X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

4 آذر 1398, 11:42
کد خبر: 31292
خبرنگار: khani
نظرات: 2

سپاهان و پیکان؛ پیش به سوی جام دوم

سپاهان و پیکان؛ پیش به سوی جام دوم سپاهان و پیکان؛ پیش به سوی جام دوم
تیم فوتبال سپاهان اصفهان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی میزبان پیکان است.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از تسنیم، مرحله یک‌ هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران روز سه‌شنبه 5 آذرماه با برگزاری 3 دیدار خاتمه می‌یابد و در یکی از این رقابت‌ها سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان تیم پیکان است.

سپاهان باید در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف تیم پیکان برود. زردپوشان اصفهانی که در لیگ برتر به یک قدمی صدر جدول رسیده و یکی از جدی‌ترین مدعیان به شمار می‌آیند، قصد دارند علاوه بر لیگ، در جام حذفی نیز قهرمان شده و با دبل کردن قهرمانی به روزهای طلایی گذشته بازگردند.

زردپوشان اصفهانی در حالی آماده میزبانی از پیکان می‌شوند که در مرحله یک‌ شانزدهم نهایی مقابل تیم دسته دومی خیبر خرم‌آباد با 3 گل به پیروزی رسیده و راهی مرحله یک‌ هشتم نهایی شدند. در آن سو پیکان نیز در مرحله قبلی مقابل تیم شهدای زرکان کرج به میدان رفته و با 4 گل از سد این تیم گذشت و طبق قرعه در مرحله یک‌ هشتم نهایی حریف سپاهان شد.

سپاهان این روزها در اوج قرار دارد. تیم امیر قلعه‌نویی که در فصل گذشته، فوتبال زیبایی بازی می‌کرد اما گاهی در نتیجه‌گیری مشکل داشت، اکنون به مرز پختگی رسیده و علاوه بر ارائه یک فوتبال دلچسب، در نتیجه‌گیری نیز موفق عمل می‌کند.

سپاهان در هفته‌های گذشته لیگ نشان داد که در فاز تهاجمی به پختگی کاملی رسیده است. مهاجمان فرصت‌طلب این تیم قدر موقعیت‌های ایجاد شده را به خوبی دانسته و در زمان حمله از اندک فرصت‌های خلق شده، نهایت بهره را می‌برند. سپاهانی‌ها در خط میانی نیز در شرایط خوبی به سر می‌برند. هافبک‌های این تیم در زمان حمله به سرعت به مهاجمان اضافه شده و توان هجومی سپاهان را افزایش می‌دهند. حضور نورافکن و محبی خلاقیت خط میانی سپاهان را افزایش چشم‌گیری داده و دست قلعه‌نویی را برای اجرای برنامه‌هایش باز گذاشته است. در حالت دفاعی نیز خط میانی سپاهان با پرس شدید بازیکنان حریف مانع از موقعیت‌سازی آنها می‌شود.

در فاز دفاعی هم زردپوشان در آماده‌ترین حالت ممکن به سر می‌برند و استحکام بالی خط دفاعی سپاهان از اصلی‌ترین دلایل موفقیت‌های اخیر این تیم به شمار می‌آید. آمادگی بالای پیام نیازمند در کنار حضور بازیکنانی مانند ولسیانی، منصوری و پورقاز نقطه اتکای قلعه‌نویی به شمار می‌آید.

در آن سو پیکان تیمی است که طی هفته‌های گذشته در نتیجه‌گیری موفق عمل کرده و شرایط خوبی دارد. شاگردان فرکی در 3 هفته گذشته لیگ برتر 2 برد و یک تساوی به دست آورده و از روحیه بالایی برخوردار هستند و مقابل سپاهان به دنبال درخشش و ثبت جایگاهشان بوده و همین امر موجب می‌شود که پیروزی در جام حذفی برای آنها از اهمیت دوچندانی برخوردار شود.

پیکان در فاز تهاجمی، عملکرد بسیار خوبی داشته و بعد از استقلال بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. مهاجمان پیکان موقعیت‌های خوبی را خلق می‌کنند و نرخ‌ بهره‌وری بالایی دارند.

در خط میانی وضعیت پیکان خوب است و هافبک‌های این تیم از دوندگی و توان بدنی بالایی برخوردار بوده و در پرسینگ حریفان و بازی درگیرانه تبحر دارند. در فاز دفاعی اما شاگردان فرکی با مشکل مواجه هستند؛ 15 گل خورده در 10 بازی و ثبت تفاضل گل یک, نشان از عملکرد ضعیف خط دفاعی پیکان دارد.

نکته تعیین‌کننده در خصوص تقابل سپاهان و پیکان، انگیزه بالای شاگردان فرکی است. زردپوشان اگرچه از توان فنی و کیفی بالاتری نسبت به حریف برخوردار هستند، اما شاگردان فرکی به خوبی می‌دانند که با حذف سپاهان می‌توانند دست به کار بزرگی زده و تا قهرمانی جام پیش روند و همین امر موجب انگیزه بسیار بالایی در آنها می‌شود. نکته‌ای که امیر قلعه‌نویی به خوبی به آن آگاه بوده و این بازی را تبدیل به یک دوئل می‌کند. باید منتظر ماند و دید حوادث این مسابقه چگونه رخ خواهند داد.


مصدومان و محرومان:

پیکان با ترکیب کامل خود را در اختیار داشته و بازیکن محروم یا مصدومی ندارد، اما سپاهان احتمالاً بحیرایی و استنلی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

برترین گلزنان:

کی‌روش استنلی با 3 گل، برترین گلزن تیم سپاهان و شهریار مغانلو با 6 گل برترین گلزن پیکان است.

ترکیب احتمالی سپاهان:


پیام نیازمند، مرتضی منصوری، سعید آقایی، عزت‌الله پورقاز، جورجی ولسیانی، مهدی کیانی، محمد کریمی، امید نورافکن، سجاد شهباززاده، محمدرضا حسینی، علی قربانی و ولادیمیر کومان

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب احتمالی پیکان:


وحید شیخ‌ویسی، حجت حق‌وردی، سید مهران موسوی، علی حمودی، سید محمد ستاری، حسین پورامینی، امیرحسین کریمی، سعید واسعی، جلال‌الدین علی‌محمدی، فراز امامعلی و شهریار مغانلو

سرمربی: حسین فرکی
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها