X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

15 تیر 1399, 09:07
کد خبر: 32583
خبرنگار: khani
نظرات: 0

بازیکن سابق سپاهان:

مصاف سایپا و سپاهان جنگ بقا برای مدعی ماندن و سقوط نکردن است

مصاف سایپا و سپاهان جنگ بقا برای مدعی ماندن و سقوط نکردن است ازیکنان سابق تیم فوتبال سپاهان گفت: مصاف تیم‌های سایپا و سپاهان در هفته بیست و سوم لیگ برتر جنگ برای مدعی ماندنِ سپاهان و بقا در لیگ برای سایپا است و این دو هدف بازی را بسیار زیبا و باکیفیت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد احسان ادیبی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص بازی تیم‌های سایپا و سپاهان، اظهار کرد: شرایط جدول به گونه‌ای است که سایپا باید خیلی به این موضوع واقف باشد که اگر این بازی را ببازد در معرض خطر سقوط قرار می‌گیرد. دو تیم از نظر شرایط روحی در شرایط خوبی هستند. شاگردان صادقی توانستند در بازی گذشته خود مقابل استقلال به یک تساوی با ارزش دست پیدا کنند و سپاهان نیز یک بازی باکیفیت و خوب با نتیجه ای دلخواه به دست آورد.

وی افزود: در بازی سپاهان با گل‌گهر دیدیم که بازیکنان سپاهان از نظر بدنی در شرایط خوبی بودند. گل‌گهر یک تیم فیزیکی است و بازی‌های درگیرانه‌ای انجام می‌دهد که سپاهان توانست در بازی با این تیم عملکرد موفقی داشته باشد و اکثر اوقات بازی، مالکیت را در اختیار داشت. این نشانگر این مسئله است که سپاهان نسبت به سایر تیم‌ها عملکرد بهتری داشت.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: البته برخی عملکردها را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و طبیعی است زمانی که یک فاصله زمانی طولانی بین مسابقات ایجاد شود آن‌هم بنا به دلایل غیر قابل پیش‌بینی شده همچون جریان کرونا، تیم‌هایی موفق‌تر هستند که بازیکنان باکیفیت و حرفه‌ای بیشتری در اختیار دارند. این بازیکنان قطعا تمرینات خوبی را داشتند و توانستند آمادگی بدنی خود را حفظ کنند؛ اما تیم‌هایی مثل گل‌گهر یا سایپا به دلیل اینکه جرقه حرفه‌ای بودن در بسیاری از بازیکنان آنها رخ نداده است، کمی در مقابل تیم‌هایی که ساختار بهتر و حرفه‌ای تری دارند، تضعیف شدند.

ادیبی خاطرنشان کرد: اگر نارنجی‌پوشان تهرانی مقابل سپاهان کمی دست و پا بسته بازی را شروع کنند، قطعا به جمع مدعیان سقوط خواهد پیوست و باید برای برد در این بازی به میدان بیاید و در مقابل سپاهان هم اگر بخواهد شانس قهرمانی خود را همچنان حفظ کند نیاز به برتری در این میدان دارد. پس می‌توان گفت جدای از بازی نیم فصل این دو تیم، بازی فردا با کیفیت‌تر است، چراکه نتیجه این مسابقه در سرنوشت هر دو تیم تاثیر بسزایی خواهد داشت. سپاهان خوب می‌داند که فولاد تیم فرصت‌طلبی است و اگر امتیاز از دست دهد، ممکن است جای خود را به فولاد بدهد و سایپا هم می‌داند که با یک لغزش خطر سقوط را بالای سر خود خواهد دید.

بازیکن سابق تیم‌ملی‌امید، گفت: جدال این دو تیم تقریبا شبیه یک تیم باتجربه و یک تیم کم‌تجربه است و معمولا این گونه بازی‌ها بستگی به انگیزه تیمی دارد که کم‌تجربه است. برخی اوقات انگیزه بر تجربه غلبه پیدا می‌کند، مثلا با بازی استقلال که یک نتیجه معقولی می‌گیرند، اما برخی از مسابقات هم موجب می‌شود، اشتباهاتی از تیم سر بزند و نتیجه غیرقابل پیش بینی برای حریف رخ دهد، به هرحال باید ببینیم که شرایط بازی به چه صورت خواهد بود، آیا جوانی سایپا بر تجربه سپاهان غلبه می‌کند یا خیر.

وی افزود: نکته دیگر اینکه فرق سایپا و سپاهان، در این است که سپاهان بیشتر مصرف‌ کننده است، اما سایپا همیشه بازیکنان خوبی را تربیت کرده است. این تیم معمولا بازیکنان خوب از تیم‌های پایه و یا بازیکنان جوانی که در سطح کشور بودند را در قالب یک تیم جمع کرده و آن‌ها را به یک بازیکن خوب تبدیل کرده است؛ مثل کریم انصاری فر و ابراهیم صادقی که در حال حاضر هدایت تیم را در دست دارد و یا هادی عقیلی. این بازیکنان فوتبال خود را با سایپا شروع کردند و به تیم های بزرگ راه پیدا کردند.

ادیبی تصریح کرد: سپاهان یک تیم مصرف‌کننده است که به دنبال نام و نشان است و در مقابل سایپا معمولا دنبال این است که بازیکنان جوانی داشته باشد تا با هزینه‌کم و کیفیت خوب تیمش را ببندد. برخی اوقات این اتفاق به وجود می‌آید که باید خسارت بدهند، چراکه تجربه این بازیکنان کم است و در مقابل انگیزه بالایی دارند جایی که نیاز به تجربه داشته باشند، سایپا متضرر می شود و اگر از لحاظ انگیزشی تمام بازیکنان این گونه باشند کار را برای تیم ها سخت می کنند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها