X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

7 اسفند 1398, 11:08
کد خبر: 32077
خبرنگار: khani
نظرات: 4

ذوب‌آهن ـ سپاهان؛ دربی بی‌تماشاگر

ذوب‌آهن ـ سپاهان؛ دربی بی‌تماشاگر ذوب‌آهن ـ سپاهان؛ دربی بی‌تماشاگر
تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و سپاهان در حساس‌ترین دیدار هفته بیست‌ویکم لیگ برتر دربی سنتی اصفهان را برگزار می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از تسنیم، هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز پنج‌شنبه 8 اسفندماه با انجام 5 دیدار آغاز می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر میزبان سپاهان است.

ذوب‌آهن و سپاهان در روزهایی که اخبار شیوع کرونا ویروس فوتبال ایران را تحت تاثیر خود قرار داده است باید فردا به مصاف هم رفته و یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته را برگزار کنند. ورود ویروس کرونا و نگرانی‌های موجود از شیوع آن موجب شد تا مسئولان ورزش تصمیم بگیرند که رقابت‌های فوتبال ایران در سطوح مختلف را بدون حضور تماشاگران برگزار کنند و بر همین اساس شهرآورد مهیج اصفهان برای معدود دفعات در تاریخ رقابت تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در سکوت فولادشهر و بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

شصت‌وسومین شهرآورد اصفهان در شرایطی برگزار می‌شود که رقابت‌های هفته بیست‌ویکم تخت تأثیر لغو شدن بازی تیم‌های سپاهان و پرسپولیس قرار دارد و علاوه بر تیم‌های سپاهان و پرسپولیس، سایر تیم‌های مدعی نیز منتظر اعلام رأی کمیته انضباطی درمورد این بازی هستند.

ذوب‌آهن و سپاهان در حالی به مصاف هم خواهند رفت که نتیجه این دیدار علاوه بر این 2 تیم، برای تیم‌های شهرخودرو، تراکتور، استقلال و پرسپولیس نیز حائز اهمیت بوده و پیروزی سبزپوشان می‌تواند شرایط سپاهان را سخت‌ نموده و شاگردان قلعه‌نویی را از کورس قهرمانی دور کند. سپاهان که در پایان هفته بیستم با 36 امتیاز و به دلیل گل زده کم‌تر نسبت به استقلال، به رده چهارم جدول سقوط کرده و تنها یک امتیاز با شهر خودرو فاصله دارد، برای باقی‌ ماندن در کورس قهرمانی به 3 امتیاز این دیدار نیاز دارد. در آن سو ذوبی‌ها نیز که با 21 امتیاز در رده دهم جدول جای دارند، با توجه به فاصله کم‌ امتیازی با تیم‌های نساجی و سایپا، برای حفظ جایگاه‌شان چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار ندارند.

سپاهانی‌ها در حالی آماده این دیدار می‌شوند که در بازی آخر خود شکست تلخی را مقابل السد پذیرا شدند و با توجه به جنجال‌های پیش آمده در هفته اخیر، از نظر روحی و روانی شرایط چندان مطلوبی ندارند. زردپوشان اصفهانی در فصل جاری در فاز دفاعی عملکرد خوب و بدون نقصی داشته و دروازه‌بان و مدافعان این تیم به خوبی تفکرات قلعه‌نویی را پیاده کرده‌اند، اما مصدومیت ولسیانی قلب خط دفاعی سپاهان را متزلزل نموده و پیدا کردن زوج مناسبی برای طیبی جدی‌ترین چالش قلعه‌نویی برای بازی فردا است. در فاز تهاجمی و خلق موقعیت، سپاهانی‌ها نسبت به فصل قبل عملکرد متوسطی داشته و اگرچه دومین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارند اما مصدومیت استنلی سپاهانی‌ها را در شرایط سختی قرار داده و به مشکلات قلعه‌نویی افزوده است.

در آن سو ذوبی‌ها در آخرین دیدارشان با وجود آنکه بازی خوبی را مقابل استقلال به نمایش گذاشتند، شکست خوردند. شاگردان رادولوویچ در نیم‌فصل دوم در فاز تهاجمی عملکرد خوبی داشته و در موقعیت‌سازی و استفاده از این فرصت‌ها، موفق نشان داده‌اند. اضافه شدن دارکو بییدوف قدرت تهاجمی خط حمله ذوبی‌ها را افزایش داده و حضور حدادی‌فر، اسماعیلی‌فر و پهلوان در خط میانی ذوب‌آهن توان خلاقیت سبزپوشان را بالا برده است. شاگردان رادولوویچ در فاز دفاعی اما عملکرد خوبی نداشته و از شرایط آرمانی به دور هستند.

برگ برنده سپاهان در این دیدار شناخت کامل ژنرال از تیم سابق خود است. شناختی که می‌تواند همچون شمشیر دولبه عمل کرده و سپاهان را غافلگیر کند، زیرا به همان میزان ذوبی‌ها نیز با افکار قلعه‌نویی آشنا بوده و می‌توانند دست او را بخوانند.

آنچه مشخص است سپاهان همانند دیدارهای قبلی با استفاده از بازی مستقیم و ارسال توپ‌های بلند، نمایش هجومی را ارائه می‌دهد. ذوب‌آهن نیز تلاش می‌کند تا با تکیه بر حرکات ترکیبی، شوت از راه دور و ضربات ایستگاهی به دروازه زردپوشان برسد.

اتفاقی که ممکن است بلای جان سپاهان شود، فشار روانی بالای ایجاده شده بر روی بازیکنان این تیم است. سپاهانی‌ها به خوبی می‌دانند که هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی در این دیدار، می‌تواند آنها را از کورس قهرمانی دور کند و همین امر فشار روانی بالایی را به آنها منتقل می‌کند. در آن سو ذوبی‌ها نیز تحت فشار بالایی برای بازگشت دوباره به لیگ هستند و همین امر می‌تواند بازیکنان این تیم را تحت تأثیر قرار دهد.

بازیکنان محروم و مصدوم:


ذوب‌آهن با ترکیب کامل در این دیدار حاضر است و بازیکن محروم و یا مصدومی ندارد، اما سپاهان ولسیانی، کومان و استنلی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

اتفاق ویژه:


برگزاری رقابت‌های لیگ برتر بدون حضور تماشاگران به دلیل شیوع ویروس کرونا از اتفاق ویژه این دیدار است.

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

مهدی خلیل، فرشاد محمدی مهر، محمد نژادمهدی، وفا هخامنش، وحید محمدزاده، مسعود ابراهیم‌زاده، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر، دانیال اسماعیلی‌فر، احسان پهلوان و دارکو بییدوف.

یرمربی: میودراگ رادولوویچ

ترکیب احتمالی سپاهان:


پیام نیازمند، محمد طیبی، سعید آقایی، محمدرضا مهدی‌زاده، مرتضی منصوری، مهدی کیانی، سروش رفیعی، سجاد شهباززاده، سیدمحمدرضا حسینی، امید نورافکن و محمد محبی.

سرمربی: امیر قلعه‌نویی
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها