X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

27 دی 1399, 13:37
کد خبر: 33549
خبرنگار: khani
نظرات: 5

رفتار نویدکیا به نفع فوتبال ایران است

چرخابی: شهباززاده در سبک جدید سپاهان احیا شده است

چرخابی: شهباززاده در سبک جدید سپاهان احیا شده است کارشناس فوتبال ایران گفت: سبک بازی زمینی سپاهان شرایط خوبی را در اختیار مهاجم این تیم قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد حسین چرخابی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص تقابل سپاهان و پیکان که منجر به پیروزی 2 بر یک زردپوشان اصفهانی شد، اظهار داشت: پیکان تیمی است که با سبک و روش خاص خودش، خواه ناخواه تمام تیم‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد. چون پرتاب اوت آفساید ندارد، پیکان تلاش می کند با این روش توپ را به یک سوم دفاعی و حتی محوطه جریمه حریف برساند.

وی ادامه داد: این هم یک تاکتیک است و شاید هر کسی که چنین پتانسیلی را داشته باشد از آن استفاده کند. بازیکنان این تیم سعی می‌کنند به این روش توپ را به نزدیکترین نقطه دروازه حریف برسانند و با استفاده از ایجاد فشار از اشتباهات بازیکنان حریف برای رسیدن به گل استفاده کنند. سپاهان تا قبل از اینکه به گل دوم برسد تحت تاثیر این شیوه بود و تحت فشار قرار داشت اما وقتی به گل دوم رسید، تازه سپاهان شد و توانست کارش را راحت ادامه بدهد.

کارشناس فوتبال در مورد شرایط سپاهان در لیگ امسال گفت: امسال لیگ بسیار سختی برای تمام تیم‌ها به خصوص تیم‌های مدعی است. هیچ بازی آسانی وجود ندارد و می‌توانم بگویم از نظر جدولی، فوتبال ما شرایطی شبیه فوتبال جزیره (انگلستان) پیدا کرده است. تیم‌های پایین جدول و یا تیم‌هایی که جزو مدعیان نیستند، تیم‌های مدعی و بالای جدول را اذیت می‌کنند. به عنوان مثال آلومینیوم اراک که روز گذشته یک امتیاز از گل‌گهر گرفت، تبدیل به گربه سیاهی برای همه تیم‌ها شده و به خوبی امتیاز می‌گیرد. اگر هم تیمی آلومینیوم را برده به سختی این کار را انجام داده است. هیچ مسابقه‌ای قابل پیش بینی نیست و هر نتیجه‌ای ممکن است رقم بخورد.

چرخابی افزود: سپاهان هم خارج از این چرخه نیست. فوتبال ما حالت باران بهاری پیدا کرده، یک تیم ممکن است در چندبازی نتیجه خوبی بگیرد اما در یک بازی شکست بخورد. به نظرم بازی سپاهان و صنعت نفت آبادان یکی از مهمترین بازی‌های نیم فصل است. نفت آبادان یک تیم تهاجمی است و شاید حتی خارج از حد تصور ظاهر شده، فوتبال خوبی را ارائه می‌دهد و سعی می‌کند به قول معروف آبادانی یا برزیلی بازی کند. نتیجه این بازی برای هر دو تیم بسیار تعیین کننده است و عیار آن‌ها واقعا مشخص می‌شود. با اینحال باید قبول کنیم که سپاهان امسال در کنار استقلال، پرسپولیس، تراکتور و.. یک مدعی جدی است.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد، حضور خلعتبری در ترکیب اولیه بازی مقابل فولاد و همچنین ورود او در بازی دیروز به عنوان بازیکن تعویضی، سبک و سیاق بازی سپاهان کاملا عوض شده و این تیم تمایل زیادی به بازی روی زمین دارد، گفت: ترکیب اولیه هر تیمی نشان دهنده فلسفه سرمربی در آن بازی است. کی‌روش استنلی باید در بازی‌هایی مورد استفاده قرار بگیرد که بیشتر قصد ارسال از کناره‌ها را دارند. او به هیچ وجه نمی‌تواند مصاف‌های یک در مقابل یک را از پیش رو بردارد یا در فضاهای عمقی فرار کند. مثل فراری که سروش رفیعی داشت و با پاس عمقی شهباززاده حرکت زیبایی شکل گرفت.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: شهباززاده در این فصل احیا شده است. سپاهان نشان داده که تمایل دارد و بیشتر تلاش می کند از عمق به حریف خودش ضربه بزند.کی‌روش در بازی دیروز نقشی نداشت ام ا به هرحال در بعضی بازی ها ممکن است تیم‌ روبرو شدیدا عمق را ببندد و در این مواقع او می‌تواند به تیم کمک کند. فلسفه استفاده از کی‌روش باید کاملا مشخص و بر اساس برنامه‌های تیمی خودی و همچنین تیم حریف باشد.

چرخابی در مورد اینکه آیا احیا شدن شهباززاده به عوض شدن سبک بازی سپاهان مربوط است، عنوان کرد: بله، شهباززاده در فصل قبل خوب نبود اما امسال می‌بینیم که هم گل می‌زند و هم پاس گل می‌دهد. هرچند گلی که او دیروز به ثمر رساند با ضربه سر بود اما من این گل ها را روی پاس‌های رو به جلویی می‌دانم که مهاجم آن‌ها را قطع می‌کند. شهباززاده می‌تواند روی بازی زمینی، حرکات ترکیبی تیم، جاگیری و فرار در عمق دفاع حریف به خوبی کار کند و سبک بازی زمینی سپاهان این شرایط را در اختیارش قرار می دهد.

وی در مورد تدوام هدر رفتن موقعیت‌های گلزنی سپاهان، گفت: تا وقتی گل دوم زده نشد پیکان پایاپای بازی می‌کرد و به سپاهان موقعیت آنچنانی نداد. هرچند که خودش هم موقعیت خاصی نداشت اما بعد از گل دوم به هم ریخت و سپاهان می‌توانست گل‌های بیشتری هم بزند. این تیم باید برای بازی‌های آینده آنالیز دقیقتری داشته باشد تا بتواند از موقعیت‌های خودش در بازی‌ها بهتر استفاده کند.

کارشناس فوتبال ایران در مورد رفتار محرم نویدکیا که مورد توجه بسیاری از اهالی فوتبال قرار گرفته مانند انتقاد او از صحبت علیه داوری‌ها، احترام به تلاش تیم حریف و همچنین بیان اینکه اگر برنامه مسابقات خوب نیست مربی باید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد، گفت: نویدکیا را سال‌هاست می‌شناسم. زمانی هم که بازی می‌کرد با توجه به نوع بازیش احتمال برخورد با حریف را زیاد داشت. آسیب‌های شدیدی هم به این خاطر داشت اما هیچ وقت سرش را بالا نیاورد و پرخشاگری نکرد.

وی افزود: چنین بازیکنی در زمان مربیگری هم می‌تواند رفتار آرامی داشته باشد و هیچ وقت اعتراض نکند. او کاملا درست می‌گوید. قبل از اینکه نتیجه 2-1 شود، پیکان یک تیم بازنده نبود و اینطور که بازی پیش می‌رفت به نظر می‌رسید با نتیجه مساوی تمام خواهد شد اما سپاهان توانست کنترل بهتری پیدا کند و به گل برتری برسد. در مورد برنامه ریزی مسابقات هم حرف قشنگی زد. این برنامه برای همه یکسان است. در مورد داوری‌ها هم همین است. در ایران همه تیم‌ها چه برنده باشند و چه بازنده به داوری اعتراض می‌کنند و همه می‌گویند حق ما بوده و گرفته نشده اما محرم این مسائل را درک کرده و این رفتار به نفع فوتبال ایران است.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها