X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

5 اسفند 1398, 11:14
کد خبر: 32054
خبرنگار: khani
نظرات: 1

سپاهان و پرسپولیس دوباره در متن حاشیه

تیر کرونا بر پیکر ال کلاسیکوی فوتبال ایران

تیر کرونا بر پیکر ال کلاسیکوی فوتبال ایران تیر کرونا بر پیکر ال کلاسیکوی فوتبال ایران
حساس‌ترین بازی نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران درگیر پرونده کرونا شد تا کاری بسیار سخت در پیش روی کمیته انضباطی قرار داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، ترکش‌های ویروس کرونا به حساس‌ترین بازی نیم فصل دوم لیگ برتر هم رسید و در شرایطی که بازی سپاهان و پرسپولیس می‌توانست تکلیف قهرمان این فصل لیگ را تا حد زیادی مشخص کند پرونده‌ای عجیب و غریب برای این مسابقه باز شد و مشخص نیست که در نهایت مدیران تصمیم‌گیر فدراسیون فوتبال چطور می‌خواهند در مورد این بازی تصمیم‌گیری کنند.

ماجرا از روز شنبه آغاز و تصمیم سازمان لیگ مبنی بر بی تماشاگر بودن همه مسابقات هفته بیستم لیگ برتر باعث اعتراض هواداران سپاهان شد که مدت‌ها بود برای شکست پرسپولیس در اصفهان برنامه‌ریزی کرده بودند. درخواست سپاهان برای لغو بازی هم اثربخش نبود تا در نهایت هوداران سپاهان با تجمع در مقابل هتل اقامت سپاهانی‌ها اجازه خروج این تیم در زمان مقرر را ندهند و همین مسئله باعث شد تا پرسپولیس در ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه به صورت یکطرفه راهی زمین بازی شود. هواداران سپاهان بر این باور بودند که ین تصمیمات ناگهانی و یک شبه در راستای همان حمایت همیشگی از تیم پرسپولیس گرفته شده و حتی بخشی از هواداران معتقد بودند به قیمت بازی نکردن سپاهان در مقابل پرسپولیس هم باید در مقابل این تصمیم ایستاد.


البته تلاش کاروان تیم فوتبال سپاهان برای رسیدن به استادیوم با کمک عوامل انتظامی نتیجه داد و این تیم در نهایت موفق شد خودش را به استادیوم برساند، اما باز هم تأخیر ایجاد شده در بحث ورود بازیکنان به زمین بازی، داور مسابقه را مجاب کرد تا با مشورت نماینده فدراسیون زمین بازی را ترک کند.

شاید در نگاه اول خیلی از هواداران فوتبال منتظر باشند به خاطر عدم حضور به موقع سپاهان در زمین بازی نتیجه مسابقه به سود قرمزهای تهران اعلام شود، اما قسمت مهم ماجرا اینجاست که سپاهانی‌ها خیلی هوشمندانه در مورد زمان حضورشان در زمین برنامه‌ریزی کردند و همانطور که حسین عسکری رئیس سابق کمیته داوران در برنامه ورزشی شب‌های فوتبالی اعلام کرد، متن قانون می‌گوید برای برگزاری یک مسابقه نیم ساعت تأخیر در مرحله اول پذیرفتنی است و بعد از اتمام این زمان داور مسابقه هم به اختیار خودش می‌تواند نیم ساعت دیگر به صلاحدید خودش به این زمان اضافه کند.


در پایان این یک ساعت زمانی ۲۰ دقیقه‌ای هم برای گرم کردن تیم‌ها لازم است و این یعنی سپاهانی که باید در ساعت ۱۶:۱۵ به دیدار پرسپولیس می‌رفت می‌توانست تا ساعت ۱۷ و ۳۵ دقیقه خودش را به زمین برساند و به نظر می‌رسد که داوران در اعلام عدم انجام بازی کمی عجولانه تصمیم گرفتند.

در این شرایط پرونده انضباطی بازی سپاهان و پرسپولیس یک حاشیه بزرگ برای فوتبال ایران ایجاد خواهد کرد و هر تصمیمی در این زمینه گرفته شود می‌تواند با اعتراض طرف مقابل همراه شود، مگر اینکه فدراسیون کدخدا منشی کند و حکم به برگزاری مجدد این بازی دهد که آن هم شرایط مخصوص به خودش را دارد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها