X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

10 دی 1401, 06:29
کد خبر: 34857
خبرنگار: khani
نظرات: 0

پیکان- سپاهان / یورش به صدر با پیکان

پیکان- سپاهان / یورش به صدر با پیکان تیم فوتبال سپاهان در هفته‌ای که شانس بالایی برای رسیدن به صدر جدول دارد دیدار سختی مقابل پیکان خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، امروز _شنبه دهم دی‌ماه_ از ساعت ۱۴ تیم‌های پیکان و سپاهان در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال؛ جام خلیج‌فارس

دیدار تیم‌های پیکان و سپاهان

شنبه، دهم دی‌ماه ساعت ۱۴

ورزشگاه: انقلاب کرج

داور: یاسر همرنگ

آخرین رویارویی: پیکان صفر- سپاهان یک

پخش زنده: شبکه ورزش، شبکه اصفهان

موقعیت عالی برای صدرنشینی سپاهان

یکی از حساس‌ترین دیدار هفته چهاردهم لیگ برتر بدون شک دیداری است که در ورزشگاه انقلاب کرج بین پیکان و سپاهان برگزار می‌شود زیرا احتمال دارد صدرنشین در پایان هفته از دل این رقابت بیرون بیاید. سپاهان در حالی به مصاف پیکان می‌رود که با توجه به توقف خانگی استقلال مقابل مس رفسنجان و همچنین پیروز نشدن احتمالی پرسپولیس در خانه گل‌گهر، شانس بالایی دارد تا در صورت پیروزی مقابل پیکان، یک هفته مانده به پایان نیم فصل به صدر جدول لیگ برتر صعود کند، رتبه‌ای که در هفته‌های ابتدایی لیگ نیز تصاحب کرده بود.

شاگردان مورایس پس از دو تساوی بدون گل متوالی، هفته گذشته بالاخره موفق به کسب پیروزی شدند و با توجه به توقف رقبا فاصله خود را با صدر کمتر کردند. سپاهان که با ۲۴ امتیاز در رتبه سوم جدول ایستاده است در صورت پیروزی ۲۷ امتیازی می‌شود و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال، بالاتر از این تیم در رتبه نخست جای می‌گیرد، پرسپولیس نیز که با ۲۶ امتیاز تا پیش از آغاز بازی‌های هفته چهاردهم صدرنشین بود در صورتی که سپاهان مقابل پیکان پیروز شود، تنها در صورت پیروزی مقابل گل‌گهر می‌تواند رتبه خود را حفظ کند.

پیکان به دنبال توقف سومین مدعی

شاگردان مجتبی حسینی در پیکان فصل خوبی را پشت سر نگذاشته‌اند و تا این هفته از رقابت‌ها رتبه‌ای بهتر از دوازدهمی کسب نکرده‌اند. با این حال اما پیکان هفته گذشته نمایش قابل تحسینی مقابل پرسپولیس داشت و موفق شد صدرنشین لیگ برتر را در ورزشگاه آزادی متوقف کند، آن هم در حالی که در طول بازی اصلاً رو به بازی دفاعی و به اصطلاح دفاع اتوبوسی نیاورد و حتی موقعیت‌های گل بیشتر از میزبان داشت.

تساوی مقابل پرسپولیس، اولین نتیجه خوب پیکان مقابل مدعیان در این فصل نبود بلکه شاگردان مجتبی حسینی در هفته پنچم نیز موفق به متوقف کردن استقلال شده بودند و به نوعی در این فصل از دو مدعی قهرمانی یعنی استقلال و پرسپولیس دو امتیاز گرفته‌اند. پیکان البته در هفته ششم در خانه مقابل گل‌گهر، دیگر مدعی قهرمانی با یک گل مغلوب شده است.

پیکان بدون شک همانند فصول اخیر حریف سرسختی برای سپاهان خواهد بود و بردن این تیم برای شاگردان مورایس کار آسانی نخواهد بود. پیکان در فصول اخیر همواره سپاهان را اذیت کرده است و گاهی مانع کسب سهمیه آسیایی این تیم شده است و گاهی این تیم را از رسیدن به عنوان قهرمانی باز داشته است. با این حال سپاهان اگر می‌خواهد به صدر جدول برسد باید این دیدارهای سخت خارج از خانه را با برد پشت سر بگذارد، در غیر اینصورت اگر مانند دیدار سه هفته پیش مقابل مس رفسنجان، سپاهان بدون سه امتیاز به اصفهان بازگردد، از صدرنشینی نیز خبری نخواهد بود.

تکرار نتیجه فصل گذشته برای صدرنشینی کافی است

آخرین جدال دو تیم در هفته بیست و ششم فصل گذشته برگزار شد که در آن دیدار سپاهان موفق شد با گل دقیقه ۷۰ محمدرضا حسینی از سد پیکان بگذرد، البته در دیدار رفت فصل گذشته پیکان در دیداری عجیب با نتیجه دو بر یک سپاهان را در ورزشگاه نقش جهان مغلوب کرد تا شوکی بزرگ در آن مقطع به سپاهانِ محرم نویدکیا وارد شود. آمار سپاهان اما در تهران بسیار خوب است، زردپوشان اصفهانی در ۱۷ دیداری که در زمین پیکان به مصاف این تیم رفته‌اند در ۱۰ دیدار پیروز شده‌اند و سه پیروزی برای پیکان و چهار تساوی نیز در جدال‌های دو تیم به میزبانی پیکان ثبت شده است.

در مجموع ۳۴ مصاف دو تیم در لیگ برتر سپاهان ۲۰ بار و پیکان هفت بار پیروز شده اند و سایر دیدارها با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

ترکیب احتمالی

پیکان و سپاهان در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که هیچکدام غایب شاخصی ندارند و حتی یاسین سلمانی و مانوئل فرناندز که مصدومان سرشناس سپاهان در هفته‌های اخیر بوده‌اند برای این بازی در دسترس مورایس قرار گرفته‌اند.

ترکیب احتمالی دو تیم برای دیدار امروز به شرح زیر است:

ترکیب احتمالی پیکان:

فرهاد کرمانشاهی، سامان فلاح، امیر شعبانی، میلاد بدرقه، حسین فلاح، علی رمضانی، غلامرضا ثابت ایمانی، مهدی لطفی، مجتبی حقدوست، شرزود تمیروف و ابراهیم صالحی

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، رامین رضائیان، میلاد زکی پور، مسعود ریگی، امید نورافکن، محمد کریمی، محمد علی‌نژاد، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها