X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

31 اردیبهشت 1399, 14:51
کد خبر: 32411
خبرنگار: khani
نظرات: 0

خرید دستگاه اشعه UV از سوی سپاهان/ گلایه به نادیده گرفتن نظر پزشکان برای تدوین پروتکل

خرید دستگاه اشعه UV از سوی سپاهان/ گلایه به نادیده گرفتن نظر پزشکان برای تدوین پروتکل پزشک تیم فوتبال سپاهان توضیحاتی را در خصوص تمهیدات لازم و انجام تست‌های پزشکی جهت آغاز تمرینات گروهی ارائه کرد.


به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد عباسعلی ربیعی در گفت و گو با فارس، در خصوص انجام تست‌های پزشکی بازیکنان سپاهان اظهار داشت: بخشی از تست‌های پزشکی را روز گذشته انجام دادیم و بخش دیگری را هم امروز انجام می‌دهیم. روز گذشته تست PCR‌انجام شد و امروز هم تست الایزا را خواهیم داشت. همه بازیکنان در این تست‌ها حاضر هستند و تنها چند بازیکن که با اجازه کادرفنی با کمی تاخیر به اردو اضافه می‌شوند، حاضر نبودند. انجام تست‌ها امروز تمام می‌شود، یکی دو روز برای مشخص شدن نتیجه آن زمان لازم است و با مشخص شدن نتیجه تست‌ها تمرینات تیم از روز شنبه آغاز خواهد شد.

ربیعی در مورد پروتکلی که قرار است به خاطر نحوه انجام تمرینات در اختیار تیم‌های لیگ برتری قرار بگیرد، گفت: من موضوعات پروتکل را هر روز پیگیری می‌کنم. تا الان پروتکلی نداده‌اند. ما گروهی متشکل از برخی پزشکان لیگ برتری و همچنین همکارانمان در مرکز ایفمارک داریم و با این عزیزان در مورد موضوعات پروتکل گفت‌وگو و تبادل نظر می‌کنیم. هنوز پروتکل به صورت رسمی اعلام نشده و ما تنها به صورت شنیده‌ها در جریان برخی موضوعات آن قرار گرفتیم. خدمت دکتر هراتیان هم عرض کردم که تنها چک‌پرینتی از پروتکل را مشاهده کردم.

پزشک سپاهان در اشاره به تمهیداتی که با توجه به این شنیده‌ها در نظر گرفته‌اند، عنوان کرد: خودمان اقداماتی را انجام دادیم. مثلا تونل ضدعفونی کننده را آماده کردیم یا لوازم مورد نیاز برای اندازه گیری دمای بدن، معاینات فیزیکی، شرح حال بازیکنان و... را فراهم کردیم. بر اساس آنچه که شنیدیم سعی کردیم یک چارت کامل طراحی کنیم. علاوه بر انجام این تست‌ها، هر بازیکنی که بخواهد وارد تمرینات شود مورد معاینه قرار می‌گیرد تا در صورت تایید سلامت کامل، به اردوی تیم اضافه شود.

ربیعی ادامه داد: از دیگر اقدامات ما این بود که رختکن را گسترش دادیم تا بتوانیم طرح فاصله گذاری را برای حضور بازیکنان پیاده کنیم. بحث اشعه UV برای ضدعفونی کردن رختکن مطرح بود که در حال خریداری دستگاه آن هستیم. در مجموع هر موردی که به اطلاع ما می‌رسد، تمهیدات آن را در نظر می‌گیریم تا به امید خدا برای کسی مشکلی پیش نیاید.

وی در خصوص پروتکل نحوه برگزاری تمرینات گروهی و اینکه گفته می‌شود ممکن است تمرینات به صورت گروه‌های 5نفره آغاز شوند، گفت: هنوز این پروتکل به دست ما نرسیده و این صحبت‌هایی که بیشتر به صورت شنیده‌ها مطرح می‌شوند اما به نظر من تمرینات گروهی فوتبال را نمی‌توان به صورت گروه‌های 5نفره انجام داد چون با 5نفر نمی‌شود اصول تاکتیکی و فنی فوتبال را مرور کرد. شاید تمرینات را با گرو‌ه‌های 10نفره آغاز کنیم و البته برای این کار دو زمین تمرین داریم و می‌توانیم این طرح را پیاده کنیم.

پزشک سپاهان ادامه داد: روز گذشته جلسه‌ای با کادر فنی در خصوص برگزاری تمرینات داشتیم و امروز عصر هم جلسه‌ای خواهیم داشت تا مسائل مختلف در مورد انجام تمرینات را بررسی و ارزیابی کنیم اما تا زمانیکه این پروتکل ارائه نشود نمی‌توان به طور قطعی تصمیم گرفت. البته همانطور که اشاره کردم، تمهیدات لازم را تا جاییکه مطلع هستیم در نظر گرفتیم. انتظارمان این بود که برای تدوین این پروتکل از پزشکان تیم‌ها نظر خواهی می‌شد. تا جاییکه من می‌دانم از هیچکدام از پزشکان نظرخواهی نشد. با اینحال هرزمان که پروتکل ارائه شد، اگر موردی را ما انجام نداده بودیم حتما لحاظ می‌کنیم و اگر هم ایرادی داشت، به عزیران منتقل خواهیم کرد.

وی در برآورد تست PCR‌بازیکنان سپاهان در روز گذشته تصریح کرد: برآورد اولیه ما از این تست و آن چه به صورت شفاهی به اطلاعمان رسید، این است که بازیکنان و مجموعه ما مشکلی ندارند اما به هرحال باید نتیجه مکتوب آن بیاید. امروز هم تست الایزا را برگزار می‌کنیم و ان شاالله مجموعه ما مشکلی نخواهد داشت. امیدوارم همه تیم‌ها در انجام این تست‌ها دفت کنند. اگر از 16 تیم، 99درصد رعایت کنند و تنها یک درصد رعایت نکند و دچار خطا شود، می‌تواند کل سیستم را گرفتار کند. بنابراین لازم است که همه دست اندرکاران تیم‌ها و برگزاری مسابقات و حتی اصحاب رسانه در رعایت موارد پزشکی و بهداشتی دقیق باشند چرا که همه ما عضوی از این زنجیره هستیم.

ربیعی در مورد زمان انجام تست بازیکنان و مربیان خارجی سپاهان اظهار داشت: طی صحبتی که با سرپرست تیم داشتم، مجموعه در تلاش است تا هرچه زودتر اعضای خارجی را به ایران برگرداند و به محض اینکه بیایند تست‌های لازم را از از آن‌ها می‌گیریم. البته هنگام خروج این عزیزان از ایران، از آن‌ها تست گرفتیو به آن‌ها گواهی سلامت دادیم و از ان‌ها خواستیم هنگام بازگشت به ایران نیز تست‌های لازم را پشت سربگذارند و گواهی سلامت از کشور خودشان را به ما ارائه بدهند. این گواهی به منزله تایید نهایی نیست و هنگام حضورشان در اصفهان حتما دوباره تست‌های لازم را می‌گیریم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها