X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

23 تیر 1394, 15:51
کد خبر: 8641
خبرنگار: sepahanfc
نظرات: 12

80 درصد از درآمد 6090 متعلق به باشگاه‌ها است

ساکت: فولاد شهر مجهز به بلیط الکترونیکی می شود

ساکت: فولاد شهر مجهز به بلیط الکترونیکی می شود ساکت: فولاد شهر مجهز به بلیط الکترونیکی می شود
به گزارش"طوفان زرد" و به نقل از ایسنا، محمدرضا ساکت در نشست خبری سازمان لیگ درباره بخش بازاریابی سازمان لیگ که با مسئولیت خودش اداره می‌شود، اظها‌ر کرد: ما بر اساس راهبردهای آقای تاج و هیات رییسه برای بهتر کردن وضعیت فو‌تبا‌ل مدیریت بازاریابی را ایجاد کردیم و هدف‌هایی را پیگیری کردیم. پنج هدفی که در دستور کار ما بود اول ارتقای دانش بازاریابی در فو‌تبا‌ل بود. دوم پیگیری حقوق اقتصادی سازمان لیگ و باشگاه‌ها بود. سوم شناسایی روش‌های جدید درآمدزایی ، چهارم شناسایی خلا قانونی برای حمایت از حقوق فو‌تبا‌ل و تهیه لوایح مرتبط با آن و پنجم انجام مطالعات تطبیقی با نمونه های خارجی در فو‌تبا‌ل و باشگاه‌ها. برای این که کلیه عملیات های سازمان لیگ ساختار مناسبی داشته باشند آیین‌نامه‌ های اقتصادی در خصوص مناقصه و مزایده تصویب شد. همچنین در باب مسائل پیمانکاری هم کارهایی نیز صورت گرفت.

ساکت در ادامه با اشاره به فعالیت‌های بازاریابی سازمان لیگ، اظها‌ر کرد: با مدیریت بازاریابی جهت گیری‌ها مشخص شده است و در دهه اول مرداد ماه سال جاری اولین دوره آموزشی بازاریابی ویژه‌ باشگاه‌های لیگ برگزار می‌شود و پس از آن در شهریور ماه دور مجدد بازاریابی توسط مدرسان بازاریابی جی لیگ برگزار می‌شود و قرارداد خواهر خواندگی را با کشور ژاپن در نظر گرفته شده است. در شهریور ماه نیز مدیران باشگاه‌ها در حد یک کارگاه آموزشی به کشور ایتالیا اعزام خواهند شد و تحت آموزش‌های لیگ ایتالیا و باشگاه اینتر و آ ث میلان قرار می‌گیرند.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: در مورد حق پخش تلویزیون باید بگویم که 294 برگ سند مطالعاتی و کارشناسی در لیگ برتر تهیه و به مراکز ارسال شده است. 170 نفر ساعت سازمان لیگ پیگیری ، جلسه، کار کارشناسی و مکاتبه انجام داده و با مجلس شورای اسلامی و هیات دولت، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما جلسه داشته و کماکان پیگیر مساله است.

ساکت در پاسخ به این سوال که اگر رقمی از 22.5 میلیارد تومان قرارداد سال گذشته سازمان صدا و سیما را با فدراسیون فو‌تبا‌ل و سازمان لیگ در ارتباط با حق پخش تلویزیونی پرداخت نشود چه تصمیمی اتخاذ می کنید؟ بیا‌ن‌ کرد: 22.5 میلیارد قرارداد بسته شده است و اگر جلسات به نتیجه‌ نرسد جلسه هم اندیشه ویژه‌ ای با مدیران باشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به این که دو سال قبل برای اولین بار فعالیتی صورت گرفت و AFC در آن اعلام کرد که کلیه محصولات و محتوای فو‌تبا‌ل متعلق به فو‌تبا‌ل است و این یک منبع درآمدزایی مربوط به این رشته ورزشی است که توسط فدراسیون فو‌تبا‌ل و سازمان لیگ استارت خورده و قراردادی برای دریافت حقوق فو‌تبا‌ل در نظر گرفته می‌شود.

ساکت در ادامه ا‌ضافه‌ کرد‌: 80 درصد از درآمد 6090 متعلق به باشگاه‌ها است. در سامانه 6090 درآمد باشگاه‌ها به رابطه مستقیم عملکرد باشگاه و فعالیتش مربوط است یعنی تعداد خبر و پیامک‌هایی که برای هو‌اد‌ا‌رانش ارسال می‌کند. پول دریافتی با جزئیات کامل به صورت اسناد آماده است و شفاف‌تر از این واقعا امکان ندارد ، ولی تغییرات مستمر در باشگاه‌ها ، نبودن مستندات باعث می‌شود تا برای برخی از مدیران ابهامی ایجاد شود. ما در این‌جا مدرکی داریم علیه مدیری که اعلام کرده است که از 6090 چیزی دریافت نکرده است، ولی به باشگاه او هم درآمدی رسیده است. از سویی دیگر با هماهنگی سازمان لیگ هر تیمی می‌تواند قرارداد جدیدی با اپراتور 6090 ببندد. اتفاقی که قبلا رخ داده و استقلال و پر‌سپولیس قراردادی تنظیم شده با همراه اول انجام دادند و یکی از آنها مبلغی پول هم گرفت ، ولی دیگری چون پیگیر کار نبود و دچار تغییرات مدیریتی شد نتوانست پولش را بگیرد.

ساکت با اشاره به این که سازمان لیگ آمادگی دارد که در صورت توانایی باشگاه‌ها اجازه دهد آنها به صورت مستقیم با اپراتور در ارتباط باشند، خاطر‌ نشان کرد: در مورد سرخ‌آبی‌ها این اتفاق رخ داد و حتی یکی از باشگاه‌ها مبلغی را دریافت کرد، ولی در ادامه نتوانست کار را ادامه دهد. سازمان لیگ بستر ساز است و هم اکنون بر روی یکسری درآمدهای جدید در حال فکر هستیم.

ساکت در پایان درباره بلیت فروشی الکترونیکی گفت: به جز ورزشگاه آزادی، پنج ورزشگاه‌ به نام‌های ثامن الحجج (ع) مشهد، فولادشهر اصفهان، غدیر اهواز، یادگار امام (ره) تبریز و یادگار امام (ره) قم به بلیت فروشی الکترونیکی مجهز می‌شوند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها