X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

2 اسفند 1399, 10:49
کد خبر: 33664
خبرنگار: khani
نظرات: 1

شهباززاده: قهرمانی سپاهان را به آقای گلی خودم ترجیح می‌دهم

شهباززاده: قهرمانی سپاهان را به آقای گلی خودم ترجیح می‌دهم مهاجم سپاهان اگر در نیمه دوم لیگ به اندازه نیم‌فصل اول گل بزند به رکورد ۲۴ گل رضا نوروزی خواهد رسید اما با وجود این او دنبال رکورد زدن نیست.



به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از همشهری‌آنلاین ؛ سجاد شهباززاده، مهاجم سپاهان که آقای گل لیگ در دور رفت بوده، یک نیم‌فصل رویایی را در جمع زردپوشان پشت سر گذاشته است. او امسال در هر ۱۵ بازی سپاهان در ترکیب اصلی قرار گرفت و ۱۲۶۵ دقیقه برای تیمش بازی کرد تا حالا با ۱۲ گل زده و ۳ پاس گل یکی از مؤثرترین بازیکنان فصل لقب بگیرد. شهباززاده که علاقه چندانی به گفت‌وگو با رسانه‌ها نداشته و ندارد، در گفت‌وگویی اختصاصی با همشهری ورزشی درخصوص آخرین وضعیت خودش و سپاهان صحبت کرده است.

در این سال‌ها خیلی کم پیش آمده که با رسانه ها مصاحبه کنید. این موضوع دلیل خاصی دارد؟

من معمولا مایل به انجام مصاحبه نیستم و گاهی اوقات بعد از اتمام بازی‌ها در میکسدزون صحبت می‌کنم. فکر می‌کنم دلیل خاصی ندارد که زیاد صحبت کنم.

سپاهان در این فصل نتایج خوبی گرفته و حالا خیلی‌ها این تیم را مدعی قهرمانی می‌دانند. در این خصوص صحبت می‌کنید؟

وقتی تیمی به صدر جدول می‌رسد طبیعتا خیلی‌ها از آن تیم انتظار قهرمانی دارند. سپاهان هم لیاقت کسب این عنوان را دارد، ولی ما بازی به بازی جلو می‌رویم. الان هم تمام تمرکزمان روی بازی با گل‌گهر است تا در این بازی خانگی هم نتیجه خوبی بگیریم و روند خوبمان را ادامه دهیم.

اصلی‌ترین رقیب سپاهان را برای کسب عنوان قهرمانی چه تیمی می‌دانید؟

نمی‌توانم تیم خاصی را انتخاب کنم و فقط می‌توانم بگویم چند تیم بالای جدول شانس خودشان را برای قهرمانی امتحان می‌کنند. البته رسیدن به قهرمانی هم ساده نیست و می‌بینید که فاصله امتیازها بسیار کم است. امیدوارم در هر مسابقه با بیشترین تمرکز بازی کنیم و مسیر خوب خودمان را تا آخر لیگ ادامه دهیم.

سپاهان ۵ فصلی است قهرمان نشده است. فکر می‌کنید امسال بتوانید جام را بالای سر ببرید؟

قهرمانی در لیگ قطعا برای همه بچه‌ها اهمیت دارد. فوتبال قابل پیش‌بینی نیست ولی امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

بهترین آمار گلزنی شما در لیگ برتر ۱۲ گل لیگ چهاردهم بوده، زمانی که پیراهن استقلال را برتن داشتید، اما امسال در یک نیم‌فصل این تعداد گل را زده‌اید و با زدن همین تعداد گل در نیم‌فصل دوم می‌توانید رکورد رضا نوروزی با ۲۴ گل را هم بزنید.

من معمولا به رکورد زدن فکر نمی‌کنم و نمی‌توان چنین چیزهایی را به عنوان یک هدف قطعی درنظر گرفت که حتما به آن می‌رسیم. در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست ولی در هر بازی تمام فکر من این است که برای سپاهان گل بزنم و بازیکن تأثیرگذاری باشم.

تا حالا نه آقای گل شده‌اید و نه قهرمانی لیگ را تجربه کرده‌اید. امسال کدامیک برایتان مهمتر خواهد بود؟

برای من قهرمانی سپاهان از آقای گلی مهمتر است. این اشتیاق و این انگیزه در تمام تیم وجود دارد که امسال قهرمان شویم.

فکر می‌کنید چرا تا الان آقای گلی در لیگ برتر را تجربه نکرده‌اید؟

من در سال‌های گذشته در پست‌های مختلف بازی کردم؛ البته این حرف من شکایت نیست و یک واقعیت است. این تصمیمی است که مربیان می‌گرفتند و من هم همیشه باید هر جا که بازی می‌کنم، بهترین عملکرد را داشته باشم. طبیعتا وقتی مهاجم در پست خودش بازی نکند، ممکن است کمتر گل بزند. برای من مهم این بوده که وظایفم را به بهترین شکل انجام دهم.

محرم نویدکیا در برنامه فوتبال برتر حسابی از شما تعریف کرده است. در این خصوص هم صحبت می‌کنید؟

ایشان به من لطف دارد. آقا محرم ارتباط خوبی با بازیکنان برقرار کرده و همین موضوع اعتمادبه‌نفس خوبی به تیم داده است.

آیا دوباره به لژیونر شدن فکر می‌کنید؟

من بیشتر ترجیح می‌دهم درمورد زمان فعلی صحبت کنم نه در مورد آینده.

کیفیت فنی بازی‌های لیگ برتر را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در چند فصل خیلی از تیم‌ها تفکرات دفاعی داشتند و شاهد بازی‌های کسل‌کننده بودیم و البته کیفیت زمین‌ها هم خوب نیست. ما غیراز ورزشگاه نقش جهان و البته ورزشگاه آزادی، هر جا رفتیم به مشکل خوردیم. با این وضعیت زمین‌ها هر مربی یا هر تیمی ریسک نمی‌کند که روی زمین فوتبال بازی کند. با این حال امسال برخی تیم‌ها شجاعانه بازی می‌کنند و سعی دارند فوتبال تهاجمی همراه با پرس کردن را به اجرا بگذارند. یکسری تفکرات در تیم‌ها می‌بینیم که امیدوارکننده است، فکر می‌کنم شرایط رو به بهبود است.

در لیگ امسال اعتراض به داوری‌ها بیش از حد شده، فکر نمی‌کنی وقتش شده تا سراغ VAR برویم؟

به نظرم VAR می‌تواند شرایط را بهتر کند ولی این موضوع هم داستان‌های خاص خودش را خواهد داشت و اعتراض‌ها هم تمام نخواهد شد. فکر می‌کنم داورها باید با قاطعیت بیشتری داوری کنند؛ البته برخی اعتراض‌ها از سر اعصاب‌خردی نیست و عده‌ای برای نتیجه گرفتن به داور اعتراض می‌کنند که این خیلی بد است.

قبول دارید فوتبال ما بیش از حد حاشیه دارد و فرهنگ فوتبال ایران در خیلی از زمینه‌ها باید تغییر کند؟

همه چیز فقط به فوتبال برنمی‌گردد. آدم‌ها در قشرهای مختلف با چالش‌ها و مشکلات مختلف روبه‌رو هستند و نمی‌دانم باید چه کار کرد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها