X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

4 آذر 1399, 10:30
کد خبر: 33284
خبرنگار: khani
نظرات: 7

سپاهان و تراکتور؛ نخستین چالش جدی نویدکیا در لیگ

سپاهان و تراکتور؛ نخستین چالش جدی نویدکیا در لیگ تیم فوتبال سپاهان اصفهان در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تراکتور می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از تسنیم ، هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز پنج‌شنبه 6 آذرماه با برگزاری 4 دیدار خاتمه می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها، سپاهان اصفهان در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به مصاف تیم فوتبال تراکتور خواهد رفت.

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته سوم، باید به مصاف تراکتور تبریز برود. دیداری سخت و جذاب که نتیجه آن علاوه بر دو تیم برگزارکننده، برای سایر تیم‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و می‌تواند در شکل‌گیری مدعیان قهرمانی نقش ویژه‌ای ایفا کند.

تقابل سپاهان و تراکتور در چند فصل اخیر از حساس‌ترین بازی‌های لیگ بوده و شرایط دو تیم در فصل جاری، این حساسیت را دوچندان کرده است. سپاهانی‌ها در شرایطی راهی تبریز می‌شوند که در هفته دوم آلومینیوم اراک را با یک گل شکست دادند تا با 3 امتیاز در رده نهم جدول قرار بگیرند. تراکتور نیز در این 2 هفته گذشته، 2 تساوی به دست آورده و با 2 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد.

سپاهانِ لیگ بیستم، هنوز با شرایط آرمانی خود فاصله دارد اما نوع نمایش زردپوشان در دو هفته گذشته امیدواری‌های زیادی را برای دوست‌داران این تیم به وجود آورده است؛ زردپوشان اصفهانی لیگ را ضعیف آغاز کردند و در هفته نخست مقابل گل‌گهر با نتیجه 3 بر یک شکست خوردند اما در هفته دوم توانستند بازی خوبی را به نمایش گذاشته و با یک گل از سد آلومینیوم اراک بگذرند.

سپاهان در فصل جاری نیز همانند دو فصل گذشته در فاز تهاجمی بسیار قدرتمند ظاهر شده و موقعیت‌های زیادی را خلق می‌کند اما مهاجمان این تیم نمی‌توانند از موقعیت‌های ایجاد شده بهره ببرند. شاگردان نویدکیا در هنگام حمله، از نظم تاکتیکی و تکنیکی خوبی برخوردار بوده و در بسیاری از پارامترهای هجومی از جمله شوت از راه دور، نبردهای هوایی و نرخ بهره‌وری از ضربات ایستگاهی از سرآمدترین تیم‌های لیگ محسوب می‌شوند. هماهنگی بالا و حضور پرتعداد شاگردان نویدکیا در هنگام حمله و بهره بردن از بازیکنانی مانند منصوری، محبی، حسینی، رفیعی، نورافکن و شهباززاده، سپاهان را تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های حال حاضر لیگ در فاز هجومی کرده است اما فقدان یک مهاجم کامل و چارچوب‌شناس و کم‌دقتی در زدن ضربات نهایی موجب شده تا زردپوشان اصفهانی در فاز هجومی کارایی لازم را نداشته باشند.

در آن سو تراکتور تیم قدرتمندی است که فوتبال سرعتی و هجومی را ارائه می‌کند. تراکتوری‌ها در خط میانی و حمله خود از بازیکنان با کیفیتی مانند دژاگه، شجاعی، حاج‌صفی، عباس‌زاده و اوکاچا حمزویی بهره برده و خط حمله زهردار و خطرناکی دارند که می‌توانند دفاع سپاهان را آزار دهند. نقطه قوت تراکتور بهره‌گیری از بازیکنان سرعتی و شوت‌زن است. در فاز دفاعی اما تراکتور آسیب‌پذیر بوده و خط دفاعی پراشتباهی دارد و مهاجمان سپاهان اگر باهوش عمل کنند، می‌توانند شاگردان منصوریان را آزار دهند.

از طرف دیگر حضور منصوریان در رأس کادر فنی تراکتور و علاقه این مربی به بازی تخریبی و درگیرانه در کنار شرایط سخت جوی تبریز کار را برای نویدکیا و تیمش سخت‌ خواهد کرد.

دیدار سپاهان و تراکتور را می‌توان از جذاب‌ترین بازی‌های هفته سوم قلمداد کرد. نقاط ضعف و قدرت مشترک در هر دو تیم در کنار بازیکنان با کیفیت، نویددهنده یک دیدار تماشایی و پربرخورد است. نکته قبل توجه این است که هر دو تیم علاوه بر کسب 3 امتیاز از انگیزه‌های دیگری برای پیروزی برخوردار هستند. سپاهانی‌ها به دنبال کم‌ کردن فاصله‌شان با صدر جدول بوده و سرخ‌پوشان تبریز قصد دارند با شکست شاگردان نویدکیا، نخستین پیروزی خود را به دست آورده و آرامش و ثبات خود را بازگردانند. باید منتظر ماند و دید تقابل این دو تیم به نفع کدام‌یک رقم خواهد خورد.


محرومان و مصدومان:

سپاهان در این دیدار گئورگی ولیسانی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. در آن سو خانزاده مدافع میانی تراکتور نیز مصدوم بوده احتمالاً به بازی روز پنج‌شنبه نخواهد رسید.

اتفاق ویژه:


تقابل احسان حاج‌صفی با سپاهان با توجه به سابقه حضورش در این تیم، از جذابیت‌های این دیدار است.

ترکیب احتمالی تراکتور:

محمدرضا اخباری، هادی محمدی، اکبر ایمانی، حمید بوحمدان، وفا هخامنش، میثم تیموری، مهدی تیکدری، احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و اوکاچا حمزویی.

سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب احتمالی سپاهان:


پیام نیازمند، محمدرضا مهدی‌زاده، محمد نژادمهدی، امید نورافکن، مرتضی منصوری، محمد کریمی، جلال‌الدین علی‌محمدی، سروش رفیعی، سیدمحمدرضا حسینی، محمدرضا خلعتبری و سجاد شهباززاده.

سرمربی: محرم نویدکیا
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها