X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

22 دی 1399, 14:46
کد خبر: 33528
خبرنگار: khani
نظرات: 25

روایت "استپانیان" از قبول پیشنهاد سپاهان در سفارت ایران؛

نویدکیا بهترین گزینه سرمربیگری سپاهان بود

نویدکیا بهترین گزینه سرمربیگری سپاهان بود بازیکن ارمنستانی سال‌های گذشته سپاهان گفت: اگر نویدکیا برنامه نداشت سرمربی سپاهان بزرگ نمی‌شد و تاکنون با برنامه پیش رفته و این برنامه را هفته به هفته به بازیکنان تیمش تفهیم کرده است.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از تسنیم ، لئون استپانیان در برنامه ضربه آزاد اصفهان اظهار داشت: دوستان زیادی در اصفهان دارم و حتی پس از پایان دوران بازیگری در این شهر، چند سال پی در پی در کریسمس با خانواده‌ام به اصفهان می‌آیم و مهمان ارامنه ساکن جلفای اصفهان هستیم. ایران برای من کشور غریبی نیست چون بهترین روزهای زندگی خود را در اصفهان گذرانده‌ام و هر فرصتی پیش بیاید، دوست دارم به اصفهان بیایم و سری به دوستانم بزنم.

وی درباره روزی که پیشنهاد پیوستن به سپاهان را دریافت کرد، افزود: اواخر سال 1374 به عنوان یار کمکی به تیم آرارات تهران پیوستم و پس از انجام حدود 8 بازی برای این تیم در لیگ آزادگان به ارمنستان برگشتم. یک روز از سفارت ایران در ارمنستان تماس گرفته و گفتند یکی دو پیشنهاد از تیم‌های ایرانی داری. به سفارت رفتم و صحبت از استقلال و پرسپولیس بود اما گفتم زندگی در شهرهای بزرگ را دوست ندارم و از پیشنهاد تیم‌های تهرانی تشکر کردم و گفتم نمی‌توانم به تهران بروم چون در تیم آرارات ارمنستان هم راحت بودم و تصمیمی برای جدایی نداشتم.

پیشنهاد سیمان سپاهان را بدون هیچ شکی پذیرفتم


بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: در ادامه صحبت از تیم‌های اصفهانی مطرح شد و گفتند اصفهان دو تیم خوب سیمان سپاهان و ذوب‌آهن را دارد. یکی دو بار با تیم آرارات تهران برای دیدار با این دو تیم به اصفهان آمده بودم و چون از سکونت در هتل جلفا و منطقه ارامنه‌نشین اصفهان هم خیلی خوشم آمده بود، گفتم اگر از این شهر پیشنهاد دارم بدون شک و بدون هیچ فکری حاضرم به اصفهان بروم.

وی گفت: در آن زمان رسول کربکندی سرمربی تیم و منصور ابراهیم‌زاده کمک‌مربی این تیم بودند و روز دوم یا سوم تمرینات، یک بازی دوستانه داشتیم. آن زمان پست تخصصی من هافبک نفوذی نبود و در پست هافبک چپ و دفاع چپ بازی می‌کردم. آن زمان مترجم هم داشتم و ابراهیم‌زاده به من گفت چند بازی تو را در تیم آرارات تهران دیده‌ام و فکر می‌کنم بتوانی در پست هافبک دفاعی یا نفوذی بیشتر به تیم کمک کنی. گفتم زیاد در این پست بازی نکرده‌ام اما آمادگی دارم در بازی دوستانه به‌عنوان هافبک بازی کنم. به آن تیم که خاطرم نیست دسته یکی یا دسته دومی بود پنج، شش گل زدیم که 3 گل را من به ثمر رساندم و ابراهیم‌زاده از عملکردم ابراز رضایت کرد و این شد که از آن به بعد در پست هافبک نفوذی به میدان رفتم.

استپانیان درباره تشبیه او به مارادونا در روزهای نخست حضورش در تمرینات بیان کرد: نه آن‌قدرها هم خوب نبودم و بازیکنان بسیار خوب و حتی ملی‌پوش مانند کریم قنبری، مجید بصیرت، عبدالله ویسی، حمید معماریان و احمد باغبانباشی در تیم سیمان سپاهان حضور داشتند. همان سال اولی که به همراه آرمناک پطروسیان به سیمان سپاهان آمدیم، به‌عنوان بهترین تیم شهرستانی انتخاب شدیم و با این تیم 2 بار به مقام سوم لیگ آزادگان رسیدیم. در سال اول حضورم در سیمان سپاهان حدود 12 گل زدم و 10، 12 پاس گل دادم و حدود 7 هم پنالتی گرفتم که آمار خوبی بود.

وی تصریح کرد: آرتور پسر کوچک‌ترم در اصفهان به دنیا آمده و طرفدار سپاهان است. او هم‌اکنون در یک تیم لیگ برتری ارمنستان بازی می‌کند. رسانه‌های ایران چند بار با او تلفنی مصاحبه کرده‌اند و آرتور گفته اگر پیشنهادی از سپاهان داشته باشد، حتماً قبول می‌کند.

استپانیان و خاطره زدن نخستین گل در ورزشگاه نقش‌جهان

بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان با بیان این که پس از افتتاح ورزشگاه نقش‌جهان نخستین گل در این ورزشگاه را او به ثمر رسانده است، اضافه کرد: در آن دیدار نفت آبادان را با نتیجه 4 بر 2 شکست دادیم که گل نخست را من به ثمر رساندم.

وی گفت: از انتخاب محرم نویدکیا به‌عنوان سرمربی سپاهان بسیار خوشحال شدم و واقعاً باید به او تبریک گفت. محرم از تیم نونهالان سپاهان به تیم بزرگسالان رسید و خوب می‌داند باید چطور تیم را هدایت کند و او بهترین گزینه سرمربیگری سپاهان بود. مطمئن بودم که محرم می‌تواند مربی خوبی باشد و روزی سرمربی سپاهان شود چون این پتانسل را داشت. نویدکیا با مربیان بزرگی هم کار کرده که اگر از هر کدام یک نکته یاد گرفته باشد می‌تواند مربی بسیار خوبی باشد و در تیم ملی و اروپا هم به میدان رفته است.

استپانیان اظهار داشت: در سالی که با سپاهان قهرمان لیگ برتر شدیم ادموند بزیک آقای گل شد و محمود کریمی، من و محرم نویدکیا نیز گل‌های زیادی به ثمر رساندیم. تیم خوبی داشتیم و یکدیگر را چشم بسته در زمین پیدا می‌کردیم. هر زمان محمود کریمی در زمین بود می‌دانستم در کجای زمین است و اگر توپ را بگیریم می‌توانم پشت دفاع حریف او را صاحب توپ کنم و او هم استاد دریبل و گل زدن بود.

وی درباره خاطرات خود در سپاهان افزود: حاج مهدی (مهدی میرسعیدی لیدر معروف و فقید سپاهان) مرد بسیار خوبی بود و هیچ‌گاه او را فراموش نمی‌کنم. چند سال پیش که به اصفهان آمده بودم شنیدم بیمار است و به منزلش رفتم. حیف بود که حاج‌ مهدی را از دست بدهیم و امیدوارم روح او شاد باشد.


بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: در ارمنستان اگر سر تمرین نباشم تمام مسابقات لیگ ایران را از تلویزیون دنبال می‌کنم.

وی درباره عملکرد سپاهان برابر فولاد خوزستان گفت: سپاهان با وجود این که روی اشتباه فردی و جاگیری نادرست بازیکن خط دفاع گل خورد اما بازی را خیلی خوب و باحوصله و بدون عجله ادامه داد. حفظ توپ این تیم بسیار خوب بود و به گل هم دست پیدا کرد اما حیف شد که موقعیت سپاهان در دقیقه 42 یا 43 تبدیل به گل نشد که اگر گل می‌شد، سپاهان قطعاً در نیمه دوم هم به گل می‌رسید. فولاد در نیمه دوم کاملاً عقب کشید و چشم به ضد حمله داشت و سپاهان در این نیمه با دوندگی بالا یکی، دو موقعیت خوب گلزنی هم به دست آورد اما حیف شد که نتوانست 3 امتیاز این دیدار را کسب کند.

اگر نویدکیا برنامه نداشت سرمربی سپاهان نمی‌شد

استپانیان درباره عملکرد سپاهان در فصل جاری اضافه کرد: اگر نویدکیا برنامه نداشت سرمربی سپاهان بزرگ نمی‌شد و تاکنون با برنامه پیش رفته و این برنامه را هفته به هفته به بازیکنان تیمش تفهیم کرده است. دوندگی بازیکنان سپاهان و حرکات بدون توپ آنها بسیار خوب است و فوتبالی که خود محرم بازی می‌کرد که مبتنی بر پاس‌های کوتاه و متوسط و زیر توپ نزدن بود، در بازی این تیم به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد نویدکیا فلسفه خود را در تیم پیاده کرده و نقش محرم و دیگر اعضای کادرفنی در شیوه بازی سپاهان بسیار مشهود است، اما چون ترکیب تیم دست‌خوش تغییر شده باید به سپاهان زمان بیشتری داد و فکر می‌کنم این تیم یکی، دو هفته دیگر کاملاً راه می‌افتد.

وی تصریح کرد: 100 درصد می‌توان به موفقیت سپاهان امیدوار بود و باید به نویدکیا و کادرفنی سپاهان کمک کرد. خود علیرضا مرزبان سابقه چند قهرمانی دارد، محمود کریمی در کنار سرمربیان بزرگی در سپاهان مربیگری کرده و فرهاد بهادرانی نیز یکی از بهترین مربیان تیم‌های پایه بوده و سال گذشته به عنوان بهترین مربی لیگ جوانان انتخاب شده است. هواداران سپاهان نیز باید صبور باشند و به محرم بیشتر فرصت دهند و از او حمایت کنند تا سپاهان به جایگاه مطلوبی دست یابد.

دوست دارم به رحمتی هم گل بزنم

بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان سامسون پطروسیان را بهترین دوست فوتبالی خود دانست و درباره این که اگر دوباره فرصت بازی کردن داشته باشد دوست دارد به کدام تیم گل زیبا بزند، خاطرنشان کرد: به استقلال یا پرسپولیس زیرا در زمان حضور در فوتبال ایران به تمام دروازه‌بان‌های تیم ملی به جز مهدی رحمتی گل زدم و اگر فرصت دوباره‌ای برای بازی داشته باشم دوست دارم به رحمتی گل بزنم.

وی با بیان این که تمام غذاهای ایرانی را دوست دارم گفت: هر زمان به اصفهان می‌آیم برای اقوام و دوستانم در ارمنستان گز اصفهان سوغات می‌برم. از میان آثار تاریخی اصفهان نیز رفتن به میدان امام(ره) را بسیار دوست دارم.

استپانیان با بیان اینکه بالاترین رقم قرارداد او با سپاهان 12 یا 13 هزار دلار بوده است، افزود: آن زمان پول زیادی وجود نداشت و در فوتبال، دوستی و همدلی در کنار رقابت مهم بود و ورود پول زیاد، فوتبال را کمی خراب کرد.

وی درباره شانس قهرمانی سپاهان در لیگ برتر بیان کرد: شانس قهرمانی سپاهان در فصل جاری را بیشتر از 60 یا 70 درصد نمی‌دانم اما اگر هیئت‌مدیره کارخانه، مدیران باشگاه و هواداران سپاهان از نویدکیا حمایت کنند، این تیم با نویدکیا در یکی دو سال آینده قهرمان لیگ برتر می‌شود.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها