X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

19 مرداد 1399, 13:34
کد خبر: 32766
خبرنگار: khani
نظرات: 4

سپاهان و استقلال؛ انتقام در جام حذفی

سپاهان و استقلال؛ انتقام در جام حذفی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی به مصاف استقلال تهران خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از تسنیم ، مرحله یک‌‌چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران روز دوشنبه 20 مردادماه با برگزاری یک دیدار خاتمه می‌یابد و سپاهان اصفهان در ورزشگاه آزادی باید به مصاف استقلال تهران برود.

سپاهان در حساس‌ترین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی باید آماده مصاف با استقلال شود. زردپوشان اصفهانی که هفته گذشته مهم‌ترین جدال برای کسب سهمیه آسیایی و عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر را به استقلالی‌ها واگذار کردند، برای کسب حداقل یک جام از فصل جاری، باید در مرحله‌ یک‌چهارم نهایی جام حذفی از سد استقلال بگذرند.

شاگردان قلعه‌نویی در حالی آماده پیکار با استقلال می‌شوند که در مرحله یک‌‌هشتم نهایی مقابل تیم پیکان با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسیده و راهی مرحله یک‌‌چهارم نهایی شدند. در آن سو استقلالی‌ها نیز در مرحله قبلی مقابل تیم فجرسپاسی به میدان رفته و با 3 گل از سد این تیم گذشتند و طبق قرعه در مرحله یک‌‌چهارم نهایی حریف سپاهان شدند.

تقابل سپاهان و استقلال در فوتبال ایران یکی از حساس‌ترین بازی‌ها به شمار می‌رود و زمانی که پای سرنوشت یک جام در میان باشد، تبدیل به یک جنگ تمام عیار خواهد شد و از چند روز قبل از آغاز مسابقه حواشی پر سروصدایی در خصوص آن شکل می‌گیرد.

دیدار یک‌چهارم نهایی این فصل از رقابت‌های جام جذفی بین سپاهان و استقلال با حساسیت‌های زیادی همراه بوده و از هفته گذشته جنجال‌ها پیرامون این بازی شروع شده است؛ از درگیری‌های پیش آمده بین نورافکن و غفوری در بازی هفته بیست‌وهفتم 2 تیم و انتقاد استقلالی‌ها از هافبک سپاهان و اعتراض سپاهانی‌ها به قضاوت بیژن حیدری در همان بازی گرفته تا تغییر داور بازی فردا و کری‌خوانی هواداران 2 تیم در فضای مجازی که حساسیت بازی فردا را دوچندان کرده و با توجه به اتفاقات رخ داده در آخرین تقابل سپاهان و استقلال، پیروزی در آن علاوه بر رساندن یکی از 2 تیم به نیمه‌نهایی، جنبه حیثیتی نیز پیدا کرده است.

سپاهان روزهای حساسی را پشت سر می‌گذارد؛ زردپوشان اصفهانی بعد از شروع مجدد لیگ با افت مواجه شده و در 7 بازی اخیر خود تنها 2 برد به دست آورده و با 2 شکست پیاپی در هفته‌های اخیر، شانس این تیم برای کسب سهمیه آسیایی کمتر از گذشته شده است.

نگاهی به بازی‌های اخیر سپاهان نشان می‌دهد که اگرچه تیم قلعه‌نویی بازی باکیفیتی را به نمایش می‌گذارد و موقعیت‌های گلزنی خوبی خلق می‌کند اما ضریب دقت و نرخ بهره‌وری مهاجمان این تیم به شدت کاهش یافته و در زدن ضربات نهایی دقت لازم را ندارند و در گلزنی با مشکل جدی روبه‌رو هستند. کی‌روش استنلی امید نخست گلزنی سپاهانی‌ها است. بعد از شروع مجدد لیگ با افت شدیدی مواجه شده و هیچ گلی به ثمر نرسانده است؛ دیگر مهاجمان سپاهان شهباززاده، قربانی و الغسانی نیز عملکرد مشابهی با استنلی داشته و همین امر سپاهان را در فاز هجومی با معضل روبه‌رو کرده است.

از طرف دیگر زردپوشان اصفهانی در فاز دفاعی با افت روبه‌رو شده و مدافعان این تیم اشتباهات عجیب و مرگباری را مرتکب می‌شوند و همین امر شرایط سپاهان را سخت‌تر از قبل کرده است. مصدومیت ولسیانی و پورقاز سپاهان را در دفاع آخر با مشکل مواجه کرده و طیبی و مصلح نتوانسته‌اند در این پست مطمئن ظاهر شوند. در خط میانی شرایط سپاهان خوب بوده و حضور نورافکن، رفیعی، محبی و حسینی دست قلعه‌نویی را برای اجرای برنامه‌های مدنظرش باز گذاشته است.

تجربه 2 تقابل قبلی زردپوشان اصفهانی مقابل استقلال نشان داده است که کار سختی را مقابل استقلال در پیش دارند، شاگردان قلعه‌نویی باید مقابل تیمی به میدان بروند که در چند هفته اخیر بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشته و به مرور آمادگی مطلوب خود را باز یافته است. استقلال در فاز هجومی شرایط خوبی دارد و حضور ستاره‌های مانند قائدی و دیاباته توان هجومی آبی‌پوشان را افزایش داده است. استقلالی‌ها در خط میانی نیز از شرایط مطلوبی بهره می‌برند و حضور بازیکنان باکیفتی مانند کریمی، ریگی، رضاوند و غیره دست مجیدی را برای چیدن ترکیب دلخواهش باز گذاشته است. آبی‌پوشان پایتخت در فاز دفاعی اما ضعیف ظاهر شده و مدافعان این تیم عملکرد چندان خوبی از خود به جای نگذاشته‌اند.

چالش اصلی قلعه‌نویی برای بازی حساس فردا، بازسازی تیمش از نظر روحی و روانی است؛ تقابل سپاهان و استقلال، بازی بهره‌گیری از لحظه‌هاست و بنا بر طبیعت این دوئل‌های بزرگ، احتمال گره خوردن کار بسیار بالا بوده و در این‌گونه مواقع از تمرکز بیشتری برخوردار باشد.

آنچه مشخص است تقابل سپاهان و استقلال یک دوئل تمام عیار بوده و تیمی پیروز میدان خواهد بود که تمرکز بالاتری داشته و از کوچک‌ترین فرصت‌ها بیشترین بهره را ببرد.


برترین گلزنان:


شیخ دیاباته با 13 گل و کی‌روش استنلی با 7 گل زده برترین گلزنان 2 تیم هستند.

محرومان و مصدومان:

در تیم استقلال ارسلان مطهری و اسماعیلی مصدوم بوده و در بازی فردا حضور ندارند. در سپاهان نیز منصوری محروم بوده و ایران‌پوریان نیز به دلیل مصدومیت قادر به همراهی زردپوشان نیست.

اتفاق ویژه:

دوئل مجیدی و قلعه‌نویی در کنار حواشی پیش‌آمده در مورد تقابل قبلی 2 تیم از جذابیت‌های ویژه این دیدار است.

ترکیب احتمالی استقلال:

سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، عارف غلامی، میلاد زکی‌پور، وریا غفوری، علی کریمی، مسعود ریگی، آرش رضاوند، هرویه میلیچ، شیخ دیاباته و مهدی قائدی.

سرمربی: فرهاد مجیدی

ترکیب احتمالی سپاهان:


پیام نیازمند، مهدی ترکمان، محمدرضا مهدی‌زاده، محمد طیبی، رضا میرزایی، محمد کریمی، سروش رفیعی، مهدی کیانی، محمد محبی، محمدرضا حسینی و کی‌روش استنلی.

سرمربی: امیر قلعه‌نویی
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها