X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

3 خرداد 1399, 07:56
کد خبر: 32416
خبرنگار: khani
نظرات: 3

در انتظار تغییر مسیر از تبریز اصفهان به تهران اروپا؛

سعید از نمای نزدیک؛ یک شب با سرآشپز چپ پا ! (گزارش تصویری)

سعید از نمای نزدیک؛ یک شب با سرآشپز چپ پا ! (گزارش تصویری) چند ساعت زندگی با سعید آقایی مدافع چپ تیم فوتبال سپاهان برای ما سورپزایزهای زیادی به همراه داشت و برای شما مخاطبان هم فکر می کنیم همینطور باشد.

به گزارش "ورزش سه"، کافی است یک روز میهمان سعید آقایی بازیکن فعلی تیم فوتبال سپاهان شوید تا در همان بدو ورود متوجه روی باز و میهمان نوازی او شوید.


یکی دیگر از سوژه های امیرحسین خیرخواه در روزهای کرونایی برای ثبت تصاویر از لنز دوربینش مدافع طلایی های اصفهان بود که در دومین سال حضور امیرقلعه نویی سومین سال حضورش را در اصفهان تجربه می‌کند و توانسته طی این مدت بر اعتبار ورزشی خود بیفزاید و حالا او یکی از بهترین مدافعان چپ فوتبال ایران به شمار می رود.



رای همین منظور در روزهای ابتدایی اردیبهشت که سفر به هر شهری زیبایی های خاص خودش را در دل دارد،، تیمی سه نفره راهی طولانی را طی کردیم، تا از زندگی قرنطینه ای سعید آقایی عکس و گزارش تهیه کنیم. با این حال تصمیم گرفتیم برای اینکه در روزهای کرونایی مزاحمت کمتر شود و او راحت تر باشد، یکی از ما در ماشین بماند و کار را دو نفره پیش ببریم، ولی بعد از ورود ما به خانه‌اش، از این موضوع مطلع شد و بلافاصله با درخواست و اصرار او، نفر سوم هم به جمع ما اضافه شد.

طراحی مناسب و زیبای دکوراسیون و اثاثیه اولین چیزی بود که به محض ورود به خانه توجهمان را جلب کرد و بعد از چند دقیقه با میوه های تزیین شده مواجه شدیم که برای یک بازیکن مجرد که تنها زندگی می کند، جالب بود؛ البته که سورپرایزهای او تا آخرین ثانیه های حضور ما در خانه اش ادامه داشت تا متوجه شویم، سعید تنها در زمین مسابقه یک چهره ممتاز نیست !
سعید از نمای نزدیک؛ یک شب با سرآشپز چپ پا ! (گزارش تصویری)


حالا کارمان شروع شده بود و چه صحبتی میان عکاسان و خبرنگاران ورزشی می تواند جذاب تر از فوتبال باشد؛ پس بحث از دلتنگی برای فوتبال شد و اینکه این روزها چقدر عجیب و غریب در حال رقم زدن اتفاقاتی تاریخی برای او، ما و همه مردم دنیاست.

در همین حین بودیم که چند کتاب روی یکی میزهای آپارتمان سعید بحث در مورد ثانیه ها، دقایق، ساعات و روز هایی که زندگی کرونایی به آدم ها و به خصوص فوتبالیست ها داده را شروع کردیم. او گفت گاهی کتاب می خواند و از سرگرمی های دیگری حرف زد که در این روزها جای تمرینات مداوم گروهی و مسابقات فوتبال را برایش گرفته است.





پابجی؛ بازی کامپیوتری مورد علاقه مدافع چپ سپاهان. او توضیح داد که این بازی چطور توانسته بخشی از زمان اضافه او را به شکل مناسبی با همراهی دوستانش نظیر میلاد سرلک هم تیمی سابقش در اصفهان پر کند و اگر این دوران قرنطینه ادامه دار باشد. ما که چند مرتبه ای با رد تماس فوری او حین بازی مواجه شده ایم و احتمالا دوستان و خانواده اش هم چنین تجربه ای را دارند. به هر حال آنطور که خود سعید می گوید و خیلی از انسان های موفق برآن تاکید دارند، در هیچ بازی‌ای نباید بازنده بود.







البته که در خانه او هم مانند سایر فوتبالیست‌ها یک دستگاه PS4 خودنمایی می کرد و فضایی را فراهم کرد تا برای دقایقی درگیر این موضوع شویم؛ پس سعید با محمد ایران پوریان هم تیمی اش در تراکتور و سپاهان صحبت کرد و او را روی خط واتس اپ آورد، تا یک بازی آنلاین را ترتیب دهد. مسابقه ای که با کری خوانی همراه بود و فضایی ایجاد کرد تا مدافع چپ سپاهان بار دیگر مانند دیدار برابر العین در لیگ قهرمانان آسیا که یکی از کلیدی ترین بازیکنان تیمش بود و البته بسیاری از دیدارهای لیگ، جشن شادی گل برپاکند.





بالا رفتن آدرنالین حین بازی ما را با یکی دیگر از علایق و مهارت های آقایی آشنا کرد و او در همین زمان بود که سراغ دستگاه قهوه ساز خود رفت و برای خودش و ما، قهوه تهیه کرد و از این گفت که چقدر این موضوع در همه حال او را سر ذوق می آورد تا با یکی از نقش های دیگر او در زندگی سخصی اش یعنی کافه منی یا باریستا آشنایی پیدا کنیم.






تماشای سریال های خارجی سرگرمی دیگر سعید است و او بخشی از روزها و شب های قرنطینه ای را با تماشای مجموعه های پرطرفدار روز دنیا سپری می کند؛ سریال هایی که از حرف های سعید معلوم بود، یکی از آنها کاملا او را درگیر خودش کرده است.




تمام این ها البته بخش سرگرم کننده زندگی مدافع ٢۵ ساله سپاهان در دوران قرنطینه است ولی بیشترین زمان او طی این روزها، صرف انجام تمرینات تیمی زیر نظر کادر فنی به انضمام تمرینات انفرادی خودش شده است...







سعید اگرچه شاید در زمین مسابقه برای هوادارانی که تنها او را در زمین مسابقه دیده باشند، چهره ای جنجالی به نظر بیاید و آخرین صحنه جنجالی او یعنی محرومیتش از دیدار برابر پرسپولیس را به یاد بیاورند، ولی وجود گیاهان مختلف در خانه اش نشان از روحیه لطیف و دوست داشتنی او می داد و اینکه تمام این درگیری های فیزیکی و لفظی در یک مسابقه که با حساسیت آن مسابقه دامن هم زده می شود، خواه ناخواه در باطن ورزش فوتبال وجود دارد. ضمن اینکه او در آخرین مصاحبه اش اعلام کرد، عکسی که روی پروفایلش در صفحه مجازی قرار گرفته کار خودش نبوده و آن را رفتاری زشت دانسته که در پایان فصل در این مورد توضیح خواهد داد.






حالا چند ساعتی شده بود که در خانه سعید آقایی بودیم و رفته رفته به ساعات پایانی روز می‌رسیدیم و در فکر خداحافظی تا هم او استراحت مناسبی برای برنامه مهمش در روز آینده داشته باشد و هم ما بتوانیم چند ساعت راه آمده را طی کنیم و به کارهای خودمان در روز بعدی برسیم که به یکباره شاهد سورپرایز دیگری از او شدیم....


بوی وسوسه کننده غذا را در سراسر خانه حس می کردیم، ولی گمانمان این بود که مدافع سپاهان منتظر میهمانی است که از راه برسد، ولی او در فاصله کار کوتاهی که برای ما به یکباره ایجاد شده بود و مجبور به خداحافظی مقطعی از او شدیم، تدارک ویژه ای برای ما دیده بود و از ما خواست که بدون شام از خانه او نرویم..




همین هم سوژه پایانی امیرحسین خیرخواه شد تا از مدافع سپاهان حین آخرین مراحل آشپزی یکی از سخت ترین غذاهای ایرانی یعنی ماهیچه و باقالی پلو عکسبرداری کند؛ غذایی که واقعا پختنش حتی گاهی برای مادرانی که میهمان دارند هم جسارت می خواهد و او به بهترین شکل این کار را انجام داده بود. وقتی آرام آرام غذا آماده شد و سعید وسائل را و یکی یکی با حوصله روی میز چید، تازه فهمیدیم که علاوه بر یک فوتبالیست حرفه ای با یک آشپز حرفه ای هم روبرو هستیم. مزه سوپ فوق العاده او به ما فهماند که غذایی خوشمزه در انتظارمان است و با یک دل سیر از خوردن شامی خوشمزه، راهمان را به سمت تهران حول و حوش ساعت 10 شب و در حالی که از میهمان نوازی او در جمع خودمان حرف می زنیم، آغاز کردیم.






سعید آقایی متولد ٢٠ بهمن ١٣٧٣ است و هنوز تنها ٢۵ سال دارد؛ او فوتبالش رو از دو تیم تبریزی گسترش فولاد و تراکتور آغاز کرد و با درخشش در این دو تیم بود که در ابتدای لیگ هفدهم به اصفهان کوچ کرد.

سعید طی سه سال اخیر مدافع ثابت سپاهان بوده و تا چند روز قبل از جام جهانی هم یکی از مردانی که در ذهن کارلوس کی روش حضور همیشگی داشت.



قرارداد این بازیکن در پایان فصل با سپاهان تمام می شود و او حالا در این روزها که زمان زیادی هم برای فکر کردن در اختیار داشته، بیشتر از گذشته به رویاهایش در فوتبال فکر کرده است.



در پنجره زمستانی آقایی فاصله ای تا پوشیدن پیراهن شماره ٧ آبی های پایتخت که عدد مورد علاقه اش هم به شمار می رود، نداشت ولی ترجیح داد تا خاتمه مدت قرارداد در اصفهان بماند و در زمان مناسبی این تیم را که مانند تراکتور (در صحبت های سعید آقایی عشق به شهر تبریز، دیدنی های این شهر، غذاهایش و همینطور تیم تراکتور موج می زد)، با عشق از آن صحبت می کرد، ترک کند.



او حالا در سن مناسبی قرار دارد و هدف اصلی اش مثل سایر فوتبالیست های جوان کشور بازی در تیم های اروپایی است. با این همه اگر در پایان بازی های لیگ نوزدهم، با همان شماره مورد علاقه اش سر از یکی از دو مطرح پایتخت درآورد خیلی تعجب نکنید. هر چند خودش با علاقه از ادامه مذاکرات با سپاهان و ماندن در شهری حرف می‌زد که مثل تبریز، دوستش دارد.



هر چه باشد، او سال های زیادی در مسیر تبریز و اصفهان در حرکت بوده و سال ١٣٩٩ شاید همان سال تغییر بزرگ برای او باشد؛ سالی که او را به رویای بزرگ یعنی حضور در فوتبال اروپا برساند یا راهش را به سمت تهران تغییر دهد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها