X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

24 شهریور 1392, 21:28
کد خبر: 4592
خبرنگار: majidsad
نظرات: 8

انتقاد از بی‌توجهی سپاهانی‌ها به بازیکنان بومی اصفهان

انتقاد از بی‌توجهی سپاهانی‌ها به بازیکنان بومی اصفهان انتقاد از بی‌توجهی سپاهانی‌ها به بازیکنان بومی اصفهان
سرمربی سابق سپاهان گفت: باشگاه سپاهان یک معدن بازیکنان شایسته است و تنها کسانی این بازیکنان را کشف می کنند که فوتبال را درک کرده باشند اما متاسفانه بازیکنی نظیر جهان‌عالیان با توفیق اجباری در این تیم بازی می‌کند.

حسین چرخابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به بالا بودن سطح بازیکنان پایه باشگاه سپاهان اظهار کرد: بیشترین ملی پوشان در سطح فوتبال پایه در کشور در تیم های پایه سپاهان قرار دارند و این موضوع باعث تاسف است که سپاهان چه زمانی می خواهد از این بازیکنان استفاده کند؟

وی افزود: در زمان ما وقتی باشگاهی چند بازیکن ملی پوش در تیم های پایه خود داشت، این بازیکنان به میزانی برای باشگاه ارزش داشتند که فیکس در تیم های بزرگسالان همان باشگاه نیز شرکت داده می شدند، اما تیم های پایه باشگاه سپاهان و حتی ذوب آهن که اکثرا حرف اول را در فوتبال پایه ایران زده اند، وقتی به جایی می رسند که زمان استفاده از این بازیکنان می شود، هر 2 یا 3 سال یک بازیکن مثل جهان عالیان یا اکبر ایمانی، توفیق اجباری پیدا کرده و در تیم‌های بزرگسالان باشگاه خود فیکس بازی می کنند.

کارشناس فوتبال کشور تصریح کرد: اگر جباری قهر نمی کرد و موقتا از تیم جدا نمی شد، جایی برای جهان عالیان در فوتبال سپاهان نبود و علت آن نیز این است که، متاسفانه مسئولان باشگاه ها در اصفهان، اکثرا فقط نوک دماغ خود را نگاه کرده و به هیچ عنوان آینده نگر نیستند.

وی با اشاره به اهمیت ندادن به تیم های پایه در اصفهان بیان کرد: وقتی تیم امید سپاهان قهرمان ایران می شود، مشخص است که این بازیکنان در بین همسالان خود حرف اول را می زنند، آیا همین بازیکنان نمی توانند در بین هم سن و سالان خودشان در سطح بزرگسالان نیز حرف اول را بزنند و پاسخ این است که 100 درصد می توانند، اما متاسفانه ما مربی که به این بازیکنان زمان بدهد و آن ها را وارد زمین کند را نداریم.

چرخابی افزود: حتی حق مسئولان باشگاه این است که از مربیان بخواهند که از این بازیکنان استفاده کنند و جسارت این کار را به مربی داده و به او بگویند که تو این کار را انجام بده ما از تو حمایت خواهیم کرد، که متاسفانه این کار را انجام نمی دهند.

وی پیرامون تیم سپاهان نوین و واگذاری آن بیان کرد: در همه جای دنیا تیم های بزرگ، یک تیم سایه دارند که در لیگ های دسته پایین تر بازی می کنند و این همان کاری است که بنیان گذار آن در ایران خود سپاهان در زمان ساکت با سپاهان نوین بوده است، که متاسفانه خود سپاهان امتیاز این تیم را واگذار کرد.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: تیم سپاهان نوین در سال های فعالیت خود، بیشترین درآمد زایی و کمک را برای باشگاه داشت، زیرا 8 میلیارد امتیاز باشگاه و 2 میلیارد بازیکنان آن فروخته شدند، اما در حال حاضر تیم سپاهان نوینی وجود خارجی ندارد.

وی پیرامون رفتن اکبر ایمانی از سپاهان خاطرنشان کرد: وقتی این بازیکنان از رده امید با قهرمانی در آن دوره خارج می شوند و کرانچار نیز این بازیکنان را نمی خواهد، در آن زمان این قهرمانان ایران کجا باید برای سال های بعد بازی کنند، در این زمان است که بازیکنانی مانند اکبر ایمانی وقتی در تیمی جایی برای بازی پیدا نمی کنند، مجبور هستند که به تیم های دیگر بروند یا کلا فوتبال را کنار بگذارند.

چرخابی با اشاره به بازی خوب حاج صفی مقابل استقلال خوزستان گفت: حاج صفی در چند بازی اول دفاع چب بازی می کرد، اما در سه بازی اخیر کرانچار از حاج صفی به عنوان هافبک نفوذی خلاق رو به جلو استفاده کرد، در دو بازی قبل حاج صفی در این پست جا نیوفتاده بود، اما در بازی دیروز واقعا به عنوان یک لیدر و طراح خوب انجام وظیفه می کرد که این نشان دهنده هوش بالای این بازیکن است. کرانچار در بازی مقابل استقلال خوزستان تغییرات دیگری نیز داشت که آن ها نیز در موفقیت تیم تاثیر گذار بودند.

وی اضافه کرد: وجه مشترک اکبر ایمانی و احسان حاج صفی در این است که از حاج صفی در ذوب آهن استفاده نشد و به سپاهان آمد و در مورد اکبر ایمانی این موضوع برعکس می شود و از او در سپاهان استفاده نمی شود و به ذوب آهن می رود.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها