X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

27 بهمن 1398, 10:47
کد خبر: 31958
خبرنگار: khani
نظرات: 6

سپاهان و السد؛

دوئل ژاوی و ژنرال

دوئل ژاوی و ژنرال دوئل ژاوی و ژنرال
تیم فوتبال سپاهان در دومین دیدار از دور رفت رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم السد قطر خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از تسنیم، رقابت‌های هفته دوم از دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2020 از روز دو‌شنبه آغاز می‌شود و تیم فوتبال سپاهان سه‌شنبه 29 بهمن ماه در ورزشگاه جاسم‌ بن حمد به مصاف تیم فوتبال السد خواهد رفت.

سپاهان در دومین هفته از فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، باید آماده مصاف با السد قطر شود. زردپوشان اصفهانی پس از پیروزی قاطعانه در روز نخست دور رفت مسابقات، حالا باید آماده نبرد در دومین روز مقابل سرسخت‌ترین رقیبش در مرحله گروهی شود، دیداری که اگر با پیروزی زردپوشان همراه شود، می‌تواند راه صعود این تیم را به مرحله حذفی مسابقات هموار کند.

شاگردان قلعه‌نویی که در نخستین گام از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف العین امارات رفته بودند، در یک بازی تماشایی و دیدنی، این تیم را با 4 گل در هم کوبیدند و با پیروزی قاطعانه‌ای که به دست آوردند، شرایط را در ادامه راه هموار کردند. زردپوشان اصفهانی با 3 امتیازی که مقابل العین به دست آوردند، با توجه به تساوی تیم‌های النصر و السد، در صدر گروه D ایستاده‌اند.

سپاهانی‌ها در شرایطی آماده مصاف با السد می‌شوند که طبق برنامه قبلی در این دیدار باید میزبان می‌بودند اما با توجه به تغییر برنامه توسط AFC، میزبانی زردپوشان به دور برگشت رقابت‌ها منتقل شده و برای دومین بازی پیاپی مهمان خواهند بود.

بازی سپاهان مقابل السد بدون شک سخت‌ترین بازی زردپوشان در مرحله گروهی است. آنها مقابل تیمی به میدان می‌روند که بازیکنان باکیفیت و ستاره‌های بزرگی را در ترکیب خود دارد و از طرف دیگر با توجه به تساوی السد و النصر در بازی نخست مرحله گروهی مقابل النصر، باعث می‌شود که شاگردان ژاوی برای زنده ماندن امیدهای صعودشان، با تمام توان به مصاف سپاهان بیایند.

در این سو سپاهان در لیگ قهرمانان عملکردی متفاوت نسبت لیگ برتر داشته و بازی‌های باکیفیتی را به‌ نمایش گذاشته است. نظم تیمی مناسب، دوندگی بی‌امان و انگیزه بالای بازیکنان 3 فاکتور اصلی نمایش‌های خوب سپاهانی‌ها در لیگ قهرمانان بوده و همین عوامل می‌تواند در بازی فردا شب نیز برای شاگردان قلعه‌نویی راه‌گشا باشد. نقطه قوت سپاهان برای این بازی را می‌توان دفاع تیمی منظم، سرعت بالای بازیکنان جناجین در کنار قدرت جنگندگی بازیکنان خط میانی این تیم دانست. بازگشت سعید آقایی به ترکیب و زوج این بازیکن با محبی در جناح چپ و زوج منصوری-حسینی در جناح راست در کنار حضور بازیکنان خلاقی مانند نورافکن، رفیعی و شهباززاده در میانه میدان دست امیر قلعه‌نویی را برای چیدن ترکیب دلخواهش باز گذاشته است.

سپاهان روز سه‌شنبه باید به مصاف تیمی برود که از خط حمله‌ای قوی‌ برخوردار است. السد در این فصل با 42 گل زده صاحب بهترین خط حمله لیگ ستارگان قطر بوده و در 14 بازی، 10 برد و 4 باخت کسب نموده و با 30 امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار دارد. ستاره‌ اصلی السد در خط حمله "بغداد بونجاح" الجزایری و است که با 13 گل‌ زده، بهترین گلزن این فصل لیگ ستارگان قطر نیز به شمار می‌رود.

این تیم در خط هافبک خود نیز صاحب چند بازیکن خطرناک است، "اکرم عفیف" وینگر چپ السد، از مهره‌های کلیدی این تیم بوده و در فصل جاری 11 گل برای تیمش به‌ ثمر رسانده و 9 پاس‌گل داده است، این بازیکن از قدرت شوت‌زنی بالایی برخوردار است و نقش مهمی در طراحی حملات السد دارد. "حسن الهیدوس" وینگر راست السد دیگر بازیکن موثر این تیم است که در لیگ ستارگان قطر 6 گل به ثمر رسانده و 3 پاس گل داده است و در بازی مقابل السد زننده گل دوم تیمش بود. نام "تائه‌هی" کره‌ای در کنار گابی دیگر بازیکنان موثر ژاوی در خط میانی هستند.

نقطه ضعف اصلی این تیم خط دفاعی آن است. السدی‌ها در لیگ داخلی خود، در 14 بازی، 23 گل را دریافت کرده‌اند که نشان از ضعف این تیم در فاز دفاعی داشته و بدون شک اگر سپاهانی‌ها مقابل السد باهوش عمل کرده و قدر فرصت‌های ایجادشده را بدانند، می‌توانند از ضعف این تیم در خط دفاعی بهره ببرند.

سپاهان بدون شک مقابل السد کار سختی را پیش‌رو دارد. السد تیم خطرناک و با تجربه‌ای است که با تمام توان برای گرفتن 3 امتیاز در این بازی خانگی به میدان خواهد آمد و زردپوشان اصفهانی حتی اگر بتوانند حداقل امتیاز ر به دست آورند، نتیجه خوبی محسوب می‌شود.

مصدومان و محرومان:

هر 2 تیم برای این دیدار بازیکن محرومی ندارند. سپاهانی‌ها در این دیدار گئورگی ولسیانی را به‌ دلیل مصدومیت در اختیار نداشته و در تیم السد نیز الهاجری و علی اسد مصدوم بوده و در این دیدار غایب هستند.

گلزنان برتر:

در تیم سپاهان استنلی با 9 گل زده و در تیم السد بغداد بونجاج با 13 گل زده برترین گلزنان 2 تیم هستند.

ترکیب احتمالی السد:

سعد الشیب، پدرو میگل، بوعلام خوخی، طارق سلمان، ابوبکر عیسی، گابی، وو یونگ، نام تائه‌هی، اکرم عفیف، حسن الهیدوس و بغداد بونجاح.

سرمربی: ژاوی هرناندز

ترکیب احتمالی سپاهان:


پیام نیازمند، شایان مصلح، محمد طیبی، مرتضی منصوری، سعید آقایی، مهدی کیانی، امید نورافکن، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی، محمد محبی و کی‌روش استنلی.

سرمربی: امیر قلعه‌نویی
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها