X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

29 اسفند 1394, 19:59
کد خبر: 16294
خبرنگار: lark
نظرات: 1

به بهانه نوروز 95

فوتبال اروپا در سالی که گذشت

فوتبال اروپا در سالی که گذشت فوتبال اروپا در سالی که گذشت
در سرویس هفتگی پایگاه خبری طوفان زرد ، هر پنجشنبه به مروری بر رویدادهای فوتبال اروپا پرداختیم تا یکسالی که گذشت را هر هفته ورقی زده باشیم از مهمترین مسابقات باشگاهی در قاره سبز. سعی کردیم حواشی ، اتفاقات و نتایج دیدار های مهم برگزار شده در لیگ های آلمان ، ایتالیا ، فرانسه ، اسپانیا و انگلیس که هرکدام به نوعی از کشور های صاحب سبک در حوزه فوتبال به شمار می روند، را به اطلاع همه همراهان طوفان زرد برسانیم.
حال پس از گذشت یکسال آنچه که در فوتبال اروپا گذشت را مروری خواهیم کرد و اتفاقات مهم این سال را نام خواهیم برد.
امیدواریم در سال جدید، بتوانیم با ایجاد سبکی جدیدتر مجله هفتگی فوتبال اروپا را در طوفان زرد ورق بزنیم.
با ما همراه باشید...

لسترسیتی شگفتی ساز قاره اروپا نسبت به گذشته تغییر زیادی کرده است. یک سال پیش در پایان هفته بیست و پنجم، قعرنشین بود و در پایان فصل هم با پنج امتیاز اختلاف از سقوط نجات یافت اما اکنون 63 امتیازیست و در صدرجدول قرار دارد. آنها تنها برابر آرسنال (در دو بازی) و لیورپول در لیگ شکست خورده اند. در پنج لیگ برتر قاره اروپا، پا‌ر‌ی ‌سن‌ ژر‌من با یک شکست و بایرن با دو باخت آمار بهتری نسبت به صدرنشین لیگ برتر دارند. شاگردان کلودیو رانیری، 53 گل را در 30 هفته‌ به ثمر رساندند و به همراه تاتنهام بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند. بدون شک ناب ترین و غیر قابل تصور ترین شگفتی این فصل لستر، جیمی واردی 19 گله است که در صدرجدول گلزنان جای دارد. رویای سکو نشینان کینگ پاور تا اینجا برآورده شده است. چرا که آنها با گذشت 30 هفته از لیگ جزیره همه نگاه ها را معطوف به خود کرده اند اما حس بی نهایت طلبی روباه ها که در عملکرد رانیری و شاگردانش کاملا مشهود است به آنها اجازه نمی دهد که به همین حد قانع باشند.
چلسی در سال 94 از دیدار افتتاحیه لیگ برتر انگلیس نوار ناکامی‌های خود را دنبال کرد و تنها موفق به کسب 10 پیروزی شده است.
تیم تحت هدایت گاس هیدینگ که در فصل گذشته با اختلاف 8 امتیاز نسبت به من‌سیتی عنوان قهرمانی لیگ جزیره را به خود اختصاص داده بود در فصل جاری شرایط خوبی ندارد و دهمین تیم جدول رده بندی به شمار می رود. بازی دفاعی چلسی معروف به دفاع اتوبوسی که در تمام طول فصل گذشته تنها با دریافت 32 گل کم‌ترین گل خورده را در کارنامه داشت در این فصل تا هفته سی ام 39 گل دریافت کرده اند. کاستا با زدن 11 گل در صدر گلزنان چلسی قرار دارد. باید منتظر ماند و دید که آیا آبی ها خواهند توانست جایگاه خود را بهبود بخشند یا خیر؟

فوتبال اروپا در سالی که گذشت

پس از شروع ناامیدکننده یوونتوس در این فصل، این تیم توانست با شکست تورینو و امپولی در هفته های یازدهم و دوازدهم برای اولین بار دو بار پیاپی در این فصل به پیروزی دست پیدا کند و خود را به بالای جدول برساند. در 12 هفته ایتدایی دروازه ی یووه 7 بار توسط اولین شوتِ در چهارچوب حریف فروریخت! هرچند این را می توان بدشانسی بیانکونری در این فصل دانست اما مطمئنا عمکلرد دفاعی تیم نیز در این مورد تاثیر داشته است . خوردن 11 گل در 12 مسابقه ذکر شده تاییدی بر این ادعاست. اما در پایان هفته بیست و نهم این تیم با 67 امتیاز صدرنشین لیگ ایتالیاست و با زدن 51 گل بعد از ناپولی بهترین خط حمله سری آ به شمار می روند. ناپولی دیگر مدعی قهرمانی تنها 3 امتیاز تا صدر فاصله دارد و در رده دوم جای گرفته است. گونزالو هیگواین ستاره این تیم عملکرد فوق العاده ای داشت و با زدن 27 گل در صدر جدول گلزنان قرار گرفته است.


تیم فوتبال بارسلونا در فصل قبل موفق شد با هدایت انریکه پنج کاپ را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کند. آبی اناری ها با برتری مقابل ریورپلاته آرژانتین برای سومین بار فاتح جام باشگاه های جهان شدند. آنها برابر یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا به برتری 3 - 1 رسیدند و فاتح چمپیونزلیگ شدند. عملکرد مهاجمان این تیم ستودنیست چرا که آنها موفق به زدن 84 گل شده اند. کاتالان ها 24 پیروزی را جشن گرفتند که سهم داخل خانه 14 برد است. بهترین گلزن این تیم لوئیس سوارز 26 گله است که برای کسب عنوان آقای گلی لیگ اسپانیا با کریستیانو رونالدو رقابت میکند. لیونل مسی دیگر مهاجم تیم اسپانیایی در سال 94 موفق به کسب پنجمین توپ طلای جهان شد. بارسا با 75 امتیاز صدرنشین است اما رئال مادرید وضعیت اسفناکی را در لالیگا دارد درحالی که هواداران این تیم نیز امیدی برای قهرمانی ندارند. شاگردان زیدان 4 باخت، 4 تساوی و 19 برد را در کارنامه این فصل خود به ثبت رساندند و با 63 امتیاز در رده سوم قرار دارند و تمام تلاش خود را می کنند تا به نایب قهرمانی لیگ اسپانیا برسند. زوج تورس و گریزمان در اتلتیکو عملکرد فوق العاده ای داشت و موفق به زدن 21 گل برای تیم مادریدی شده اند. این تیم در هر سه بازی آخر در لالیگا موفق به زدن 3 گل شده است که مهاجم فرانسوی آن در هر بازی 1 گل را به ثمر رسانده؛ شاگردان سیمئونه 67 امتیازی هستند و جایگاه دوم را به خود اختصاص داده اند.


خط دفاعی بایرن مونیخ در در رقابت های بوندسلیگا نمایش خیره کننده ای داشته است و از 26 بازی تنها 13 بار دروازه خود را بازشده دیده و در حال رکورد زنی در این رقابت هاست. معمولا تیم های گواردیولا به بازی هجومی شهره بودند اما الان به نظر می رسد که این مربی اسپانیایی روی کارهای دفاعی هم توجه خاصی دارد. تساوی آنها برابر رقیب دیرینه شان دورتموند مانع قهرمانی زود هنگام آنها شد. این تیم تنها در برابر مونشن گلادباخ و ماینتس شکست خورده است. در کسب عنوان آقای گلی، لواندوفسکی و اوبامیانگ رقابت حساسی را با هم دارند. این درحالی است که ستاره لهستانی با 24 گل در صدر قرار دارد. زنبورها با هدایت توخل در رده دوم قرار گرفته اند که امیدوار به از دست دادن امتیاز توسط بایرن هستند تا نهمین قهرمانی شان را جشن بگیرند و به هوادارانشان تقدیم کنند.


پاری سن ژرمن با برتری پرگل 9 بر صفر برابر تروا، هشت هفته به پایان لیگ فرانسه عنوان قهرمانی این رقابت ها را به خود اختصاص داد. پاریسی ها که در 3 سال گذشته نیز توانسته بودند به قهرمانی در لیگ فرانسه برسند، این بار در یک رقابت کاملا یک طرفه توانستند با اختلاف 26 امتیاز نسبت به تیم دوم یعنی موناکو قهرمانی خود را قطعی کنند. زلاتان ابراهیممویچ عنوان برترین گلزن لوشامپیونه را با 27 گل زده تا این جا به نام خود به ثبت رسانده است. آنها بهترین تیم در پنج لیگ معتبر در قاره سبز به شمار می روند که تنها یک باخت را در کارنامه خود دارند و بهترین خط دفاع و حمله را نیز به خود اختصاص داده اند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها