X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

4 آذر 1392, 17:49
کد خبر: 6134
خبرنگار: majidsad
نظرات: 9

پروسه پيدا كردن جانشين سوكاي، نويدكيا و جباري بی انتها ماند...

پروسه پيدا كردن جانشين سوكاي، نويدكيا و جباري بی انتها ماند... پروسه پيدا كردن جانشين سوكاي، نويدكيا و جباري بی انتها ماند...
سپاهان كه هميشه در نقل‌وانتقالات چه در ابتداي فصل و چه در نيم‌فصل جزو يكه‌تازهاي ليگ بود، در نقل‌وانتقالات نيم‌فصل خودش را يك تيم كم تحرك نشان داد. بدون هيچ ترديدي بزرگترين مشكل سپاهان در آغاز ليگ سيزدهم مصدوميت ناگهاني محرم‌ نويدكيا و جواهير سوكاي بود كه باعث شد زردها پيش از آغاز مسابقات ليگ، دو بازيكن اصلي و تاثيرگذارشان را براي مدتي طولاني از دست بدهند. آن هم در شرايطي كه كرانيكار براي استفاده از اين دو بازيكنش برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام داده و قرار بود كه سپاهان با تكيه بر استفاده از اسكلت اصلي فصل گذشته كه منجر به قهرماني اين تيم در جام حذفي و كسب عنوان سومي در ليگ دوازدهم شده بود نفرات جديدي را هم براي پوشاندن و رفع نقاط ضعف به تيم اضافه كند. به هرحال هم محرم و هم سوكاي در فصل گذشته حضوري ثابت و دائمي در تركيب سپاهان داشتند و حتي نويدكيا با آن شرايط بدني با 2344 دقيقه بازي، در ليست بازيكنان ثابت و فيكس تيم طلايي پوش در ليگ دوازدهم قرار گرفت و سوكاي هم در جمع بهترين گلزنان ليگ قرار داشت اما مصدوميت ناگهاني هر دو بازيكن، سپاهان را از داشتن دو مهره اصلي و تاثيرگذارش محروم كرد.
مصدوميت محرم و سوكاي پايان كار نبود و غيبت اين دو نفر باعث شد تا عليرضا رحيمي مديرعامل وقت باشگاه، براي پر كردن جاي خالي آنها دست به دو خريد جنجالي و ميلياردي ليگ بزند كه نه تنها كمكي به تيم نكردند بلكه حاشيه‌هاي ايجاد شده توسط آنها شرايط تيم زردپوش ديار نصف جهان در نيم‌فصل اول را به خصوص در فاصله هفته سوم تا ششم به سمت و سوي بحران و حتي اخراج زلاتكو كرانيكار هم سوق بدهد. براساس پيش‌بيني‌هاي رحيمي، قرار بود مجتبي جباري جانشين محرم در ميانه زمين شود و از طرف ديگر هم آرش افشين جاي خالي سوكاي در نوك حمله سپاهان را پر كند تا شايد با تكيه بر اين دو بازيكن جديد موتور حركتي اين تيم به مانند چند سال اخير باز هم روان و بدون توقف كار كند ولي زيدان آسيا هرگز آن بازيكن مورد انتظار نشد و در نهايت هم از سوي زلاتكو اخراج شد و داستان آرش افشين و نارضايتي‌هايش هم كه بارها و بارها به آن پرداخته شده و احتياجي به توضيح اضافي ندارد. از اين رو اصلي‌ترين دغدغه سپاهاني‌ها براي نيم‌فصل دوم، جذب يك جانشين خوب براي نويد‌كيا و جباري و همچنين سوكاي بود.
ساموئل و كريميان دو گزينه مدنظر زردپوشان براي پر كردن جاي خالي جباري بودند و رضا نوروزي هم مهاجم مطلوب آنها بود. قرار بود زردپوشان در ازاي آرش افشين، ساموئل يا كريميان را جذب كنند و محمد غلامي را هم به نفت بدهند و آقاي گل ليگ دهم را به خدمت بگيرند. اما انتقال هيچ يك از اين بازيكنان به تيم طلايي‌پوش نصف جهان ميسر نشد و ظاهرا دليل اصلي انفعال سپاهان در نقل‌وانتقالات نيم‌فصل، به بي‌پول شدن اين باشگاه و به اصطلاحي خوردن كف‌گير آنها به ته ديگ‌شان مربوط مي‌شود.
سپاهاني‌ها در حالي در زمينه پيدا كردن يك جانشين خوب براي سوكاي و نويدكيا ناموفق مانده‌اند كه زمان بازگشت اين دو بازيكن به ميادين هم مشخص نيست. مهمترين نگراني هواداران سپاهان در اين مدت هم به اين مساله برمي‌گردد. تا به امروز تاريخ‌هاي زيادي براي بازگشت محرم و سوكاي شنيده شده اما محتمل‌ترين زمان، آغاز نيم‌فصل دوم بود كه چندين بار توسط مديران باشگاه اصفهاني به آن اشاره شد، اما با نزديك شدن به پايان تعطيلات نيم‌فصل و آغاز نيم‌فصل دوم، پيش‌بيني‌هاي قبلي رنگ واقعيت به خودش نگرفت و هنوز هم نمي‌توان به صورت قطعي در مورد زمان بازگشت دو بازيكن مصدوم زردها صحبت كرد.
از يك طرف محرم همچنان با مصدوميت زانو دست و پنجه نرم مي‌كند و قرار است كه با سفر به آلمان نظر مثبت پزشك معالجش را براي بازگشت دوباره به ميادين جلب كند و از طرف ديگر سوكاي هم كه با پارگي رباط صليبي مواجه شده بود، دوره‌هاي آب‌درماني و فيزيوتراپي را سپري مي‌كند و حداقل براي حضور درون مستطيل سبز به فرصتي 2 ماهه نياز دارد. مساله اينجاست كه حتي با وجود بهبود اين دو بازيكن، كرانيكار نمي‌تواند به صورت ثابت و فيكس از آنها استفاده كند چون هر دو نفر به خاطر زمان و فاصله كوتاه رها شدن از بند مصدوميت به شدت آسيب‌پذير هستند و كوچكترين بي‌مبالاتي مي‌تواند دوباره هر دو بازيكن را خانه‌نشين كند.
خود زلاتكو كرانيكار هم از اين بابت دغدغه و نگراني دارد و مي‌گويد: «به عنوان سرمربي تيم از بابت اين موضوع نگران هستم اما اميدوارم كه سوكاي و محرم هرچه سريعتر به ميادين بازگردند. متاسفانه آن بازيكناني كه براي جانشيني اين دو نفر مدنظرمان بود را هم نتوانستيم جذب كنيم. منتظر شروع نقل‌وانتقالات تيم‌هاي اروپايي هستم تا بتوانم يك يا دو بازيكن خارجي را به مديران معرفي كنم. البته بيشترين دغدغه من براي پر كردن جاي خالي محرم است و بازيكن خارجي هم كه شناسايي و معرفي خواهم كرد هم‌پست نويدكيا خواهد بود.»
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها