X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

28 بهمن 1398, 11:13
کد خبر: 31970
خبرنگار: khani
نظرات: 5

هفته دوم گروه D لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰

السد قطر- سپاهان ایران / حمله به قلعه گرگ‌ها

السد قطر- سپاهان ایران / حمله به قلعه گرگ‌ها السد قطر- سپاهان ایران / حمله به قلعه گرگ‌ها
تیم فوتبال سپاهان در دومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف السد قطر می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دوم گروه D لیگ قهرمانان آسیا، فردا از ساعت ۱۹ و ۵ دقیقه تیم‌های السد قطر و سپاهان ایران در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه به مصاف یکدیگر می‌روند.

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰

هفته دوم مرحله گروهی

گروه D

دیدار تیم‌های السد قطر و سپاهان ایران

سه شنبه، ۲۹ بهمن، ساعت ۱۹:۰۵

ورزشگاه: جاسم بن حمد (دوحه، قطر)

داور: عزیز عظیموف (ازبکستان)

آخرین رویارویی: سپاهان ۴- السد صفر

پخش زنده: شبکه‌های ورزش و اصفهان

گرگ‌ها در اندیشه اولین پیروزی


تیم نامدار قطری که چند فصلی است هدایت آن بر عهده ژاوی هرناندز است هرچند در لیگ داخلی عملکرد ایده‌آلی نداشته و فعلاً پشت سر رقیب اصلی خود یعنی الدحیل قرار گرفته اما در لیگ قهرمانان آسیا شروع خوبی داشته است. آنها در هفته اول مرحله گروهی در شهر ریاض عربستان به مصاف النصر رفتند و در حالی که در مقطعی از بازی حتی از میزبان خود پیش افتاده بودند در نهایت یک تساوی با ارزش ۲ بر ۲ کسب کردند تا دست خالی به قطر بازنگردند.

حالا السدی‌ها که به گرگ‌ها ملقب هستند در اولین بازی خانگی خود در اندیشه کسب ۳ امتیاز هستند تا علاوه بر پیشی گرفتن از تیم صدرنشین گروه، امیدهای خود را برای صعود از گروه مرگ بیشتر کنند.

السد با خط حمله مخوف خود که در راس آن بغداد بونجاح، مهاجم الجزایری‌اش قرار دارد و اکرم عفیف، بازیکن سال آسیا، حسن الهیدوس و تائه هی نام پشت سر او قرار دارند برای هر خط دفاعی مشکل ساز است. بر خلاف العین، السد در خط دفاعی نیز مهره‌های با ارزشی دارد و به نوعی خط دفاعی تیم ملی قطر که اخیراً قهرمان آسیا شد دفاع السد را تشکیل می‌دهند. در دفاع وسط بوعالم خوخی و طارق سلمان و دو مدافع کناری یعنی پدرو میگوئل و عبدالکریم حسن همگی ملی پوشان باتجربه السد به شمار می‌روند.

رهبری این تیم پر مهره بر عهده ژاوی هرناندز، بازیکن سال‌های نه چندان دور بارسلونا است که پس از چند فصل بازی در السد، بازنشسته و سرمربی این تیم شد و فصل گذشته نیز تا مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کرد.

طلایی پوشان و روحیه مضاعف

پیروزی پرگل سپاهان در اولین دیدارش در لیگ قهرمانان آسیا در حالی به دست آمد که این تیم ۴ فصل از این رقابت‌ها دور بود و در خانه حریفی بازی می‌کرد که تاکنون موفق به شکستش نشده بود. آنها العینی را شکست دادند که دست کم از لحاظ نام و اعتبار جزو تیم‌های درجه یک غرب آسیا به شمار می‌رود. همه این‌ها به قدر کافی ثابت می‌کند کاروان سپاهان پس از برد ۴ گله در زمین العین تا چه میزان از لحاظ روحی در سطح بالایی قرار گرفته است.

سپاهان که فردای پیروزی برابر العین، امارات را به مقصد دوحه ترک کرد به خوبی به شرایط جوی دوحه عادت کرده و ۵ جلسه تمرینی در این شهر به اضافه شرایط میزبانی عالی السد از سپاهان در دوحه، طلایی پوشان را کاملاً آماده بازی با السد کرده است.

شاید تنها نگرانی کادر فنی سپاهان مصدومیت گئورگی گولسیانی باشد که باعث می‌شود دست این تیم در خط دفاع بسته شود، هرچند علی مصلح جانشین گولسیانی در دیدار برابر العین عملکرد بسیار خوبی در کنار طیبی داشت و باعث شد نورافکن با حضور در خط هافبک راندمان میانه میدان طلایی پوشان را بالا ببرد.

در بین ۶ بازی مرحله گروهی، دیدار با السد در دوحه برای سپاهان سخت‌ترین بازی به حساب می‌آید و با توجه به اینکه سپاهان فعلاً با ۳ امتیاز صدرنشین گروه است شاید یک امتیاز هم از این دیدار برای شاگردان امیر قلعه نویی ایده‌آل باشد.

ترکیب احتمالی السد:


سعد الشیب، پدرو میگوئل، بوعالم خوخی، طارق سلمان، عبدالکریم حسن، وو یونگ جونگ، گابی، حسن الهیدوس، تائه هی نام، اکرم عفیف و بغداد بونجاح

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، مرتضی منصوری، محمد طیبی، علی مصلح، سعید آقایی، مهدی کیانی، امید نورافکن، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی، محمد محبی و کی‌روس استنلی سوارز
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها