X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

10 خرداد 1399, 12:27
کد خبر: 32439
خبرنگار: khani
نظرات: 2

پزشک سپاهان :

نورافکن سومین کرونایی سپاهان است/ یک بازیکن و یک تدارکات کرونایی داریم

نورافکن سومین کرونایی سپاهان است/ یک بازیکن و یک تدارکات کرونایی داریم پزشک سپاهان گفت: قبل از تمرینات تست نورافکن منفی بود. یک هفته بعد از تمرینات یکی دو نفر در چارت معاینه‌ ما علائم مختصری نشان دادند. آن دو نفر را برای تست فرستادیم که مثبت شدند. زمانی که تست این دو نفر مثبت شد، کل تیم را تحت معاینه و تست قرار دادیم که در این تست بعدی آقای نورافکن مثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ایمنا، در حالی که باشگاه سپاهان از مثبت شدن تست دو عضو تیم بزرگسالان خود خبر داده شب گذشته امید نورافکن ملی‌پوش این تیم در اقدامی عجیب اعلام کرد که یکی از آن افراد وی بوده که به کوید -۱۹ مبتلا شده‌ است.

در همین خصوص عباسعلی ربیعی، پزشک سپاهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پاسخ به این سوال که آیا استوری امید نورافکن مبنی بر مثبت بودن تستش را تأیید می‌کند یا نه، اظهار کرد: بله، تست ایشان مثبت بوده‌ است. قبل از تمرینات در تستی که گرفته شد ایشان منفی بود. یک هفته بعد از تمرینات یکی دو نفر در چارت معاینه‌ ما علائم مختصری نشان دادند. آن دو نفر را برای تست فرستادیم که مثبت شدند.

وی اضافه کرد: زمانی که تست این دو نفر مثبت شد، کل تیم را تحت معاینه و تست قرار دادیم که در این تست بعدی آقای نورافکن مثبت شد.

پزشک سپاهان با بیان اینکه هیچ بازیکنی از اعلام نتیجه آزمایش‌اش منع نشده‌، خاطرنشان کرد: آقای نورافکن با نظر و عقیده شخصی خودش این خبر را رسانه‌ای کرد. در حالی که ما دو نفر اول را تنها اعلام کردیم که مثبت شده‌اند؛ چون خودشان گفتند اسامی ما را منتشر نکنید و نورافکن خودش خواسته که نتیجه تستش را منتشر کند. از نظر من به عنوان یک پزشک اگر بیمار بخواهد می‌توانم رازدارش باشم، اما اگر بخواهد خودش اعلام کند، کسی او را منع نکرده‌ است و نه در پروتکل و نه در دستورالعمل اجرایی ممنوعیتی در این باره ایجاد نشده‌ است.

ربیعی درباره‌ اینکه چه زمانی سپاهان می‌تواند تمرینات گروهی‌اش را مجدداً از سر بگیرد، تصریح کرد: ما بر اساس پروتکل‌هایی که فدراسیون پزشکی ورزشی و سازمان لیگ ابلاغ کرده‌ است عمل خواهیم کرد. بر اساس این پروتکل اگر تعداد افردای که حین تمرینات به کرونا مبتلا شوند بالای پنج نفر باشد، همه تیم قرنطینه می‌شوند، اما اگر زیر پنج نفر مبتلا شوند، آن افراد قرنطینه می‌شوند و تیم به تمرینات خود ادامه می‌دهد. این را پروتکل به ما گفته و ما نیز با توجه به آن عمل خواهیم کرد.

پزشک سپاهان در پاسخ به این سوال که دو نفری که تست‌شان مثبت شده نیز بازیکن در میان‌شان بوده یا نه، گفت: آن دو نفر اولی که تست‌شان مثبت شد یک نفر بازیکن و یک نفر تدارکات است.

به گزارش ایمنا، طبق گفته‌های پزشک باشگاه سپاهان، تعداد کرونایی‌های این تیم از دو به سه افزایش داشته‌ است.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها