X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

29 بهمن 1398, 20:00
کد خبر: 31981
خبرنگار: lark
نظرات: 56

سپاهان 0 - السد 3 / و این نامعادلات گروه مرگ...

سپاهان 0 - السد 3 / و این نامعادلات گروه مرگ... سپاهان 0 - السد 3 / و این نامعادلات گروه مرگ...
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ورزش سه تساوی السد و النصر در روز اول بازی ها که دو تیم مدعی گروه سوم مسابقات، موسوم به گروه مرگ به شمار می رفتند، سبب شده بود تا این دو تیم با تمام توان خودشان را برای بازی دوم آماده کنند. پیش از اینکه سپاهان سه مرتبه دروازه خودش را مقابل مهاجمان زهردار السد باز شده ببیند، شاگردان روی ویتوریا در شهر العین دومین شکست مسابقات را به این تیم با نتیجه 2 بر 1 به این تیم اماراتی تحمیل کرده بودند. شاگردان امیرقلعه نویی نمایش امیدوارکننده ای در نیمه دیدار با السد داشتند ولی در نیمه دوم برخلاف پیش بینی هایی که مربیان پرتغالی این تیم می کردند، ابتدا روی همکاری بغداد بونجاح و اکرم عفیف دروازه پیام نیازمند باز شد تا کار در ورزشگاه جاسم بن حمد دشوار شود. پس از دریافت این گل، سپاهان برای زدن گل تساوی پیش کشید ولی بازیکنان این تیم در حملات زهر کافی را نداشتند و بار هم روی یک پاس از بونجاح و ضربه رباح ماجری حسن الهیدوس به گل دوم در دقیقه 72 رسیدند. بازی برای سپاهان به نظر می رسید که تمام شده باشد، چرا که تعویض های امیرقلعه نویی هم جواب نداده بود و آخرین تعویض این تیم هم که به محسن الغسانی اختصاص پیدا کرد، جواب نداد و در دقیقه 78 روی حرکت سریع و تکنیکی اکرم عفیف مرد سال قاره آسیا، گل سوم بازی بار هم توسط حسن الهیدوس به ثمر رسید تا طلایی پوشان فوتبال ایران که امید زیادی به درخشش آنها بسته بودیم، دست خالی و با یک شکست سنگین قطر را پس از نزدیک به یک هفته اقامت ترک کنند. با نتایجی که در هفته سوم به دست آمد دو تیم السد و النصر با 4 امتیاز به ترتیب رتبه های اول و دوم را در گروه سوم به خود اختصاص دادند و سپاهان و العین هم با 3 و صفر امتیاز رتبه های سوم و چهارم را در اختیار گرفتند.


السد قطر – سپاهان اصفهان / سه شنبه 29 بهمن ماه / ورزشگاه جاسم بن حمد
داور وسط: عزیز اسیموف؛ کمک اول: روسلن سرا زنیدوف؛ کمک دوم: علیشیر عثمانوف. هر سه داور از ازبکستان.

ترکیب السد:
سعد الشیب
طارق سلمان
پدرو میگل ( 83 حمید اسماعیل)
بوعلام خوخی ( 76 محمد واد)
یاسر عیسی
گابی فرناندز
جونگ وو ینوگ
نام تائه هی
حسن الهیدوس
اکرم عفیف ( 86 هاشم علی)
بغداد بونجاح

سرمربی: ژاوی هرناندز



ترکیب سپاهان:
پیام نیازمند
سعید آقایی
شایان مصلح
محمد طیبی
مرتضی منصوری ( 70 رضا میرزایی)
مهدی کیانی
امید نورافکن
سروش رفیعی (58 سجاد شهباززده)
محمد محبی
محمدرضا حسینی
علی قربانی( 83 محسن الغسانی)

سرمربی: امیرقلعه نویی



کارت زرد:
محمد طیبی دقیقه 10 سپاهان


شرح بازی:
در نیمه اول مسابقه همان نتیجه ای رقم خورد که کادر فنی سپاهان به دنبالش بود، یعنی تساوی بدون گل و گل نخوردن در زمین حریف و آنها معتقد بودند که در نیمه دوم با به هم ریختن نظم بازی این امکان را پیدا می کنند تا به درواز حریف بیشتر نزدیک شوند و گلزنی کنند. البته که شاگردان قلعه نویی پس از پشت سرگذاشتن چند دقیقه پرفشار در ابتدای بازی، شرایط بهتری پیدا کردند و توانستند حملات پرتعدادی از سمت چپ خط دفاعی السد روی دروازه الشیب ایجاد کنند. حملاتی که یکی از آنها اگر با دقت بیشتری توسط محبی زده می شد، بی شک گل اول بازی رقم خورده بود. با این حال کسب تساوی بدون گل در نیمه ای که مهاجمان السد بارها با کارهای ترکیب مدافعان سپاهان را جا گذاشتند و پیام نیازمند را در چندین مرحله وادار به انجام واکنش های حیاتی کردند، آنچنان بد هم به شمار نمی رود.
برخلاف پیش بینی هایی که پیش از بازی انجام می شد، سپاهان در نیمه دوم ضعیف تر از حد انتظار ظاهر شد. برخلاف نیمه اول دیگری خبری از حرکات سریع محمدرضا حسینی از سمت چپ خط دفاعی السد و ارسال های زمینی و هوایی او نبود و چند مرتبه ای هم که این اتفاق رخ داد، توپ ها با تاخیر به مهاجمان تیم و در راس آنها علی قربانی می رسید. السد اما از همان دقایق ابتدایی نیمه دوم به هدفش رسید و با گل اکرم عفیف اولین گل به سپاهان در بازگشت به بازی های آسیایی را رقم زد. در ادامه حسن الهیدوس هم دو گل دیگر زد تا سپاهان باخت سختی را در روز دوم رقابت ها تجربه کرده باشد. دیداری که از لحاظ فنی برای طلایی پوشان در نیمه دوم چیزی نداشت و آنها در مجموع با 18 شوت به دروازه بان و یک شوت در داخل چارچوب قطر را ترک خواهند کرد و این در شرایطی بود که این آمار برای السد 19 شوت و 9 شوت در چارچوب بود.


اتفاق ویژه:
سپاهان در شرایطی سه گل از السد دریافت کرد که پیام نیازمند نمایش خوبی در چارچوب دروازه تیمش داشت. شاید اگر امیرقلعه نویی این دروازه بان را در دروازه اش نداشت، شکست 3 بر صفر می توانست سنگین تر هم بشود.



بهترین بازیکن زمین:
می توان هر یک از این سه بازیکن تیم السد یعنی بغداد بونجاح، اکرم عفیف و حسن الهیدوس که مثلث اصلی تهاجمی این تیم بودند را به عنوان بازیکن های برتر معرفی کرد ولی بهتر است به نقش هر سه بازیکن در این پیروزی ارزشمند برای نماینده قطر اشاره کرد؛ جایی که بونجاح گل های اول و دوم را برای اکرم عفیف و حسن الهیدوس ساخت و گل سوم هم با حرکت تماشایی اگرم عفیف تنها به یک ضربه نیاز داشت تا گل سوم بازی و گل دوم حسن الهیدوس را رقم بزند.


شرح گل:
السد (1-0): پاس عالی بونجاح در عرض محوطه جریمه، اکرم عفیف را صاحب موقعیتی استثنایی کرد و این بازیکن دیگر این فرصت را از دست نداد و دروازه نیازمند را در دقیقه 51 باز کرد.
السد قطر (2-0): پاس در عرض بونجاح به محوطه جریمه که در موقعیتی کاملا مشکوک به آفساید به حسن الهیدوس رسید با ضربه رباح ماجری این بازیکن به گل دوم بازی در دقیقه 73 تبدیل شد.
السد قطر (3-0): اینبار برخلاف دو مرتبه قبلی، بازیکنان السد از سمت راست خط دفاعی سپاهان حرکت هجومی اشان را با استارت انفجاری اکرم عفیف که تکل بلند شایان را پشت سر گذاشت، شروع کردند و پاس این بازیکن پس از عبور از بازیکنان پرشماری که روی تیرک اول حضور داشتند در تیرک دوم به حسن الهیدوس رسید تا این بازیکن گل دوم خودش را در دقیقه 78 ثبت کند.



لحظات حساس:

دقیقه 1: اکرم عفیف در موفعیت تک به تک با نیازمند قرار گرفت که دروازه بان تیم فوتبال سپاهان به خوبی توپ را بازگشت داد و در ادامه شایان مصلح خطر را به طور کلی دفع کرد.
دقیقه 7: حرکت انفرادی زیبای حسینی با گذاشتن دفاع مستقیمش و ارسال به دهانه دروازه همراه شد ولی قبل از اینکه توپ به نورافکن برسد، با ضربه مدافع السد راهی کرنر شد.
دقیقه 11: در شرایطی که السد از سمت راست خط دفاعی سپاهان در حال فشار آوردن روی دروازه سپاهان است، یک ارسال دیگر با خروج به موقع نیازمند به جایی نرسید.
دقیقه 16: بونجاح پس از یک ارسال خوب با پای چپ به سمت دروازه ضربه زد ولی شوت او دقت کافی نداشت.
دقیقه 21: در شرایطی که حسن الهیدوس در موقعیت تک به تک قرار گرفته بود، پیام نیازمند ضربه چیپ این بازیکن را به خوبی دفع کرد. کمک داور در این صحنه اعلام آفساید کرد ولی مرور تصاویر آهسته نشان می داد که هافبک السد به درستی صاحب موقعیت شده است.
دقیقه 24: ضربه ایستگاهی نورافکن به دیواره دفاعی برخورد کرد و به از خط طولی به اوت رفت.
دقیقه 29: ارسال محمدرضا حسینی به قربانی رسید ولی در شرایطی که مدافع السد مهاجم سپاهان را تحت فشار قرار داده بود، ضربه او با فاصله راهی اوت شد.
دقیقه 30: یک کار ترکیبی از بازیکنان السد می رفت شرایط خوبی برای این تیم در محوطه جریمه سپاهان رقم بزند، ولی مدافعان سپاهان به موقع رسیدند و توپ را دفع کردند.
دقیقه 33: یک تغییر منطقه بسیار زیبا توسط نورافکن، حسینی را در سمت راست خط هجومی سپاهان صاحب موقعیت کرد. این بازیکن پس از ایجاد مالکیت به توپ به عرض زد و سپس شوتزنی کرد ولی ضربه او با اختلاف راهی اوت شد.
دقیقه 34: شوت نام تائه هی با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 36: یک ارسال بلند دیگر از محمدرضا حسینی پس از رد شدن از مهاجمین به سعید آقایی رسید و این موقعیت از دست رفت.
دقیقه 40: بهترین موقعیت بازی روی حرکت حسینی از سمت چپ خط دفاعی السد به دست آمد و او توپ را برای محبی در موقعیت تک به تک با الشیب قرار داد ولی ضربه محبی کم دقت بود و با فاصله کمی راهی اوت شد. این فرصت را می توان بهترین فرصت بازی تا این دقیقه قلمداد کرد.
دقیقه 44: پیام نیازمند دو مرتبه روی ضربات بغداد بونجاح و اکرم عفیف دروازه تیمش را نجات داد تا کمک کند تیمش بدون گل خورده به رختکن برود.
دقیقه 48: یک کار تیمی فوق العاده از بازیکنان السد می رفت نام تائه هی را در موقعیت گلزنی قرار بدهد ولی درآخرین لحظه مدافعان سپاهان بهتر عمل کردند و توپ را برگشت دادند.
دقیقه 56: یک کار تیمی با پاس خوب عفیف به نام تائه هی رسید ولی دروازه این بازیکن که از داخل محوطه جریمه و روی زمین زده شد، با واکنش خوب نیازمند و پای چپ این گلر راهی اوت شد.
دقیقه 60: شوت مهدی کیانی روی یک برگشت از محوطه جریمه السد با واکنش الشیب دفع شد و در برگشت بود که تلاش علی قربانی برای زدن تیم با مصدومیت بازیکن السد همراه شد.
دقیقه 66: ارسال مهدی کیانی را بغداد بونجاح با ضربه آکروباتیک از محوطه جریمه دور کرد.
دقیقه 78: شوت گابی با فاصله زیاد از سمت راست دروازه پیام نیازمند راهی اوت شد.
دقیقه 84: شوت بازیکن السد که با هوشمندی از میانه های زمین زده شد، با واکنش نیازمند راهی کرنر شد.

حاشیه:

* روز گذشته دو نماینده ایران که شهرخودرو و استقلال بودند، به ترتیب با نتایج 3 بر صفر و 2 بر 1 مقابل تیم های پاختاکور و الاهلی عربستان شکست خوردند و حالا در روز دوم مسابقات امیدواریم که سپاهان و پرسپولیس این نتایج را جبران کنند.
* امروز به صورت همزمان از ساعت 19:05 دقیقه سپاهان در ورزشگاه جاسم بن حمد میهمان شاگردان ژاوی هرناندز می شود و پرسپولیس نیز در ورزشگاه شارجه به مصاف الشارجه می رود.
*شاگردان قلعه نویی شروع قدرتمندی در رقابت های آسیایی داشته اند و با چهار گل العین را در هم کوبیدند و در دیگر بازی گروه سوم مسابقات، دو تیم السد و النصر به تساوی 2 بر 2 دست یافتند.
* پیش از آغاز این مسابقه امیرقلعه نویی و ژاوی برای دقایقی با هم صحبت کردند و این گفتگو با عکسی یادگاری خاتمه یافت.
* باشگاه السد همانطور که قول داده بود، پیراهن 16 که امیرقلعه نویی 35 سال پیش در این باشگاه قطری به تن می کرد را پیش از آغاز بازی توسط ژاوی به سرمربی سپاهان تقدیم کرد.
* رسول نویدکیا، محسن مسلمان، محمد ایرانپوریان، کی روش استنلی و شهاب عادلی در جایگاه ویژه تماشاگر دیدار تیمشان برابر السد خواهند بود و در لیست 18 نفره تیم حضور ندارند.
* حدود 2500 نفر درورزشگاه جاسم حمد این بازی را تماشا می کنند.
* آب و هوای دوحه در قطر عالی است و همه چیز مهیای شروع بازی است.
* حدود 50 تماشاگر حامی سپاهان در جایگاه مختص به هواداران میهمان حضور دارند.
* هواداران السد در زیر جایگاه خبرنگاران مستقر هستند و با حضور ژاوی روی نیمکت، کاغذهای سفیدی را به داخل زمین پرت کردند.
* آنالیزوز السد در جایگاه خبرنگاران حضور دارد و با دو لپ تاپ مشغول ارسال آنالیز لحظه به لحظه بازی به تیم فنی السد است.
* حضور استنلی کی روش در میان بازیکنان حاضر روی سکو تعجب خبرنگاران را در پی داشته و خبرنگاران قطری به دنبال دلیل غیبت این بازیکن هستند که ژاوی در کنفرانس خبری او را ستاره سپاهان نامیده بود.
* در ترکیب السد هیچ تغییری نسبت به بازی قبل ندارد. یاسر عیسی به دلیل محرومیت حسن عبدالکریم در ترکیب اصلی قرار گرفته است و در پست دفاع چپ کار سختی مقابل مهاجمان سپاهان دارد.
* امیرقلعه نویی در دقیقه 14 در کنار خط با حضور کنار داور چهارم به عملکرد تیم داوری اعتراض کرد.
* عبدالکریم حسن ستاره تیم فوتبال السد در ورزشگاه حاضر است و بازی را از نزدیک تماشا می کند.
* گل دوم السد به سپاهان در موقعیتی مشکوک به آفساید به ثمر رسید. کمک های اول و دوم این مسابقه بارها روی اعلام آفسایدها در طول بازی اشتباه کرده اند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها