X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

6 مرداد 1399, 12:15
کد خبر: 32693
خبرنگار: khani
نظرات: 0

۲ فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارم

دباغی: تیم‌داری در لیگ فوتبال بانوان اصولی نیست

دباغی: تیم‌داری در لیگ فوتبال بانوان اصولی نیست بازیکن تیم فوتبال بانوان سپاهان گفت: در لیگ بانوان به‌‌جای باشگاه‌داری، تیم‌داری می‌شود و هیچ چیز اصولی نیست چون تیم‌ها زیر ذره‌بین نیستند و از مسئولان هم نمی‌پرسند چرا امکاناتی برای بانوان وجود ندارد و مبلغ قراردادها این‌قدر کم است.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از تسنیم، هاجر دباغی در برنامه ضربه آزاد اصفهان اظهار داشت: حدود 6 ماه پیش در جام کافا (آسیای مرکزی) با 9 گل خانم‌ گل شدم و 2 سال پیش نیز در تورنمنت روسیه به عنوان بهترین تمام‌کننده مسابقات انتخاب شدم.

وی افزود: در لیگ امسال مریم رهیده هافبک راست سپاهان بهترین پاسور لیگ بود و لقب مهندس را به خود اختصاص داد و عملکرد خوب رهیده در خانم گلی من نیز تأثیر داشت. در 4 فصل گذشته با مریم رهیده هم‌تیمی بوده‌ام و امسال کاملاً با یکدیگر هماهنگ شده بودیم. البته سایر بازیکنان نیز در رسیدن توپ به من و مریم تأثیرگذار بودند و پاس‌ گل‌های او در کسب این عنوان موثر بود.

خانم گل لیگ برتر فوتبال بانوان درباره تصمیم فدراسیون برای پایان لیگ برتر گفت: زمانی که برای لیگ برتر مردان تصمیم‌گیری شد منتظر بودیم برای لیگ برتر بانوان نیز تصمیم‌گیری شود اما هفته‌ها گذشت و هیچ اتفاقی نیفتاد. وقفه زیادی بین مسابقات ایجاد شد و اعلام پایان لیگ محتمل بود، اما در مصاحبه‌هایم هم می‌گفتم که اگر زیرساخت‌های ادامه بازی‌ها مانند لیگ مردان فراهم باشد و تمام تیم‌ها تست دهند بهتر است که لیگ را تمام کنیم تا هم رتبه سپاهان را ارتقا دهیم و هم تعداد گل‌های خود را؛ اما به دلیل همان وقفه زیاد، اعلام پایان لیگ بهترین تصمیم بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای اخذ این تصمیم نشستی هم برگزار یا با سرمربیان تیم‌ها مشورت شد یا خیر ادامه داد: به صورت رسمی چیزی اعلام نشد. مسئولان فدراسیون حدود یک ماه پیش در مصاحبه‌های خود عنوان کردند لیگ بانوان لغو نمی‌شود و قطعاً مسابقات را ادامه می‌دهیم اما چیزی رسانه‌ای نشد. فکر می‌کنم با توجه به ناکافی بودن زیرساخت‌ها در لیگ بانوان تقریباً بیشتر تیم‌ها موافق پایان لیگ بودند.

دباغی درباره رتبه چهارمی سپاهان بیان کرد: در این فصل تیم دیر تشکیل شد و در 2 بازی نخست امتیازهای مهمی را از دست دادیم و از کورس قهرمانی جا ماندیم. با توجه به تغییرات زیاد تیم زمان زیادی صرف هماهنگی بازیکنان شد، اما امیدوار بودیم که با برگزاری 4 دیدار باقیمانده روی سکو قرار بگیریم.

وی در پاسخ به اینکه در شهرآورد فوتبال بانوان اصفهان هم کری‌خوانی وجود دارد، تصریح کرد: خیلی زیاد؛ این موضوع از تعداد بیشتر تماشاگران دربی در مقایسه با سایر مسابقات‌مان نیز مشخص است. دیدار سپاهان و ذوب‌آهن همواره بازی جذابی است؛ به خصوص بازی برگشت فصل گذشته که در باغ فردوس برگزار شد و هیجان تماشاگران و بازی بسیار بالا بود و این مسابقه در سطح بالایی برگزار شد.

لیگ فوتبال بانوان زیر ذره‌بین نیست

بازیکن تیم فوتبال بانوان سپاهان درباره تعداد زیاد گل‌های زده تیم‌های مدعی لیگ بانوان در مقایسه با لیگ مردان اضافه کرد: در این مقایسه باید زیرساخت‌ها را نیز مقایسه کرد. در لیگ بانوان تیمی مانند نماینده شیراز تا نیم‌فصل حتی زمین چمن برای تمرین نداشت و فقط مسابقه می‌داد. در لیگ بانوان به‌ جای باشگاه‌داری، تیم‌داری می‌شود و هیچ چیز روی اصول نیست چون تیم‌ها زیر ذره‌بین نیستند و برنامه‌ای برای بخش بانوان وجود ندارد و از مسئولان هم سوال نمی‌شود که چرا هیچ امکاناتی برای بانوان وجود ندارد و مبلغ قراردادها این‌قدر کم است. این مسائل باعث می‌شود اختلاف سطح تیم‌های بالا و پایین جدول زیاد باشد تا جایی که حتی در یک بازی 11 گل به حریف خود زدیم.



وی با بیان اینکه لیگ برتر فوتبال بانوان با حرفه‌ای شدن بسیار فاصله دارد، ادامه داد: در تیم ملی نمی‌توان به بازیکن اصول اولیه بازی را یاد داد و این کار باید در باشگاه‌ها انجام شود پس ساختارهای لازم باید ایجاد شود.

دباغی با بیان اینکه 2 فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارم، افزود: قلباً سپاهان را دوست دارم و بیشتر از 2 سال هم در این تیم می‌مانم.

فضای مجازی و عناوین دروغ بازیکن را محو می‌کند

وی درباره اینکه برخی بازیکنان فوتبال بانوان بیشتر از تمرکز بر تمرین زمان خود را صرف فضای مجازی می‌کنند، گفت: متأسفانه همین‌طور است. اما این بازیکنان زیاد در اوج نمی‌مانند چون برای به دست آوردن جایگاه اجتماعی خود زیاد زحمت نکشیده‌اند و این جایگاه را خیلی راحت از دست می‌دهند. برای معروف شدن شاید بتوان یک یا دو بار مدعی داشتن عنوان دروغین شد اما مخاطب در نهایت متوجه این موضوع می‌شود و این افراد کم‌کم محو می‌شوند.

خانم گل لیگ برتر فوتبال بانوان با بیان اینکه پنالتی‌زن اول سپاهان هستم، اظهار داشت: در این فصل 4 یا 5 پنالتی زدم که همه آنها گل شد. در پایان هر تمرین پنالتی می‌زنم و هر پنالتی‌زنی نیاز به تمرین دارد. درباره پنالتی که در بازی اخیر تیم مردان سپاهان از دست رفت فکر می‌کنم فشار بازی بر انگیزه بازیکن غلبه کرد و باعث شد پنالتی این تیم از دست برود.

وی درباره تیم‌داری باشگاه‌های سپاهان و ذوب‌آهن در فوتبال بانوان بیان کرد: 3 سال پیش که سپاهان شروع به تیم‌داری کرد و با این تیم قرارداد بستم تازه متوجه شدم باشگاه و فوتبال یعنی چه. خوشبختانه دو باشگاه اصفهانی به ورزش بانوان نگاه ویژه‌ای دارند و به پیشرفت فوتبال بانوان اصفهان بسیار کمک کردند و سایر تیم‌‌ها نیز از ما الگوبرداری کرده‌اند. البته هنوز امکانات ورزش بانوان خیلی کم است و امیدوارم باشگاه‌هایی که در لیگ مردان تیم‌ دارند و از زیرساخت لازم نیز برخوردارند به تیم‌داری در بخش بانوان هم بپردازند.

دباغی درباره تسویه قراردادهای بازیکنان سپاهان گفت: قراردادهای این فصل تسویه و برای 4 بازی برگزارنشده هم مبلغی کسر نشد. در واقع مبلغ قراردادها آن‌قدر نبود که مبلغی از آن کم شود.

وی با اشاره به حمایت پدر و مادرش از او افزود: خوشبختانه امسال باشگاه سپاهان نگاه ویژه‌ای به تیم بانوان داشته و تمام تلاش خود را برای قهرمانی در فصل آینده انجام می‌دهیم و به این موضوع بسیار خوش‌بین هستم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها