X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

21 اردیبهشت 1399, 12:46
کد خبر: 32374
خبرنگار: khani
نظرات: 1

نه می توان گفت مسابقات لغو شود نه برگزار

حسینی:حرف اول خود پرسپولیس هم سلامتی جامعه است

حسینی:حرف اول خود پرسپولیس هم سلامتی جامعه است بازیکن تیم فوتبال سپاهان گفت: سلامتی در جامعه مهمتر از قهرمانی در لیگ است و قطعا حرف اول خود پرسپولیسی ها هم همین مسئله است.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد سید محمدرضا حسینی در گفت‌وگو با فارس در خصوص اینکه شیوع کرونا باعث تعطیلی فوتبال شده است، اظهار داشت: اول از همه باید از کادر درمان و کسانی که به خاطر سلامیت مردم جانشان را به خطر انداختند تشکر ویژه کنم. همچنین از دوستان و فوتبالیست‌هایی که در این مدت همه جوره به صورت مادی،‌ غذایی،‌درمانی و ... به مردم کمک کردند. امیدوارم بیماری هر چه زودتر ریشه‌کن شود و همه چیز به روال عادی خود برگردد.

وی ادامه داد:‌ واقعا دور از تمرین و فوتبال اذیت می‌شوم. فوتبال جزء بزرگی است و این شرایط قطعا برای ما سخت است اما به هر حال شرایطی است که برای همه مردم پیش آمده وما هم از این قاعده مستثنی نیستیم.

هافبک سپاهان با اشاره به اینکه مدت تعطیلات زیاد شده عنوان کرد:‌ حدود 5 سال در ذوب‌آهن و سپاهان همیشه درگیر مسابقات آسیایی و همچنین بازی‌های حذفی بودیم. معمولا یک ماهی که همه تعطیل بودند ما 15 روز را درگیر جام حذفی بودیم. به خودمان می‌گفتیم می‌شود یک ماه تعطیل باشیم؟‌اما الان با این همه تعطیلی اذیت می‌شویم و واقعا برایمان سخت است. این تعطیلی واقعا لذتبخش نیست.

حسینی در مورد تمرینات انفرادی که در این تعطیلات انجام می‌دهد، گفت: البته تمرینات انفرادی نمی‌تواند جای تمرین گروهی را بگیرد اما خدا را شکر کادر فنی، با توجه به شرایط هر بازیکن تمریناتی را طراحی کرده است. ما به وسیله بلت ضربان قلب که به نرم‌افزار نصب می‌شود تمرینات‌مان را انجام می‌دهیم و کادر فنی فعالیت‌های ما را رصد می‌کند و بازدهی که می‌خواهند این تمرینات داشته باشد را چک می‌کنند. فکر می‌کنم وضعیت بدنی ما با توجه به این شرایط خوب است.

وی با اشاره به شرایط بدنی در این ایام، افزود: به نظرم آمادگی بدنی ما با توجه به برنامه‌ای که کادر فنی طراحی کرده خوب است. ما تا آخرین روزهای سال قبل هم به صورت گروهی تمرین کردیم و به نظرم این مسئله در شرایط بدنی ما تاثیر داشته است.

هافبک سپاهان در مورد اینکه چه نظری برای تعیین تکلیف لیگ نوزدهم دارد، اظهار داشت: من در جایگاهی نیستم که نظر بدهم. باید کار کارشناسی شود و ستاد کرونا، سازمان لیگ و فدراسیون تصمیم دقیقی بگیرند که کمترین آسیب به فوتبالیست‌ها بخورد. نه می‌توان گفت مسابقات لغو شود و نه می‌توان گفت آنها را برگزار کرد. من فوتبالیست نمی‌توانم نظر بدهم ولی قطعا کارشناسانی هستند که همه چیز را در نظر می‌گیرند. مسائلی مانند سلامت بازیکنان، زمان لیگ، زمان نقل و انتقالات، بدنسازی پیش از شروع فصل و ... باید همه اینها را در نظر بگیرند و هر چه زودتر نتیجه را اعلام کنند. هر چه جلوتر برود کار سخت‌تر می‌شود چه برای برگزاری مسابقات و چه برای عدم برگزاری باید تکلیف را زودتر مشخص کنند.

حسینی در مورد اینکه 13 تیم مخالف ادامه لیگ هستند، عنوان کرد: من خودم نظرم این است که اگر قرار است جان یک نفر هم به خطر بیفتد برگزار نشدن مسابقات بهتر است.

وی ادامه داد: باید کار کارشناسی دقیقی صورت گیرد تا جان کسی به خطر نیفتد. همه تمرین کردن‌ها و مسابقات برای این است که مردم فوتبال ببیند و لذت ببرند و اگر قرار است جان کسی به خطر بیفتد،‌درست نیست. حتی زحمات کادر درمان در این مدت هم هدر می‌رود. اگر یک نفر آسیب ببیند خانواده برود و افراد زیادی درگیر می‌شوند. اگر قرار است جان کسی به خطر بیفتد برگزار نشدن مسابقات بهتر است ولی در غیر این صورت برگزار نشدن آنها حتی می‌تواند به شادی جامعه کمک کند اما به شرطی که همه چیز در نظر گرفته شود.

هافبک تیم سپاهان در مورد تعیین قهرمان لیگ نوزدهم اظهار داشت: این تصمیمی است که مراجع بالاتر بر اساس هر چه قانون نوشته باید بگیرد که بر عهده فدراسیون است و متولی کار باید آن را بگیرد و من صحبت خاصی در این مورد نمی‌توانم داشته باشم.

حسینی در مورد اینکه گفته می‌شود این 13 تیم به پرسپولیس حسادت می‌کند، گفت: واقعیت این نیست. واقعا شرایط به گونه‌ای است که از هر کدام از بازیکنان و مدیران پرسپولیس هم سؤال کنید قطعا نظرشان همین است که جان کسی به خطر نیفتد.الان اماکن مقدس ما که در طول تاریخ سابقه نداشته بسته شوند مانند حرم امام رضا و یا حرم حضرت معصومه بسته شدند. این مسئله کوچکی نیست و قطعا بزرگتر از مسئله قهرمانی در لیگ است. فکر می‌کنم حرف اول خود پرسپولیسی‌ها سلامتی مردم،‌خانواده‌ها و جامعه است.

وی گفت:‌این حرف درستی نیست شاید این 13 تیم این را دیدند که گفتند لیگ برگزار نشود وگرنه من فوتبالیست قطعا دوست دارم لیگ هر چه زودتر برگزار شود تا دوباره به تمرین و مسابقه برسند اما واقعا اگر بخواهد جان کسی را به خطر بیندازد اصلا ارزش ندارد.

هافبک تیم سپاهان در مورد اینکه در مسابقات لیگ آمار خوبی در گلزنی داشت اما این تعطیلات به ضرر او شد، اظهار داشت: متاسفانه امسال پیش از شروع لیگ دچار مصدومیت شدم وعمل جراحی کوچکی انجام دادم. شرایطم خیلی مانند سال‌های قبل نبود. بعد از جراحی هم خیلی زود شروع به تمرین کردم. اما با اعتمادی که امیر قلعه‌نویی به من داشت و صحبت‌هایی که با من انجام داد کارم را آرام آرام شروع کردم.

حسینی ادامه داد:با شروع لیگ قهرمانان رفته رفته روی فرم همیشگی خودم افتادم. هم در لیگ برتر و هم در لیگ قهرمانان خوب کار می‌کردم. اما به هر حال اتفاقی است که افتاده،‌من همیشه گفته‌ام پاس گل را بیشتر از گل زدن دوست دارم و قبل از گل زدن یا پاس گل دادن هم دوست دارم برای تیمم مثمر ثمر باشم. شاید بازی‌هایی هم بوده پاس گل ندادم یا گل نزدم اما همیشه سعی کردم تاثیرگذار باشم.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم تفاوت بازیکنان کوچک و بزرگ در همین تاثیرگذاری باشد وقتی که در تیم حضور ندارم نبودشان معلوم می‌شود. چه در ذوب‌آهن و چه سپاهان همیشه سعی کردم تاثیرگذار باشم. ولی به هر حال هر کسی دوست دارد تلاش کند و عناوین فردی را هم به دست آورد. اگر لیگ ادامه پیدا کرد دوست دارم برای تیمم مثمر ثمر باشم.

هافبک تیم سپاهان در مورد اینکه این تیم با امیدواری زیادی وارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شده بود، عنوان کرد: خدا را شکر تیم شرایط خوبی داشت اما این ویروس که آمد و شرایطی که به وجود آورد برای خیلی‌ها که مصدوم بودند، خوب شد و برای خیلی‌ها هم بد بود. به هر حال شرایطی است که پیش آمد و مهم این است که از نظر بدنی و روحی شرایط خودمان را حفظ کنیم. خیلی نیاز به تمرین داریم.اتفاق نادری است که افتاده و ما باید خودمان را چه از نظر روحی و چه بدنی آماده کنیم که اگر لیگ شروع شد بدون مصدومیت و با آمادگی کامل وارد بازی‌ها شویم.

حسینی در مورد اینکه برخی عنوان می‌کنند تیم‌هایی مانند سپاهان اگر در صدر جدول بودند خواهان تعطیلی لیگ نمی‌شدند، گفت: من نمی‌توانم به جای باشگاه یا تیم حرف بزنم.به جای خودم حرف می زنم. اگر در صدر جدول بودم هم حاضر نبودم جان کسی به خطر بیفتد.

وی در مورد اینکه بازی برگزار نشده مقابل پرسپولیس مهمترین اتفاق برای سپاهان در فصل نوزدهم شد که حاشیه‌های مختلف زیادی که ب وجود آورد، اظهار داشت: واقعیت آن است که ما برای بازی آماده بودیم موردی نبود که نخواهیم بازی کنیم و من چیزی بر این مبنا ندیدم. یک اتفاق عجیب افتاد و در این چند سال که بازی می‌کنم مثل آن را ندیدم. حدود 2-3 هزار نفر مقابل هتل آمده بودند، ما منتظر بودیم شرایط مهیا شود و برای مسابقه به ورزشگاه برویم. اتفاقاتی افتاد که قشنگ نبودند و خیلی‌ها هم در مورد آن صحبت کردند.

هافبک تیم سپاهان افزود:‌دیر به ورزشگاه رسیدیم اما من به عنوان بازیکن تیم چیزی ندیدم و اصلا این طور نبود که بخواهیم بازی نکنیم. برای این بازی آمادگی کامل داشتیم اما به هر حال حیف شد. تقابل سپاهان و پرسپولیس همیشه با کیفیت بوده و فکر می‌کنم از دربی تهران هم کیفیت بالاتری دارد. دربی تهران به خاطر حساسیت بالا معمولا کیفیت خوبی ندارد و خیلی کم پیش می‌آید که بازی زیبایی انجام شود اما بازی‌های پرسپولیس و سپاهان همیشه جزو زیباترین بازی‌های لیگ می‌شده، هم ما و هم مردم از دیدن یک بازی زیبا محروم شدند.

حسینی ادامه داد: دوست داشتم این بازی مجددا برگزار شود. در یک سال مگر چند بار اتفاق می‌افتد که سپاهان و پرسپولیس با هم بازی کنند؟ همه ما یک بازی فوق‌العاده را از دست دادیم و امیدواریم دیگر چنین اتفاقاتی نیفتد، واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد؟

وی در مورد اینکه مسئولان این باشگاه از صبح روز مسابقه برای لغو آن در حال تلاش بودند گفت: این کار به خاطر بحث حضور تماشاگران بود نه به خاطر بازی نکردن. مسئولان باشگاه می‌خواستند بازی با حضور تماشاگران انجام شود و به دنبال این بودند که اگر هم این اتفاق نمی‌ا‌فتد بازی روزی برگزار شود که هواداران بتوانند به ورزشگاه بیایند. واقعیت این است که اگر هواداران نباشند بازی سپاهان و پرسپولیس قشنگی که باید داشته باشد نخواهد داشت. آن جلسات هم به خاطر این موضوع بود وگرنه اگر قرار نبود به استادیوم برویم چه دلیلی داشت به هتل برویم. اما به هر حال رای کمیته انضباطی و استیناف این بود ولی به شخصه دوست داشتم این بازی برگزار شود.

هافبک تیم سپاهان در مورد اینکه به نظر می‌رسد اتفاقات این مسابقه باعث ایجاد تغییر و تحولاتی در سطح مدیریت سپاهان شد و همچنین ممکن است تغییر و تحولاتی کادر فنی ایجاد کند، عنوان کرد: من از تغییر و تحولات خیلی اطلاع ندارم که به چه دلیل بود اما به هر دلیل مسعود تابش در ورزش اصفهان شناخته شده شده است و من در این یک ساله شاهد زحماتش بودم. شاید این تغییر و تحول دلیل خاصی داشته اما در جریان آن نیستم. ضمن اینکه چیزی در مورد تغییر و تحول در کادر فنی، نمی‌دانم . ولی هر تیمی آرزو دارد امیر قلعه‌نویی سرمربی‌اش باشد. من چیزی تا الان در مورد این مسئله نشنیده‌ام.در حیطه من هم نیست بدانم چه شده است.

حسینی ادامه داد: تا الان در مورد تغییر در کادر فنی صحبتی نشنیده‌ام و از هر دو طرف همیشه حمایت بوده و این چیزی است که می‌بینم. باشگاه سپاهان یک باشگاه قانون مدار و با نظم است و هیچ وقت کار غیرمعمول انجام نمی‌دهد. الان هم از کادر فنی خودش حمایت می‌کند شاید به هر حال بعد از پایان فصل تصمیم بگیرند که چه اتفاقی بیفتد.

وی در مورد اینکه اوضاع مالی باشگاه سپاهان در چه وضعیتی قرار دارد، اظهار داشت: مشکلی از لحاظ دریافتی نداشتیم. طبق قرارداد و برنامه‌ای که بوده باشگاه به تعهداتش عمل کرده ،‌ما هم مثل بقیه تیم‌ها از وقتی بازی‌ها تعطیل شده دریافتی نداشتیم اما باشگاه تا آنجا که قراردادمان بوده به تعهدات خودش پایبند بوده در کل فکر می‌کنم ذوب‌آهن و سپاهان باشگاه‌هایی هستند که تا آخر به تعهدات خود پایبند می‌مانند.

هافبک تیم سپاهان در مورد آیا چیزی در خصوص کسر قرارداد بازیکنان مطرح شده، عنوان کرد: نه چیزی به ما نگفته‌اند.

هافبک تیم سپاهان در مورد اینکه آیا خودش پیشنهاد خارجی دارد، عنوان کرد: فعلا نه منتظریم شرایط عادی شود.من یک سال دیگر با باشگاه سپاهان قرارداد دارم و البته در قراردادم بند جدایی پیشنهاد خارجی وجود دارد اما همانطور که گفتم یک سال دیگر قرارداد دارم و اگر مشکلی پیش نیاید یک سال دیگر در سپاهان هستم. به باشگاهم تعهد دارم و در خدمت سپاهان هستم. اگر پیشنهاد خارجی خوبی باشد حتما روی آن فکر می‌کنم. اما در حال حاضر بازیکن سپاهانم و باید ببینیم برای فصل بعد چه اتفاقی پیش می‌آید.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها