X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

26 اردیبهشت 1399, 09:04
کد خبر: 32388
خبرنگار: khani
نظرات: 6

مثل دوستانی نیستیم که حرف از قهرمانی می زنند؛

کیانی: آقای وزیر، تایمر بمب ساعتی را نزنید !

کیانی: آقای وزیر، تایمر بمب ساعتی را نزنید ! کاپیتان تیم فوتبال سپاهان معتقد است از سرگیری مسابقات لیگ در شرایط کنونی تصمیم درستی نیست.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد مهدی کیانی هافبک باتجربه تیم فوتبال سپاهان در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه" اینطور حرف هایش را در رابطه با شرایط این روزهای خودش و فوتبال ایران آغاز کرد: شرایط بسیار سخت است. تعطیلات بیش از حد انتظار بوده است؛ با وجود اینکه برنامه مدون و پر فشاری توسط کادر فنی در اختیارمان قرار گرفته است و عملکرد جسمانی‌مان هم توسط تجهیزات پیشرفته ای تحلیل می شود، ولی تمرینات تک نفره معنایی در فوتبال ندارد. فوتبال ورزشی جمعی است و نیازمند تمرینات گروهی ولی متاسفانه چندین ماه از تمرینات گروهی محروم هستیم.


او در مورد ازسرگیری مسابقات ادامه داد: اولویت برای ما، اعضای جامعه فوتبال تنها سلامتی مردم و اعضای جامعه است. بازیکنان، مربیان، کادر پزشکی و تدارکات درگیر شرایطی خواهند بود که مطمئنا ریسک بالایی خواهد داشت.


کاپیتان سپاهان سپس با خطاب قرار دادن وزیر بهداشت اضافه کرد: خطاب صحبت بنده بعنوان عضوی از جامعه فوتبال، وزیر محترم بهداشت است. ایشان و همکاران شان در کنار جامعه پزشکان و پرستاران و کادرهای درمانی تلاش شبانه روزی برای کنترل این بیماری انجام دادند. همیشه ایشان از طرح فاصله گذاری اجتماعی صحبت کرده اند، حالا سوال من از ایشان این است که آیا در فوتبال، در تمرینات، در رختکن، هتل، مسافرت و جریان مسابقه می توانیم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم ؟ آقای وزیر بهداشت عزیز ، اگر در کره جنوبی یا آلمان ، شرایط برای شروع تمرینات و مسابقات مهیا شده است به دلیل شرایط اقتصادی و امکانات و زیر ساختهاست. زمین تمرین های متعدد، هواپیمای اختصاصی، مجموعه تمرینی با رختکن های متعدد و شرایط اقتصادی که می تواند شب مسابقه در هتل، هر بازیکن را در یک اتاق قرار دهد، تا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کند .


او ادامه داد: با وجود این شرایط بازهم آمار مبتلایان جدید از تمرینات تیم ها در ترکیه ، آلمان و سایر کشورها می شنویم. آقای وزیر، فوتبال ما و باشگاه های ما توانایی اجرای حداقلی پروتکل های آلمان و حتی کره جنوبی را ندارد، آقای وزیر شرایط در اهواز و آبادان اصلا مهیا نیست. شرایط در تهران، تبریز و اصفهان هنوز عادی نیست. فوتبال ورزش گروهی، برخوردی و سرشار از ارتباطات گروهی است و این یعنی افزایش ریسک ابتلا و یعنی روشن کردن تایمر یک بمب ساعتی.


حرف های پایانی کیانی اینگونه بود: تیم ها و بازیکنان زیادی در هفته اخیر از عدم برگزاری لیگ صحبت کردند ولی هیچوقت ندیدم هیچکدام از این عزیزان شاغل در جامعه فوتبال به عنوان مربی، مدیر یا بازیکن از اعلام قهرمان یا عدم اعلام قهرمان صحبت کرده باشند. برای ما سلامتی جامعه و ورزشکاران مهم است. قهرمان اعلام شدن یا نشدن یک تیم ، سهمیه گرفتن یا نگرفتن یک تیم و یا هر چیز دیگری شبیه این اصلا دغدغه ما در تیم سپاهان نیست. برای ما به معنای واقعی کلمه ، تنها سلامت مردم و جامعه فوتبال مهم است. ما مثل دوستانی نیستیم که ابتدای مصاحبه از اولویت بودن سلامتی جامعه صحبت می کنند و در ادامه می گویند، ما باید قهرمان اعلام شویم. به نظر من، در شرایط کنونی، سلامتی مهمترین مسئله است.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها