومی و دلچسب فصل قبل را تکرار کنند. با این حال حضور بازیکنان باکیفیتی مانند نورافکن، حسینی، محبی، منصوری و استنلی سپاهان را تبدیل به یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر لیگ کرده که در نتیجه‌گیری عالی عمل می‌کند.

در آن سو ذوبی‌ها در آخرین دیدارشان با وجود آنکه نتوانستند بازی خوبی را به نمایش بگذارند، یک پیروزی دلچسب کسب کردند. شاگردان منصوریان در فصل جاری در فاز تهاجمی عملکرد خوبی داشته و در موقعیت‌سازی و استفاده از این فرصت‌ها، موفق نشان داده‌اند. بازگشت خلعتبری قدرت خلاقیت خط حمله ذوبی‌ها را افزایش داده و حضور مطهری و کریسانتوس در پیکان خط حمله ذوب‌آهن توان هجومی سبزپوشان را بالا برده است. اما در فاز دفاعی عملکرد خوبی نداشته و از شرایط آرمانی به دور هستند.

برگ برنده سپاهان در این دیدار شناخت کامل ژنرال از تیم سابق خود است. شناختی که می‌تواند همچون شمشیر دولبه عمل کرده و سپاهان را غافلگیر کند، زیرا به همان میزان ذوبی‌ها نیز با افکار قلعه‌نویی آشنا بوده و می‌توانند دست او را بخوانند.

آنچه مشخص است سپاهان همانند دیدارهای قبلی با استفاده از بازی مستقیم و ارسال توپ‌های بلند، نمایش هجومی را ارائه می‌دهد. ذوب‌آهن نیز تلاش می‌کند تا با تکیه بر حرکات ترکیبی، شوت از راه دور و ضربات ایستگاهی به دروازه زردپوشان برسد.

اتفاقی که ممکن است بلای جان سپاهان شود، فشار روانی بالای ایجاده شده بر روی بازیکنان این تیم است. سپاهانی‌ها به خوبی می‌دانند که هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی در این دیدار، می‌تواند صدرنشینی را از آنان بگیرد و همین امر فشار روانی بالایی را به آنها منتقل می‌کند. در آن سو ذوبی‌ها نیز تحت فشار بالایی برای رسیدن به نخستین برد لیگ برتری‌شان در فصل جاری هستند و همین امر می‌تواند بازیکنان این تیم را تحت فشار بالایی قرار دهد.

با توجه به نکات بیان شده، پیش‌بینی نتیجه این دیدار بسیار سخت است و باید منتظر ماند و دید در دربی جذاب اصفهان چه رخ می‌دهد.

بازیکنان محروم و مصدوم:

ذوب‌آهن با ترکیب کامل در این دیدار حاضر است و بازیکن محروم و یا مصدومی ندارد، اما سپاهان مصلح، مسلمان و بحیرایی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

اتفاق ویژه:


تقابل امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان با توجه به سوابق قبلی 2 مربی در تیم‌های اسبق‌شان می‌تواند به جذابیت‌های این دیدار بیفزاید.

ترکیب احتمالی سپاهان:


پیام نیازمند، جرجی ولسیانی، سعید آقایی، عزت‌الله پورقاز، مرتضی منصوری، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان، سجاد شهباززاده، سیدمحمدرضا حسینی، امید نورافکن و استنلی کی‌روش

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:


پوسف بهزادی، هادی محمدی، وحید محمدزاده، مسعود ابراهیم‌زاده، میلاد فخرالدینی، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر، مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر، ارسلان مطهری و ماکالی کریسانتوس

سرمربی: علیرضا منصوریان
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها