X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

21 دی 1398, 08:03
کد خبر: 31691
خبرنگار: khani
نظرات: 33

آنهایی که از کلمات اتوکشیده استفاده می‌کنند بیشتر از سپاهان در داوری‌ها سود کرده‌اند

الهویی: مسیرمان باعث وحشت برخی شده است

الهویی: مسیرمان باعث وحشت برخی شده است الهویی: مسیرمان باعث وحشت برخی شده است
مربی تیم فوتبال سپاهان در گفت‌وگویی مفصل درباره شرایط پیرامون تیم و نیم‌فصل پر فرازونشینی که تیم قلعه‌نویی داشت صحبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد سعید الهویی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص عملکرد تیم فوتبال سپاهان اصفهان در نیم‌فصل اول لیگ برتر نوزدهم، اظهار داشت: دقیقا از روزی که امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم سپاهان شد، هدف اصلی او «کلیدواژه بازگشت سپاهان به افتخار» بود. سپاهان قبل از آمدن قلعه‌نویی شرایط خوبی نداشت و از روز‌های اوج خود فاصله گرفته بود. فصل پیش تا حدی توانستیم تیم را به موفقیت برسانیم. در لیگ برتر نایب قهرمان شدیم و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا گرفتیم و در جام حذفی هم به خوبی پیش رفتیم. هرچند که اتفاقاتی در این جام رخ داد که همه آن را دیدند و نتوانستیم به فینال برسیم.

وی افزود: همه اینها در حالی بود که تیم مشکلاتی هم داشت. اگر بررسی کنید متوجه می‌شوید که چنین بازگشتی به روز‌های اوج برای هر تیمی حداقل چند سال طول می‌کشد و هزینه زیادی دارد، اما با مدیریت فوق‌العاده قلعه‌نویی این اتفاقات خوب برای تیم رخ داد. طبیعتا این فصل هم هدف‌مان تثبیت جایگاه فصل پیش و بهتر شدن نسبت به سال گذشته است. ما امسال لیگ قهرمانان آسیا را در پیش داریم که باید شخصیت اصلی سپاهان در آسیا را هم به این تیم برگردانیم، چون آخرین باری که سپاهان در لیگ قهرمانان حضور داشت، نتایج مطلوبی نگرفت.

مربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: با همین هدف تمرینات پیش‌فصل آغاز شد و هرچند که موانعی سر راه‌مان بود، اشتباهاتی انجام شد و عوامل بیرونی روی ما تاثیر داشت، در مسیری که پیش‌بینی آن را کرده بودیم پیش رفتیم. امیدوارم در نیم‌فصل دوم اتفاقات بیرون کمتری رخ دهد و ما هم بتوانیم با فرازونشیب کمتری پیش برویم.

الهویی در پاسخ به این سوال که در نیم‌فصل اول به نظر می‌رسید هجمه زیادی علیه قلعه‌نویی و سپاهان ایجاد شده، چون در همه ورزشگاه‌ها علیه سرمربی و تیم سپاهان فحاشی می‌شد، تصریح کرد: بررسی چنین اتفاقی خیلی ساده است. همیشه افرادی که از رسیدن یک قطار به مقصدش می‌ترسند، به آن سنگ می‌زنند. در طول این نیم‌فصل اتفاقات زیادی رخ داد. یکی از آنها در بخش داوری بود، اما خوشبختانه دیدیم که در بررسی‌های صورت گرفته در برنامه «ورزش و مردم» و «فوتبال برتر» سپاهان دومین تیم متضرر شده از اشتباهات داوری بوده است. آنهایی که از کلمات اتوکشیده استفاده می‌کنند و درباره داوری‌ها حرف می‌زنند و گاهی اوقات ناسزا می‌گویند، بیشتر از سپاهان در داوری‌ها سود کرده‌اند.


وی ادامه داد: متاسفانه تصویر بدی از قلعه‌نویی و سبک او در سپاهان درست شده است. مقصر این داستان هم کارشناس‌ها، برخی رسانه‌ها و چند عامل دیگر هستند که به دلیل عدم اطلاعات کافی درباره مسائل مختلف فوتبالی و قوانین جدید، نظر خود را به مخاطب القا می‌کنند. شما یک نفر را از بین کارشناس‌هایی که در مورد سپاهان در این نیم‌فصل صحبت کردند نمی‌توانید پیدا کنید که گفته باشد سپاهان فوتبال مالکانه بازی می‌کند، تعداد پاس‌های کوتاه زیادی دارد و... همه یاد گرفته‌اند که بگویند قلعه‌نویی و سپاهان سنتی بازی می‌کنند و فقط با استفاده از بازیکنان قدبلند و ارسال‌ها گلزنی می‌کنند.

مربی تیم فوتبال سپاهان تصریح کرد: یکی از شرکت‌هایی که آمار دقیقی از ۳ فصل گذشته فوتبال ایران می‌دهد در گزارشی عنوان کرده تیم سپاهان از نظر فوتبال مالکانه و در اختیار داشتن توپ، ارسال پاس‌های کوتاه به تعداد بالا و موقعیت‌سازی جزو ۴ تیم برتر لیگ بوده است. با این شرایط چطور یک کارشناس یا یک رسانه به خود اجازه می‌دهد بگوید سپاهان سنتی بازی می‌کند؟ همه اینها از عدم دانش و آگاهی آنها است. برخی حتی به خودشان زحمت نمی‌دهند اطلاعات‌شان را از منابع موثق به‌روزرسانی کنند بعد می‌گویند سپاهان سنتی فوتبال بازی می‌کند. همین موارد است که تصویر منفی از قلعه‌نویی و سپاهان درست کرده و باعث بروز اتفاقات بد و زشت می‌شود. با این حال خوشبختانه ما در مسیر درستی قرار داریم و همین باعث وحشت و ترس برخی شده است.

الهویی در مورد آخرین وضعیت نقل‌وانتقالات تیم سپاهان گفت: همیشه در تیم‌هایی که قلعه‌نویی سرمربی آن بوده و من هم افتخار حضور کنارش را داشتم، تمام مسائل نقل‌وانتقالات براساس نظرات و خواسته‌های او بوده است. این بار هم قلعه‌نویی براساس نیاز خود، فهرستی را به صورت مکتوب در اختیار مدیریت باشگاه قرار داده و در آن اولویت‌بندی کرده است. حالا این باشگاه است که بر حسب اولویت‌ها باید مذاکره کرده و بازیکن جذب کند. در این بین برخی گمانه‌زنی‌ها هم صورت می‌گیرد که البته خیلی از آنها درست نیست. در مجموع گرفتن بازیکن در نیم‌فصل خیلی سخت است.

وی افزود: متاسفانه ما رویکرد مدیریت ورزشی در فوتبال ایران نداریم. مثال می‌زنم؛ بازیکنی ۶ ماه به پایان قراردادش باقی مانده است. در همین زمان اگر در فوتبال اروپا باشیم مدیریت باشگاه بدون دخالت کادرفنی تیم تصمیم می‌گیرد وی را به فروش برساند تا با پولش بازیکن جدیدی را به خدمت بگیرد که چند فصل برایش بازی کند. اگر باشگاه این کار را نکند ۶ ماه حقوق به بازیکن پرداخت کرده و آخر هم او در پایان فصل بدون اینکه پولی به باشگاه برسد، جدا می‌شود. دقیقا مثل باشگاه تاتنهام که قصد دارد ستاره خود اریکسن را به همین دلیل بفروشد تا حداقل از انتقال وی سود کرده باشد ولی ما در فوتبال‌مان چیزی به این صورت نمی‌بینیم. گزینه‌های مختلفی در لیست داریم و ان‌شاءالله تیم را به خوبی تقویت می‌کنیم.

مربی تیم فوتبال سپاهان در پایان خاطرنشان کرد: سپاهان در حال حاضر در شرایط مهمی قرار دارد. از نظر کیفی پیشرفت کردیم و تعادل خوبی هم در تیم برقرار شده است. ما ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان در هر پست داریم و آینده سپاهان با این شرایط بسیار روشن است. قلعه‌نویی به شکلی تیم را بسته که حتی اگر در فصول آینده بازیکنی هم از این تیم جدا شود، صدمه نبیند. در شرایط کنونی ما فقط نیاز به همدلی بین هواداران، اعضای تیم و مجموعه سپاهان داریم. نیم‌فصل سختی در پیش است و باید سعی کنیم از فرصت باقی مانده بهترین بهره را ببریم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها