X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

-881 فروردین 773, 18:02
کد خبر: 84
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 1

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال / سپاهان ۰ – ۱ فولاد خوزستان

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال / سپاهان ۰ – ۱ فولاد خوزستان

ورزشگاه: فولادشهر اصفهان

تماشاگر: ۲ هزار نفر

داور: محسن ترکی، مصطفی فراهانی، علیرضا کناری، اشکان خورشیدی؛ ناظر بازی: جلال مرادی

اخطار: رادومیر جالوویچ (سپاهان)؛ اسماعیل شریفات، پریرا، مهرداد جماعتی( فولاد)

سپاهان: شهاب گردان، حسن جعفری، فرشید طالبی، علی احمدی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، اروین بولکو(از دقیقه ۷۴ احمد جمشیدیان)، محرم نویدکیا، حسین پاپی( از دقیقه ۶۴ محمد غلامی)، محمدرضا خلعتبری و رادومیر جالوویچ(از دقیقه ۵۷ جواهیر سوکای)

سرمربی: زلاتکو کرانچار

فولاد: علیرضا سلیمی، امید خالدی، لئاندرو پادوانی، ایوب والی، مهرداد جماعتی، مهدی نوری(از دقیقه ۹۰ هخامنشی)، بختیار رحمانی، اسماعیل شریفات (از دقیقه ۶۴عباس پورخسروانی)،ایوب کلانتری(از دقیقه ۸۲ شهاب کرمی)، لوسیانو پریرا و آرش افشین

سرمربی: حسین فرکی

شرح بازی:

سپاهان بعد از شکست هفته گذشته خود مقابل مس کرمان اصلاً به نتیجه‌ای جز پیروزی در دیدار با فولاد نمی‌اندیشید و به دنبال کسب هر ۳ امتیاز بازی برابر تیم حسین فرکی بود. تیم اصفهانی در حالی به مصاف فولاد خوزستان می‌رفت که با توجه به شکست هفته گذشته برخی پیش‌بینی می‌کردند که شهاب گردان این بار درون دروازه تیمش قرار نخواهد گرفت اما کرانچار که در کنفرانس مطبوعاتی پیش از این بازی مشکل تیمش را در عدم گلزنی و نه در دروازه دانسته بود، تغییری در دروازه تیمش ایجاد نکرد. کرانچار اما در این بازی جالوویچ را به جای محمد غلامی به میدان فرستاد تا از این راه موقعیت‌های گلزنی تیمش را افزایش دهد و کاری کند که سپاهان از موقعیت‌های خود بیشتر استفاده کند. بازی اما در نیمه نخست نسبتاً متعادل دنبال شد و یکی دو موقعیت سپاهان توسط محرم نویدکیا و خلعتبری در نیمه نخست بازی، وارد دروازه فولاد نشد.

با آغاز نیمه دوم دو تیم حملات بسیاری روی دروازه یکدیگر ترتیب دادند که در این بین فولادی‌ها موفق‌تر بودند و توانستند در دقیقه ۶۹ به گل برسند. اشتباهات خط دفاعی سپاهان و نفوذهای آرش افشین و پریرا بالاخره کار دست سپاهان داد تا فولاد بتواند گل برتری‌اش را وارد دروازه سپاهان کند. کرانچار پس از دریافت گل با حساسیت بسیاری به دنبال تغییر نتیجه بود و با قرار دادن سوکای، غلامی و جمشیدیان در ترکیب که هر سه مهره‌هایی هجومی بودند، در صدد بهتر کردن شرایط تیمش برآمد. سپاهان در نیمه دوم و پس از دریافت گل موقعیت‌های بسیاری برای گلزنی ایجاد کرد اما عملکرد خوب دروازه‌بان فولاد در کنار دفاع پرتعداد تیم جنوبی مانع به ثمر رسیدن این موقعیت ها شد. سپاهانی‌ها در ۱۵ دقیقه پایانی بازی سراپا حمله بودند و موقعیت‌های بسیاری ایجاد کردند اما ناشکری بازیکنان این تیم که همه آنها به جز ابراهیمی و حسن جعفری به حمله اضافه شده بودند، اجازه نداد تیم اصفهانی از این مسابقه هم نتیجه‌ای بگیرد. البته فولادی‌ها هم در ضد حملات و توسط پورخسروانی، خالدی و پریرا چند موقعیت گلزنی داشتند و چندین بار در موقعیت تک به تک قرار گرفتند که عملکرد مناسب شهاب گردان اجازه گلزنی بیشتر به تیم خوزستانی را نداد.

دقایق گل:

۱-۰: فولاد خوزستان(لوسیانو پریرا- دقیقه ۶۹): پاس بازیکنان تیم سپاهان روی اشتباه حسن جعفری در جا ماندن از توپ در موقعیت تک به تک به پریرا رسید و او در موقعیت تک به تک شهاب گردان را دریبل کرد و توپ را وارد دروازه سپاهان کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۸: پاس جعفری برای پاپی و پاس در عمق او برای جالوویچ با حرکت خوب او به محرم نویدکیا رسید و محرم را در موقعیت شوتزنی قرار داد اما شوت او با دفع دروازه‌بان تیم فولاد همراه شد.

دقیقه ۱۱: شوت زیبای محرم نویدکیا با واکنش خوب دروازه‌بان فولاد وارد دروازه این تیم نشد.

دقیقه ۱۲: نفوذ آرش افشین و موقعیت تک به تک او با شهاب گردان که با واکنش خوب او وارد دروازه‌ سپاهان نشد.

دقیقه ۱۵: نفوذ محرم نویدکیا و استپ کاپیتان سپاهان، توپ در موقعیت جریمه به محمدرضا خلعتبری رسید که شوت بی‌دقت او با فاصله زیادی از بالای دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه ۴۳: سانتر اروین بولکو از سمت راست روی سر محمدرضا خلعتبری جفت و جور نشد و راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۵+۱: شوت محرم نویدکیا از پشت مدافعان فولاد با دفع علیرضا سلیمی بار دیگر به بازیکنان سپاهان رسید که در ادامه ثمری برای سپاهانی‌ها نداشت.

دقیقه ۴۸: شوت زیبای حسین پاپی در حالی که می‌رفت وارد دروازه تیم فولاد خوزستان شود، با واکنش خوب سلیمی و دفع مناسب این بازیکن به مدافعان فولاد رسید.

دقیقه ۵۷: پاس آرش افشین برای لوسیانو و شوت این بازیکن پس از برخورد با دستان شهاب گردان راهی کرنر شد.

دقیقه ۶۵: شوت سرکش جواهیر سوکای از میانه‌های زمین فولاد با فاصله از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه ۷۲: اشتباه علی احمدی توپ را به آرش افشین رساند تا او با ضربه خود، توپ را به طرف دروازه سپاهان شوت کند و گردان در دو مرحله آن را مهار کند.

دقیقه ۷۷: ضربه ایستگاهی احمد جمشیدیان پس از برخورد با دیواره دفاعی فولاد خوزستان به طرف دستان دروازه‌بان فولاد رفت و توسط او مهار شد.

دقیقه ۹۰+۱: ارسال پورخسروانی برای پریرا بار دیگر او را در موقعیت تک به تک با گردان قرار داد که شوت خوب او با واکنش شهاب گردان به کرنر رفت.

دقیقه ۹۰+۵: امید خالدی پس از رد کردن مدافعان سپاهان در موقعیت تک به تک با شهاب گردان قرار گرفت و گردان با واکنش زیبایی بدون اینکه روی خالدی پنالتی کند، این توپ را هم مهار کرد.

بهترین بازیکن: پریرا، زننده تک گل تیم فولاد در این مسابقه علاوه بر گلی که زد، نفوذهای بسیاری در محوطه جریمه سپاهان داشت و عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت. همچنین گردان با وجود گلی که دریافت کرد، ۳ موقعیت تک به تک از فولاد را مهار کرد تا نشان دهد به روزهای اوجش نزدیک می شود.

اتفاق ویژه: هادی عقیلی، مدافع سابق طلایی‌پوشان که دو فصل پیش برای گذراندن دورانی از فوتبال خود راهی قطر شد، امروز در ورزشگاه فولادشهر اصفهان حضور داشت و بازی سپاهان را از نزدیک تماشا می‌کرد. همچنین سپاهان پس از هفته ها متحمل دو باخت پشت سر هم شد که این نیز از اتفاقات جالب بازی به شمار می رفت.

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها