X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

20 اسفند 1401, 06:28
کد خبر: 34885
خبرنگار: khani
نظرات: 0

ترکیب احتمالی سپاهان برای دیدار با پرسپولیس

ترکیب احتمالی سپاهان برای دیدار با پرسپولیس تیم فوتبال سپاهان در حالی به مصاف پرسپولیس می‌رود که تنها یک غایب برای این دیدار دارد.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ایمنا، سپاهان در حساس‌ترین دیدار فصل جاری لیگ برتر در حالی به مصاف پرسپولیس می‌رود که تنها یک غایب دارد و آن هم محمد علی‌نژاد است که به دلیل مصدومیت نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. حتی مانوئل فرناندز نیز که در هفته‌های اخیر به دلیل مصدومیت دیدارهای تیمش را از دست داده بود با رسیدن به شرایط ایده‌آل می‌تواند سپاهان را مقابل پرسپولیس همراهی کند و حداقل در لیست ۱۸ نفره قرار گیرد.

ترکیب‌های متفاوت سپاهان در دیدارهای اخیر و همچنین تغییرات غیر قابل پیش بینی که در دیدار قبلی مقابل هوادار در ترکیب به وجود آمد باعث شده است پیش بینی ترکیب احتمالی سپاهان مقابل پرسپولیس چالش‌برانگیز باشد. علاوه بر این، مورایس در دیدار قبلی برابر پرسپولیس نشان داد تا چه حد می‌تواند غیر قابل پیش بینی عمل کند زیرا در آن بازی در هر سه خط دفاع، هافبک و حمله تغییراتی بعضاً عجیب ایجاد کرده بود، به همین دلیل نمی‌توان با قاطعیت در مورد تفکرات او در بازی امروز مقابل پرسپولیس قضاوت کرد.

نیازمند و بازگشت به آزادی پس از دو فصل

پیام نیازمند امروز در یکی از سخت‌ترین آزمون‌های فصل خود درون چارچوب سپاهان خواهد ایستاد. آخرین باری که نیازمند در ورزشگاه آزادی به میدان رفت مربوط به هفته آخر دو فصل پیش می‌شود، جایی که سپاهان با پیروی دو بر یک برابر استقلال فصل را با نایب قهرمانی به پایان رساند. نیازمند که چند هفته‌ای است بعضاً با بدشانسی نمی‌تواند دروازه تیمش را بسته نگه دارد، امروز امیدوار است این طلسم را باطل کند و کلین شیتی با ارزش در ورزشگاه آزادی ثبت کند.

خط دفاع بدون سیاوش مقابل پرسپولیس

سیاوش یزدانی ویژه‌ترین چهره در تقابل اخیر سپاهان و پرسپولیس بود. مدافعی که دو پنالتی به حریف تقدیم کرد و شاید عامل اصلی حذف سپاهان از جام حذفی بود. با این حال با توجه به ترکیب خط دفاعی سپاهان در دو بازی اخیر مقابل آلومینیوم و هوادار، بعید است مورایس دوباره سیاوش یزدانی را به ترکیب اصلی بازگرداند و احتمال نیلسون جونیور و محمد دانشگر، زوج دفاعی سپاهان مقابل پرسپولیس خواهند بود. میلا زکی‌پور نیز که شایعاتی مبنی بر چهار اخطاره شدنش به گوش می‌رسید مشکلی برای بازی با پرسپولیس ندارد و همراه با رامین رضائیان، که احتمالاً آماده‌تر از بازی قبلی با پرسپولیس است، دو مدافع کناری سپاهان خواهند بود.

جمع کاپیتان‌ها در میانه میدان جمع است

مورایس که در دیدار قبلی مقابل هوادار و همچنین دیدار قبل مقابل پرسپولیس از دو هافبک دفاعی در ترکیب اصلی استفاده کرد، امروز نیز با توجه به شرایط جدول احتمالاً با دو هافبک دفاعی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد. مسعود ریگی در کنار جلال الدین علیمحمدی هافبک‌های دفاعی سپاهان خواهند بود و جلوتر از آنها محمد کریمی به عنوان بازیساز نقش آفرینی می‌کند. با این حال این احتمال هم وجود دارد که مورایس از نورافکن به جای کاپیتان‌های اول و دوم سپاهان یعنی علیمحمدی و کریمی در ترکیب اصلی استفاده کند زیرا جای بازیکن باکیفیتی مثل نورافکن روی نیمکت نیست. مورایس همچنین مانوئل فرناندز را نیز در اختیار دارد که شاید در نیمه دوم و برای کنترل بهتر بازی بخواهد از او استفاده کند.

چالش انتخاب جانشین علی‌نژاد در وینگر چپ

خط آتش سپاهان با سه مهره هجومی تشکیل می‌شود که شهریار مغانلو رأس آن است و به عنوان مهاجم نوک شانس اول گلزنی به حساب می‌آید. در سمت راست فرشاد احمدزاده حضور خواهد داشت که او نیز در این هفته‌ها حسابی روی فرم بوده و برای تیمش گلزنی کرده است. در جناح چپ اما اوضاع کمی پیچیده است. با مصدومیت علی‌نژاد و بازی ضعیف کامسوبا در بازی قبل، گزینه‌های سمت چپ به ایگور کاتاتو و امید نورافکن محدود می‌شوند و با توجه به درخشش کاتاتو در بازی با هوادار، احتمال دارد مورایس در ترکیب ابتدایی از کاتاتو در جناح چپ استفاده کند.

ترکیب احتمالی سپاهان برای دیدار با پرسپولیس به شرح زیر است:

پیام نیازمند، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، مسعود ریگی، جلال الدین علیمحمدی، محمد کریمی، ایگور کاتاتو، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها