X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

20 آذر 1398, 11:27
کد خبر: 31475
خبرنگار: khani
نظرات: 1

سپاهان و پیکان از نگاه آمار؛ حساس‌تر از همیشه

سپاهان و پیکان از نگاه آمار؛ حساس‌تر از همیشه سپاهان و پیکان از نگاه آمار؛ حساس‌تر از همیشه
سپاهان و پیکان در شرایطی برای بیست‌ونهمیم بار مقابل هم به میدان می‌روند که شاید بتوان ادعا کرد این دیدار، تاثیرگذارترین بازی ۲ تیم در تاریخ رقابت آنها باشد.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از تسنیم، سپاهان در آخرین بازی از نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر آماده مصاف با پیکان می‌شود.

سپاهانی‌ها در حالی آماده برگزاری این دیدار حساس می‌شوند که شاید تقابل این 2 تیم تا کنون به این میزان حساس نبوده و در تعیین سرنوشت قهرمانی نیم‌فصل تاثیرگذار نبوده است. فاصله امتیازی تیم‌های نخست تا هفتم جدول 4 امتیاز است و سپاهانی‌ها برای حفظ شانس دوباره رسیدن به صدر و جایگاه‌شان، چاره‌ای جز کسب پیروزی ندارند.

بازی‌های سپاهان اصفهان و پیکان تهران همیشه از جذاب‌ترین و پرگل‌ترین دیدار‌های لیگ برتر بوده و در کمتر شرایطی به تساوی منجر شده است. این 2 تیم در طول تاریخ لیگ‌ برتر 28 مرتبه مقابل هم به میدان رفته‌اند که در آن سپاهان با آمار خیره‌کننده 18 برد، برتری قاطع خود را در طول تاریخ لیگ‌ برتر به اثبات رسانده است.

سهم پیکان در این میان تنها 6 برد بوده و 4 بازی این 2 تیم نیز به تساوی ختم شده است. یکی از جالب‌ترین نکات دیدار‌های 2 تیم، این است که بازی‌های آنها به طور معمول پر‌گل از آب درآمده است. به طور مثال سپاهان در طول ادوار مختلف لیگ‌ برتر تاکنون توانسته 4 بار پیکان را چهارتایی کند، بازی‌هایی که 2 دیدار آنها با نتیجه 4 بر 2 به نفع تیم زردپوش اصفهانی رقم خورده و 2 دیدار دیگر با نتایج 4 بر صفر و 4 بر یک به سود سپاهان پایان یافته است. در سمت مقابل نیز پیکان در لیگ هشتم توانست یک بار سپاهان را چهارتایی کند و این تیم را با نتیجه 4 بر 2 شکست دهد.

پرگل بودن دیدار‌های سپاهان و پیکان همیشه سبب می‌شود که نبرد آنها از جذاب‌ترین بازی‌های لیگ به شمار آید. باید منتظر ماند و دید که بازی‌های جذاب و پرگل 2 تیم در لیگ نوزدهم نیز تکرار خواهد شد یا خیر.

آمار و ارقام رویارویی‌های سپاهان و پیکان به این شرح است:

لیگ برتر فصل اول:

سپاهان یک - پیکان صفر

پیکان صفر - سپاهان یک

لیگ برتر فصل دوم:

پیکان صفر - سپاهان 2

سپاهان 4 - پیکان 2

لیگ برتر فصل سوم:

سپاهان 2 - پیکان یک

پیکان یک - سپاهان یک

لیگ برتر فصل چهارم:

پیکان یک - سپاهان 2

سپاهان یک - پیکان 2

لیگ برتر فصل ششم:

سپاهان 2 - پیکان یک

پیکان صفر- سپاهان 4

لیگ برتر فصل هفتم:

پیکان یک - سپاهان 2

سپاهان یک - پیکان یک

لیگ برتر فصل هشتم:

سپاهان 2 - پیکان 4

پیکان صفر- سپاهان یک

لیگ برتر فصل نهم:

پیکان یک - سپاهان 4

سپاهان 2 - پیکان یک

لیگ برتر فصل دهم:

پیکان 2 - سپاهان 4

سپاهان 3 - پیکان 2

لیگ برتر فصل دوازدهم:

پیکان یک - سپاهان صفر

سپاهان 2 - پیکان صفر

لیگ برتر فصل چهاردهم:

سپاهان 2 - پیکان صفر

پیکان یک - سپاهان 2

لیگ برتر فصل شانزدهم:

پیکان 3 - سپاهان 2

سپاهان یک - پیکان یک

لیگ برتر فصل هفدهم:

سپاهان صفر- پیکان یک

پیکان یک - سپاهان صفر

لیگ برتر فصل هجدهم:

سپاهان صفر - پیکان صفر

پیکان صفر - سپاهان یک



جام حذفی:

فصل 99-98

مرحله‌ یک‌ هشتم نهایی

سپاهان 2 - پیکان یک

بازیکنان مشترک:

پیام نیازمند، دروازه‌بان سپاهان، در لیگ هفدهم بازیکن پیکان بود و جلال‌الدین علی‌محمدی، سپاهانی سابقی است در فصل جاری برای پیکان بازی می‌کند. علاوه بر آن در تاریخ 2 تیم بازیکنان مشترک زیادی بوده‌اند که سابقه پوشیدن لباس هر 2 تیم را در کارنامه خود داشته‌اند؛ بازیکنانی مانند سیدمهدی سیدصالحی، سیدمهدی رحمتی و غیره.

مربیان مشترک:


علیرضا مرزبان، فرهاد کاظمی، عبدالله ویسی و منصور ابراهیم‌زاده 4 مربی هستند که تجربه نشستن بر روی نیمکت هر 2 تیم سپاهان و پیکان را دارند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها