X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

28 بهمن 1399, 17:46
کد خبر: 33656
خبرنگار: khani
نظرات: 20

بی‌خوابی،کاهش وزن و تصمیمات سخت

گزللی و پیرلو و گتوزو؛ محرم خوش آمدی!

گزللی و پیرلو و گتوزو؛ محرم خوش آمدی! ضور یک ساعته محرم نویدکیا در برنامه فوتبال برتر فرصتی بود برای تماشای مجدد ستاره بزرگ فوتبال ایران در اوایل دهه ۱۳۸۰.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ورزش سه، سرمربی سپاهان، با کت کرم رنگ و موهای کم پشتی که به بغل شانه کرده بود، در حالی مقابل محمدحسین میثاقی نشست که کمتر نشانی از لحن تهاجمی اش در دو حضور قبلی اش در برنامه نود داشت. او حالا آرام تر و سرد و گرم چشیده تر به عنوان مربی صدرنشین لیگ در استودیوی ۱۴ حاضر شده بود و با آرامش به همه سوالات پاسخ داد و تا جای ممکن راست گفت.



البته شاید برای بسیاری از مخاطبان فوتبال ایران یادآوری بازی های نویدکیا به عنوان هافبک تیم سپاهان ضروری باشد. او بازیکن استثنایی و بالفطره و رهبر پنج قهرمانی سپاهان در لیگ برتر فوتبال ایران است. جوانی که استانکو پوکله پوویچ در اولین سال های تغییرات بنیادین سپاهان از تیم به باشگاه او را تبدیل به مرد اصلی ترکیب ۱۱ نفره اش کرد و بعد از آن بود که نویدکیا به عنوان یک ستاره در فوتبال ایران ادامه داد. اگرچه که مصدومیت او را از بعضی آرزوهای فوتبالی اش بازداشت.



جالب است بدانید نام خانوادگی محرم اصالتا گزللی است و وجه تسمیه‌اش از روستایی در شمالغرب می‌آید.گزل یعنی زیبا.همانطور که او فوتبال بازی می‌کرد. اگرچه در عرصه تازه کم تجربه و نه آنقدر که باید دانش‌آموخته است اما بعد از یک نیم فصل موفق او حالا به عنوان سرمربی سپاهان نقش جدید در فوتبال ایران را بر دوش گرفته و در این پست هم به نظر تفاوت های خود را به رخ می‌کشد.
محرم در برنامه شب گذشته با لحن آرام تحسین هواداران فوتبال و هواداران تیم های مختلف را برانگیخت و حتی در جایی که درباره هواداری اش از پرسپولیس در کودکی صحبت می‌کرد، طوری راست گفت که به دل استقلالی ها هم نشست.

در ابتدای این فصل سری آ و زمانی آندره‌آ پیرلو بعنوان سرمربی یووه انتخاب شد، از جنارو گتوزو دوست نزدیک او و سرمربی ناپل درباره آینده پیرلو پرسیدند که گتوزو با لحنی طنزآمیز جمله صریحی را در این باره به کار برد واز لفظی استفاده کرد که قبلا توسط علیرضا مرزبان درباره تیم ملی آلمان(بعد از حذف از جام جهانی) به کار برده شده بود. به این معنا که دوره خوشی پیرلو تمام شد. گتوزو همچنین گفت: درباره این شغل (مربیگری)شغل سختیه و براش کافی نیست که سابقه خوبی داشته باشی.این شغلی است سرشار از تصمیمات و موقعیتهای سخت؛چیزی که باعث می‌شود خیلی کم بخوابی.


مرور حرفهای نویدکیا نشان می‌دهد او سختی‌های این شغل را پذیرفته ،اگرچه پیش از این زندگی آرام و راحتی داشت.


این صحبتها را بخوانید:


* اوایل روزهای سختی را پشت سر گذاشتم چرا که تجربه لازم را نداشتم. به عنوان مربی کار نکرده بودم و زمانی هم که قرارداد بستم تنها ۸ روز بعد به لیگ قهرمانان آسیا رفتیم. شب ها و روزهای سختی را گذراندم و بی خوابی کشیدم اما پای اصولی که داشتم ایستادم و با کمک همکارانم روزهای خوبی را خلق کردیم. از الان به بعد کار ما سخت تر هم خواهد شد اما بازیکنانم اعتماد به نفس خوبی رسیدند.


*برای من این موضوع خیلی سخت است. ۸۰ درصد سپاهانی‌ها شاید به من اعتماد دارند و به همین خاطر بیشتر اذیت می‌شوم. من هر اتفاقی برایم رخ می‌داد و بازی‌ها را واگذار می‌کردیم هیچکس حرفی نمی‌زد. در ۵ هفته ابتدایی ۲ باخت آوردم اما اینکه هیچکس به من چیزی نگفت این موضوع من را ذیت می‌کرد. در دوران ورزشی هیچ وقت تغییر وزن نداشتم اما به خاطر کار سرمربیگری چند کیلو وزن کم کردم. خدا را شکر روز به روز شرایط تیم بهتر شد.


* به بازیکنانم گفتم که هر بازیکنی کرونا بگیرد یک ماه از میادین دور است و به همین خاطر ۱۰ درصد از قراردادش کسر خواهد شد. از روزی که من آمدم هیچ بازیکنی به غیر ۲ بازیکن جوان کرونا نگرفتند. عصبانی نمی‌شوم اما قوانینی برای خودم تعیین کردم. من زودتر از همه در تمرین حاضر می شوم و دیر تر از همه می روم. مربیان زیادی دیدم و همیشه سر این مسائل در سپاهان مشکل داشتم که یک مربی سر تمرین دیر می آید و یا یک مربی در رختکن فوتبال تماشا می‌کند. من قوانین خودم را دارم.



نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها