X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

29 دی 1401, 06:36
کد خبر: 34868
خبرنگار: khani
نظرات: 4

سپاهان- استقلال/ آغاز نیم فصل دوم با دوئل پرتغالی‌ها

سپاهان- استقلال/ آغاز نیم فصل دوم با دوئل پرتغالی‌ها حساس‌ترین جدال هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال امروز در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _پنجشنبه، بیست‌ونهم دی‌ماه_ از ساعت ۱۶:۳۰ تیم‌های سپاهان و استقلال در ورزشگاه نقش جهان رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال؛ جام خلیج‌فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و استقلال

پنجشنبه، بیست‌ونهم دی‌ماه ساعت ۱۶:۳۰

ورزشگاه: نقش جهان

داور: حسن اکرمی

آخرین رویارویی: استقلال صفر- سپاهان ۲

پخش زنده: شبکه سه، شبکه اصفهان

دوئل پرتغالی‌ها در نقش جهان

بدون شک جذاب‌ترین دیدار هفته شانزدهم لیگ برتر جدال سنتی سپاهان و استقلال در ورزشگاه نقش جهان است. این جدال که همیشه جدا از حساسیت‌های جدولی برای تماشاگران دو تیم از جمله دیدارهای مهم فصل به شمار می‌رفته است امسال در حالی برگزار می‌شود که دو سرمربی پرتغالی روی نیمکت دو تیم حضور دارند.

خوزه مورایس در سپاهان و ریکاردو ساپینتو در استقلال در اولین بازی فصل نیز رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که آن بازی را سپاهان با گل‌های یاسین سلمانی و رامین رضاییان به سود خود به پایان رساند، بردی که باعث شد روند ۳۰ بازی شکست ناپذیری استقلال در لیگ برتر متوقف شود و کام ساپینتو و تیمش در گام اول تلخ شود.

دیدار امروز دومین جدال این دو پرتغالی جدید لیگ برتر به شمار می‌رود، دیداری که در آن ساپینتو با انگیزه انتقام شکست دور رفت به میدان می‌آید و در سوی دیگر مورایس می‌خواهد در آن حریف سنتی تیمش را به اصطلاح دبل کند تا رفت و برگشت آبی پوشان تهرانی را شکست داده باشد.

سپاهان و فاصله‌ای که باید کم شود

سپاهان در حالی نیم فصل اول لیگ برتر را به پایان رساند که شکست مقابل پیکان در هفته چهاردهم معادلات را برای مورایس بهم زد و باعث شد این تیم با صدر جدول اختلافی پنج امتیازی پیدا کند. سپاهان اگر می‌خواهد قهرمان شود در نیم فصل دوم باید آنقدر خوب باشد که در ابتدا این پنج امتیاز اختلاف با پرسپولیس را جبران کند و سپس برای قهرمانی بجنگد.

شاگردان مورایس در پایان نیم فصل لیگ برتر با ۲۸ امتیاز در رتبه سوم قرار گرفتند و آنطور که باید نتوانستند انتظارات هواداران سپاهان را برآورده کنند. سپاهان در نیم فصل نخست لیگ برتر هرچند برابر تیم‌های مدعی عملکرد خوبی از خود نشان داد و نتایج مطلوبی گرفت اما امتیاز از دست دادن مقابل تیم‌هایی مثل آلومینیوم، ذوب آهن، ملوان و پیکان باعث شد این تیم از کورس قهرمانی عقب بماند.

سپاهان در حالی امروز رو در روی استقلال قرار می‌گیرد که با این تیم در جدول رده بندی هم امتیاز است و در صورت پیروزی در این دیدار خانگی می‌تواند اختلاف امتیاز خود را با استقلال به عدد سه برساند.

شام آخر ساپینتو در اصفهان؟

استقلال در حالی فصل را با ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی خود آغاز کرد که با جذب چند ستاره مثل محمد محبی، سجاد شهباززاده و پیمان بابایی امید زیادی به تکرار قهرمانی فصل گذشته خود داشت اما اوضاع برای آبی پوشان تهرانی خوب پیش نرفت و این تیم در حالی نیم فصل اول را با شکست برابر تراکتور به پایان رساند که مانند سپاهان فاصله‌ای پنج امتیازی با صدر جدول داشت و رده‌ای بهتر از چهارمی کسب نکرد.

پس از شکست مقابل تراکتور، شایعاتی مبنی بر برکناری ریکاردو ساپینتو به گوش می‌رسید اما برد در جام حذفی مقابل تراکتور فعلاً اوضاع را روی نیمکت استقلال آرام کرده است. با این حال هیچ بعید نیست شکست در اصفهان مقابل سپاهان این بار باعث برکناری ساپینتو شود زیرا در صورت شکست استقلال در این دیدار اختلاف این تیم با دیگر تیم‌های مدعی باز هم بیشتر می‌شود و حتی ممکن است اختلاف امتیاز با صدر جدول به هشت امتیاز برسد، فاصله‌ای که به این راحتی‌ها در لیگ برتر ایران جبران نمی‌شود.

ترکیب احتمالی

سپاهان در حالی به مصاف استقلال می‌رود که به جز مانوئل فرناندز غایب سرشناسی در لیستش ندارد اما در سوی دیگر استقلال برای بازی با سپاهان حسین حسینی، دروازه‌بان خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. علاوه بر حسینی، عارف غلامی و محمد حسین مرادمند، دو مدافع مرکزی استقلال نیز به دلیل مصدومیت نمی‌توانند آبی‌پوشان را مقابل سپاهان همراهمی کنند، همچنین روزبه چشمی نیز به دلیل چهار اخطاره بودن در دیدار با سپاهان محروم است.

ترکیب احتمالی دو تیم به شرح زیر است:

سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، نیلسون جونیور، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، امید نورافکن، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده، محمد علی‌نژاد و شهریار مغانلو

استقلال: علیرضا رضایی، رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی، صالح حردانی، جعفر سلمانی، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، محمد محبی، مهدی قایدی و پیمان بابایی

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها