X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

20 آذر 1398, 12:01
کد خبر: 31476
خبرنگار: khani
نظرات: 2

سپاهان و پیکان؛

تجدید دیدار در نقش‌جهان

تجدید دیدار در نقش‌جهان تجدید دیدار در نقش‌جهان
تیم فوتبال سپاهان اصفهان در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر میزبان پیکان است.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از تسنیم، هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز جمعه 22 آذرماه با برگزاری 3 دیدار آغاز می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان تیم پیکان است.

فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر به واپسین روزهای خود از دور رفت رسیده و سپاهان، در آخرین هفته از نیم‌فصل نخست باید به مصاف پیکان برود. هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی از روز جمعه آغاز می‌شود که لیگ نوزدهم برخلاف فصول قبل، با پایان یافتن رقابت‌های دور رفت تعطیل نشده و تیم‌ها باید در هفته‌های شانزدهم و هفدهم نیز به میدان بروند و تازه بعد از برگزاری 2 بازی از دور برگشت، تعطیلات زمسانی فوتبال ایران آغاز خواهد شد.

سپاهان و پیکان در شرایطی آخرین بازی از دور رفت رقابت‌ها را برگزار می‌کنند که کمتر از یک ماه پیش در مرحله یک‌ هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی به مصاف هم رفتند که با برتری زردپوشان اصفهانی همراه بود و این دومین جدال 2 تیم در آذرماه محسوب می‌شود.

سپاهان چاره‌ای جز برد مقابل پیکان ندارد. شاگردان قلعه‌نویی با پایان یافتن هفته چهاردهم، سایه پرسپولیس را در یک قدمی خود می‌بینند و تنها با استفاده از تفاضل گل بهتر بالاتر از سرخ‌های پایتخت ایستاده‌اند، از طرف دیگر سپاهانی‌ها در 3 هفته گذشته موفق نشده‌اند تا بردی را به دست آورند و با کسب 3 تساوی متوالی، امتیازات حساسی را از دست داده‌اند و با توجه به فاصله کم امتیازی بین تیم‌های مدعی، برای حفظ جایگاه‌شان و رسیدن به عنوان قهرمانی‌ نیم‌فصل چاره‌ای جز پیروزی در مقابل پیکان ندارند. شاگردان قلعه‌نویی به خوبی می‌دانند که کسب هر نتیجه‌ای به جز پیروزی در بازی مقابل پیکان، می‌تواند منجر به افزایش فاصله با صدر جدول شده و حتی احتمال پیشی گرفتن سایر مدعیان از این تیم وجود دارد.

سپاهان محکوم به شکست پیکان است اما برای رسیدن به این امر، کار سختی را پیش رو دارد. قلعه‌نویی این روزها با اپیدمی مصدومیت در تیمش دست و پنجه نرم می‌کند و بعضی از تاثیرگذارترین بازیکنانش از جمله عزت پورقاز و سعید آقایی را در اختیار ندارد و از طرف دیگر محرومیت محبی و غیبت احتمالی محمدرضا حسینی کار قلعه‌نویی برای چیدن ترکیب دلخواهش را سخت‌تر از قبل کرده است.

با این حال زردپوشان اصفهانی در خط میانی و حمله شرایط خوبی دارند و بازگشت شهباززاده و حضور استنلی، در کنار حضور بازیکنانی مانند نورافکن، کومان و میرزایی توان هجومی سپاهان را افزایش داده است. در فاز دفاعی اما سپاهان این روزها شرایط خوبی نداشته و مدافعان این تیم عملکرد چندان خوبی را از خود به جای نگذاشته‌اند.

در آن سو پیکان نیز که با 2 بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌ها 13 امتیازی بوده و در رده یازدهم جدول قرار دارد، از 3 بازی قبلی خود یک برد و 2 شکست کسب کرده و برای بهبود جایگاهش و پایان بخشیدن به روند ناکامی‌های اخیرش، به دنبال برد خواهد بود. پیکان در فاز تهاجمی، عملکرد بسیار خوبی داشته و بعد از استقلال بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. مهاجمان پیکان موقعیت‌های خوبی را خلق می‌کنند و نرخ‌ بهره‌وری بالایی دارند.

در خط میانی وضعیت پیکان خوب است و هافبک‌های این تیم از دوندگی و توان بدنی بالایی برخوردار بوده و در پرسینگ حریفان و بازی درگیرانه تبحر دارند. در فاز دفاعی اما شاگردان فرکی با مشکل مواجه هستند؛ آمار 20 گل خورده در 12 بازی و ثبت تفاضل گل صفر, نشان از عملکرد ضعیف خط دفاعی پیکان دارد.

برگ برنده سپاهان در بازی روز جمعه بازگشت این تیم به ورزشگاه خانگی خودش و حضور هوادارانش خواهد بود. در آن سو پیکانی‌ها نیز با تکیه بر انگیزه بالاترشان به دنبال پایان بخشیدن به روند ناکامی‌های این تیم هستند و باید دید حوادث فوتبال به کدام سو رقم خواهد خورد.


مصدومان و محرومان:

پیکان با ترکیب کامل خود را در اختیار داشته و بازیکن محروم یا مصدومی ندارد، اما سپاهان پورقاز، آقایی، بحیرایی، مسلمان و ایران‌پوریان را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشته و محبی نیز به دلیل محرومیت غایب است.

برترین گلزنان:

کی‌روش استنلی با 3 گل، برترین گلزن تیم سپاهان و شهریار مغانلو با 7 گل برترین گلزن پیکان است.

ترکیب احتمالی سپاهان:


پیام نیازمند، شایان مصلح، محمدرضا مهدی‌زاده، گئورگی ولسیانی، مرتضی منصوری، امید نورافکن، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان، رضا میرزایی، سجاد شهباززاده و کی‌روش استنلی.

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب احتمالی پیکان:


وحید شیخ‌ویسی، حجت حق‌وردی، سید مهران موسوی، علی حمودی، سید محمد ستاری، حسین پورامینی، امیرحسین کریمی، سعید واسعی، جلال‌الدین علی‌محمدی، فراز امامعلی و شهریار مغانلو.

سرمربی: حسین فرکی
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها