X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

2 اسفند 1399, 08:20
کد خبر: 33663
خبرنگار: khani
نظرات: 3

تیم منتخب نیم فصل نخست لیگ برتر:

3 سپاهانی در جمع برترین ها

3 سپاهانی در جمع برترین ها پرسپولیس بیشترین نماینده را در تیم منتخب نیم فصل اول دارد.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایلنا، با برگزاری دیدار معوقه پرسپولیس - گل گهر از هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر، پرونده نیم فصل نخست بازی‌ها بسته شد و پرسپولیس موفق شد با ایستادن در جایگاه نخست قهرمان نیم فصل رقابت‌های لیگ بیستم لقب بگیرد. در این میان برخی از بازیکنان توانستند با درخشش در ترکیب تیم‌های خود عملکرد خوبی به نمایش گذاشته و به همین منظور تیمی منتخب از این نفرات تشکیل دادیم. طبیعتاً تعداد بازیکنانی که شایستگی حضور در این جمع را داشتند زیاد بود و انتخاب از میان آنها در برخی از پست ها کار دشواری بود ولی سعی داشتیم با رصد کردن عملکرد آماری بازیکنان بهترین های هر پست را در این تیم جای دهیم.



دروازه‌بان: حامد لک (پرسپولیس)

حامد لک


هواداران پرسپولیس پس از جدایی علیرضا بیرانوند بابت پست دروازه نگران بودند و کسی فکرش را نمی‌کرد حامد لک حتی عملکردی بهتر از او در ترکیب این تیم داشته باشد. لک با عملکرد فوق العاده خودش در خیلی از بازی ها ناجی پرسپولیس شد و با دریافت تنها 8 گل در 15 مسابقه بهترین آمار را از خودش به جا گذاشت.



مدافع راست: سیامک نعمتی (پرسپولیس)

سیامک نعمتی

در ترکیب مورد نظر یحیی، سیامک نعمتی دفاع راست بود و به جز هفته‌های اخیر که به دلیل مصدومیت کنعانی زادگان تغییراتی در ترکیب شکل گرفت در این پست برای سرخپوشان بازی کرد و عملکرد خوبی داشت. در این نیم فصل اکثر مدافعان راست تیم ها عملکرد پر نوسانی داشتند و می‌توان گفت سیامک نعمتی عملکرد قابل قبولی در این میان داشت.



مدافع میانی: موسی کولیبالی (فولاد خوزستان)



مدافع مالیایی فولاد چند سالی می‌شود که در فوتبال ایران حضور دارد و همیشه جزو بهترین‌های تیم خوب بوده است. کولیبالی این فصل و در ترکیب فولاد زیر نظر نکونام عملکرد خیلی خوبی داشته و هم در خط دفاع توانسته خوب و مفید عمل کند و هم بعضاً با نفوذهایش برای این تیم گلزنی کرده است. فولاد بعد از پرسپولیس با 10 گل خورده دومین خط دفاع برتر لیگ است.



مدافع میانی: جلال حسینی (پرسپولیس)

سید جلال حسینی

با وجود اینکه سن و سالش بالا رفته و تردیدهایی در مورد توانایی‌های او وجود داشت ولی بعد از جدایی شجاع خلیل زاده به ترکیب اصلی راه پیدا کرد و زوج کنعانی زادگان شد. حسینی عملکرد بی نقصی در خط دفاع برای تیمش داشت و نقش موثری در بهترین خط دفاع شدن پرسپولیس در نیم فصل ایفا کرد و در چند بازی هم گل های سه امتیازی برای تیمش به ثمر رساند و نقشش در قهرمانی نیم فصل انکار ناپذیر است.



مدافع چپ: امید نورافکن (سپاهان)


با وجود مصلح و ترکمان، نویدکیا تصمیم گرفت نورافکن را از خط هافبک به دفاع چپ تیمش ببرد و عملکرد کم نقصی در این پست از او شاهد بودیم. نورافکن جنگنده و کم اشتباه در ترکیب تیمش در اکثر دیدارها حاضر شد و هم در امور دفاعی به خوبی مانع حملات حریفان شد و هم در نفوذها به تیمش کمک می‌کرد تا بهترین بازیکن نیم فصل اول در این پست محسوب شود
.



هافبک دفاعی: احمد نوراللهی (پرسپولیس)

احمد نوراللهی

آچار فرانسه این فصل پرسپولیس بود و بارها پستش تغییر کرد ولی همیشه خوب و موثر در ترکیب تیم حاضر شده است. نوراللهی در مقطعی به عنوان مهاجم کاذب در خط حمله تیمش به میدان رفت و با وجود انتقاداتی که بابت موقع های از دست رفته او صورت گرفته بود طبق آنالیزها از موثرترین بازیکنان تیمش بود و با شش گل زده در حال حاضر آقای گل پرسپولیس هم محسوب می‌شود.



هافبک هجومی: طالب ریکانی (صنعت نفت)

طالب ریکانی

این فصل عملکرد فوق العاده‌ای در ترکیب صنعت نفت داشت و یکی از عوامل اصلی اوج گیری و نتایج خوب این تیم محسوب می‌شود. ریکانی که صحبت از جابجایی احتمالی او در نیم فصل شنیده می‌شود در نیم فصل نخست 6 گل برای تیمش به ثمر رساند و روی گل های دیگری از این تیم هم اثر گذار بود.



هافبک هجومی: سروش رفیعی (سپاهان)


این فصل حسابی در ترکیب سپاهان خوش درخشیده و به روزهای اوج خودش برگشته و هم در امر گلزنی و هم در دادن پاس گل به هم تیمی‌هایش عملکرد خوبی داشته و از عوامل نایب قهرمانی سپاهان در نیم فصل نخست محسوب می‌شود. او 2 پاس گل و 2 گل برای تیمش داشته و از نفرات کلیدی سپاهان بوده و تنها بازیکن خط هافبک این تیم است که در تمام دیدارها برای تیمش به میدان رفته است.




مهاجم مهدی قایدی (استقلال)



قایدی این فصل عملکرد خوب همیشگی را برای استقلال نداشت و نتوانست مثل فصل گذشته برای تیمش نقش یک ستاره را ایفا کند ولی در همین شرایط هم از موثرترین و بهترین بازیکنان تیمش محسوب می‌شود که با وجود فراز و نشیب های تیمش بازهم با 4 گل زده و 2 گل زده از بهترین های نیم فصل نخست بود و تنها نماینده تیمش در جمع برترین هاست.



مهاجم: گادوین منشا (گل گهر)


اگرچه با حرکت غیر حرفه‌ای خود در پایان بازی با نساجی به تیمش ضربه زد و عدم حضورش در بازی با پرسپولیس برای گل گهر مشکل ایجاد کرد ولی در طول نیم فصل عملکرد فوق العاده ای برای تیمش داشت و زدن 10 گل و دادن 2 پاس گل کافی است تا او دومین بازیکن موثر نیم فصل باشد و نفر دوم جدول گلزنان هم هست. منشا رقابت تنگاتنگی با شهباززاده برای آقای گلی دارد.



مهاجم سجاد شهباززاده (سپاهان)


مهاجم سپاهان نیم فصل فوق العاده ای داشته و بهترین فصل فوتبالی خودش را در حال به نمایش گذاشتن است. او که فصل گذشته مورد انتقادات زیادی قرار گرفته بود در لیگ بیستم حسابی روی اوج است و با 12 گل زده در 15 بازی آمار بی نظیری از خودش به جا گذاشته و در صدر جدول گلزنان قرار دارد. او علاوه بر این 3 پاس گل هم به هم تیمی های خودش داده است و موثرترین بازیکن نیم فصل اول است.



نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها