X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

5 آذر 1399, 17:29
کد خبر: 33294
خبرنگار: khani
نظرات: 12

بازی حساس هفته از نگاه آمار و ارقام؛

تراکتور - سپاهان؛ به دنبال تغییر عدد چهار!

تراکتور - سپاهان؛ به دنبال تغییر عدد چهار! حساس ترین بازی هفته لیگ را تراکتور و سپاهان در حالی برگزار می کنند که علیرضا منصوریان سخت به دنبال اولین پیروزی است و محرم نویدکیا هم می خواهد طلسم تبریز را برای تیمش بشکند.


به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از "ورزش سه"، اگرچه تراکتور و سپاهان هم اکنون در رده های نهم و یازدهم جدول رده بندی قرار دارند ولی مصاف دو تیم پرطرفدار شهرستانی فوتبال کشورمان همواره حساسیت های خاص خود را داشته و از بازی های مهم و تماشایی لیگ برتر به حساب می آید؛ به مناسبت بازی بزرگ این هفته، به بررسی بازی های تاریخ دو تیم در لیگ برتر از حیث آمار و ارقام پرداخته ایم:



24 بازی؛ 11 برد سپاهان 7 پیروزی تراکتور

تیم های تراکتور و سپاهان در تاریخ لیگ برتر تاکنون 24 بار مقابل هم قرار گرفته اند که حاصل کار 11 برد برای طلایی پوشان و 7 برد برای تی تی ها بوده و البته 6 مسابقه هم با تساوی به پایان رسیده است. تیم اصفهانی همچنین با 33 بار گشودن دروازه تیم حریف درمقابل دریافت 25 گل از این تیم از حیث گل زده و خورده هم موفق تر از رقیب آذربایجانی عمل کرده است. لازم به ذکر است با 58 گلی که در مسابقات دو تیم در لیگ برتر به ثمر رسیده، میانگین گل زده در هر بازی بالای 2 گل در هر مسابقه می باشد که تقریبا آمار مناسبی برای لیگ برتر کشورمان است و نشان از تماشایی بودن بازی دو تیم می دهد.



آمار بازی به میزبانی یادگار امام

اما از آنجایی که بازی در تبریز برگزار خواهد شد، بد نیست بیشتر به کنکاش آمار ثبت شده در خانه سرخ ها بپردازیم. نکته بارز این آمار موفقیت تراکتور در 2 سال اخیر است. تی تی های در دو فصل گذشته هر دو بازی برگزار شده در تبریز را با برد پشت سر گذاشته اند و از امتیاز میزبانی خود بیشترین بهره را برده اند. اما اگر به صورت کلی نگاه کنیم تمام آمار در عدد ۴ خلاصه شده است! تعداد برد سپاهان، تعداد پیروزی تراکتور و تعداد تساوی دو تیم در یادگار امام ۴ مرتبه است تا خواهرخوانده ها در تبریز به عادلانه ترین شیوه ممکن این 12 مسابقه را سپری کرده باشند!



4 سال از آخرین پیروزی طلایی پوشان در تبریز می گذرد

همان طور که اشاره شد مردان دیار زاینده رود در سال های اخیر توفیق چندانی در تبریز نداشته اند. آخرین پیروزی اصفهانی ها در تبریز به ۲۶ آذر سال ۹۵ برمی گردد که شاگردان عبدالله ویسی با گل های مهرداد محمدی و احسان حاج صفی ستاره حال حاضر تراکتور در مقابل تک گل فرزاد حاتمی توانستند بر تیم تحت امر امیر قلعه نویی پیروز شوند. نکته جالب اینکه آن مسابقه به دلیل زیر کشت بودن چمن ورزشگاه یادگار امام، در استادیوم اختصاصی تراکتور که هم اکنون محل تمرین تیم ماشین سازی است برگزار شد. از این رو حتی می توان اشاره کرد که حسرت برد سپاهان در یادگار امام تبریز 7 ساله است و طلایی پوشان با سرمربی محبوب خود سخت تشنه برد در ورزشگاه بزرگ شهر تبریز خواهند بود.



محرم - احسان؛ دیدار متفاوت دو دوست

برخلاف دو سال گذشته و با جدا شدن امیر قلعه نویی و چند بازیکن سپاهان، یاران مشترک دو تیم به نسبت قبل کاهش پیدا کرده است. با این حال باز هم می توان دوئل های جذابی بین نفرات دو تیم یافت. علاوه بر مهدی کیانی کاپیتان سابق و محبوب تی تی ها که برای سومین بار با بازوبند طلایی در استادیوم قرمز بازی خواهد کرد، به نظر می رسد رویارویی محرم نویدکیا سرمربی کنونی سپاهان با احسان حاج صفی نیز جالب توجه باشد. دو بازیکن محبوب اصفهانی ها که پس از سال ها هم بازی بودن و کسب افتخار برای طلایی پوشان باید در دو جبهه مختلف و البته با نقش های متفاوت این بار با هم ملاقات داشته باشند. ملاقاتی که ممکن است در پایان بازی چندان هم برای طرفین خوش خاطره نباشد!
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها