X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

26 شهریور 1399, 11:55
کد خبر: 32987
خبرنگار: khani
نظرات: 32

می‌توان به آینده این تیم امیدوار بود

کربکندی: سپاهان چشم‌نواز تر از گذشته بازی کرد

کربکندی: سپاهان چشم‌نواز تر از گذشته بازی کرد کارشناس فوتبال ایران گفت: جابه‌جایی‌ مهره‌ها در سپاهان مثبت و می‌توان به آینده این تیم امیدوار بود.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد رسول کربکندی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص بازی شب گذشته سپاهان مقابل النصر عربستان که اولین بازی این تیم تحت هدایت محرم نویدکیا بود، اظهار داشت: بازی خیلی سخت و فشرده‌ای بود و هر دو تیم یکدیگر را خیلی تحت فشار گذاشتند. النصر حرفه‌ای‌تر بود. حفظ توپ بهتری داشت و بازیکنان این تیم با پاس‌های کوتاه زمان و بازی را حفظ می‌کردند.

وی با اشاره به گل‌های خورده سپاهان افزود : سپاهان هم در این بازی به خصوص نیم‌ساعت آخر فشار زیادی را ایجاد کرد اما روی اشتباهات فردی دروازه‌اش باز شد. روی گل اول به خاطر عدم پوشش خوب در ارسال، گل خوردند. در ارتفاع کم توپ از سر مدافع رد شد و کاپیتان آن‌ها گل زد. روی گل دوم هم به خاطر یک تصادف و اشتباه مدافع در دفع که توپ را به حریف زد، دروازه سپاهان باز شد. مدافعین سپاهان درست است که پر تعداد دفاع می‌کردند اما اشتباهاتی داشتند که منجر به شکست شد.

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: در مجموع سپاهان به خصوص در نیمه دوم عملکرد خوبی داشت و نتیجه نباید این طور رقم می‌خورد. تمام نفرات این تیم با انگیزه بودند و تلاش می‌کردند. به عنوان مثال امید نورافکن و محمد محبی اثرگذاری زیادی داشتند. این دو در سمت چپ حریف را خیلی اذیت کردند و فشار زیادی آوردند. موقعیت‌هایی هم ایجاد کردند که به هر حال منجر به گل نشد. در کل اشتباهات فردی و بدشانسی باعث باخت سپاهان شد.

کربکندی در مورد نحوه بازی تیم النصر تصریح کرد: تیم حریف مسلط به بازی بود و خیلی خوب بازی تک ضرب را انجام می‌داد. هر چند آن‌ها بیشتر با پاس‌های کوتاه کار می‌کردند اما از تمام فضاهای زمین استفاده کردند. سپاهان هم عملکرد خیلی خوبی داشت ولی به هر حال بازی اول همیشه در هر تورنمنتی سخت است و قطعا برای نویدکیا هم خیلی خوب می‌شد اگر شروع کارش با باخت نبود.

وی در مورد اینکه بسیاری معتقدند فرم بازی سپاهان عوض و تماشاگرپسندتر شده بود، گفت:‌ بله، تفکر نویدکیا با تفکر قلعه‌نویی فرق می‌کند. قلعه‌نویی بازی مستقیم و بلند و ارسال از کناره‌ها را مدنظر داشت اما نویدکیا بیشتر بازی روی زمین و استفاده از تمام فضاها را در دستور کار قرار داده بود. در واقع سپاهان چشم‌نوازتر از گذشته بازی می‌کرد.

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد تغییرات و جابه‌جایی مهره‌‌ها تیم سپاهان، عنوان کرد: محسن مسلمان یک نیم‌فصل در سپاهان، یک دقیقه هم بازی نکرد اما در بازی دیشب فیکس بود. قطعاً هر مربی جدیدی باید تفکر جدیدی را به تیم القا کند نباید انتظار داشته باشیم که نویدکیا بعد از حدود 10 روز تمام ویژگی‌های بازیکنانش را بشناسد. طبیعی است که او با انجام جابه‌جایی‌ها به دنبال پیدا کردن ترکیب ایده‌الش باشد بنابراین باید به این مربی جوان فرصت داد.

وی افزود: سپاهان ابزار خوبی دارد، از نظر بازیکن دستش پر است و می‌تواند برای تاکتیک‌های مختلف از بازیکنان استفاده کند.به نظر من این جابه‌جایی‌ها مثبت بود اما به زمان لازم نیاز دارد. حضور محسن مسلمان در ترکیب اصلی باعث بیشتر شدن انگیزه بازیکنانی می‌شود که بازی نمی‌کردند. ضمن اینکه باعث می‌‌شود بازیکنان تلاش بیشتری برای به دست آوردن پست و حضور در ترکیب اصلی داشته باشند. به نظرم این روند می‌تواند روند مثبتی باشد و می‌توان به آینده این تیم امیدوار بود.

وی در خصوص داوری این مسابقه اظهار داشت: داور مسابقه صحنه‌های 50-50 را به نفع حریف می‌گرفت. هرچند گل محمد محبی خطا بود و او دستش را روی مدافع حریف گذاشت اما در کل یکسری از سوت‌های داور اذیت‌کننده بود.

کربکندی در خصوص اینکه آیا می‌توان به برد سپاهان در بازی بعدی مقابل النصر امیدوار بود، گفت:‌ در بازی دوم قطعا شناخت کادر فنی ازمهره‌هایش بیشتر و تیم هم با شرایط آب و هوایی و فضایی که باید در آن مسابقه بدهد آشناتر است. سپاهان با آنالیزی که از تیم حریف دارد می‌تواند امیدواری برای برد را ایجاد کند اما در مجموع کار، کار آسانی برای هیچکدام از تیم‌های ایرانی در این مسابقات نخواهد بود.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها