X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

10 خرداد 1400, 13:45
کد خبر: 33962
خبرنگار: khani
نظرات: 6

هواداران را تحریک نکنیم

مرزبان: جدال قهرمانی تا روز آخر ادامه خواهد داشت

مرزبان: جدال قهرمانی تا روز آخر ادامه خواهد داشت مربی سپاهان گفت: پرسپولیس و سپاهان از مکتب شاهین هستند و درگیری بین این دو تیم خیانت بزرگی به مردم ایران است، چون فوتبال باید ریشه مردمی و انسانی داشته باشد.

علیرضا مرزبان در گفت‌وگو با ایسنا درباره تعطیلی لیگ و شرایط بازیکنان سپاهان اظهار کرد: باتوجه به بازی‌های ملی می‌دانستیم چه مدت به ما استراحت می‌خورد و به همین خاطر برای آمادگی از نظر بدنسازی، تاکتیکی و روانی معیارهای خاصی را در نظر گرفتیم. داریم سعی می‌کنیم وضعیت هوازی بازیکنان‌مان را بهبود ببخشیم. مسائل تاکتیکی را یک بار دیگر بررسی کردیم و در رابطه با مشکلات‌مان صحبت کردیم و همچنین برای بازیکنان‌مان تمرینات خاصی را در نظر گرفتیم.

تعطیلی لیگ شوک بزرگی برای ما نبود

او ادامه داد: تیم ما از این نظر باید سازماندهی پیدا کند تا با فشاری که در ادامه لیگ و در رقابت با پرسپولیس وجود دارد کنار بیاید. تعطیلی لیگ شوک بزرگی برای ما نبود و براساس این معیارها برنامه ریزی خوبی انجام دادیم و کار خودمان را داریم انجام می‌دهیم. سعی می‌کنیم با آمادگی صد در صد وارد لیگ شویم و از طرفی دیگر اردویی داریم که در تهران برگزار می‌شود و در این اردو ۲ تا ۳ بازی دوستانه خواهیم داشت و بعد از آن یک اردوی کوتاه مدت در کیش خواهیم داشت تا بتوانیم در آنجا بیشتر روی مسائل بدنی کار کنیم.

جدال قهرمانی تا روز آخر ادامه خواهد داشت

مربی سپاهان درباره ادامه لیگ و رقابت سپاهانی‌ها برای قهرمانی گفت: رقابت پرسپولیس و سپاهان در لیگ برای قهرمانی مشخص به نظر می‌رسد و احساس من این است که قهرمانی تا روز آخر ادامه خواهد داشت و زود هنگام نخواهند بود، چون این دو تیم کیفیت خیلی خوبی دارند و راه خیلی خوبی را طی کردند و در پیش خواهند داشت. خیلی مهم است سپاهان بتواند این فشار را تحمل کند و این مساله را تیم ما نشان داده تا در شرایط سخت بتواند بازی‌ها را ببرد. تیم ما برای رسیدن به قهرمانی متحد است و رقابت پرسپولیس و سپاهان بسیار زیبا خواهد بود، چون دو تیم از مکتب شاهین می‌آیند و برای قهرمانی تلاش می‌کنند.

درگیری‌ بین پرسپولیس خیانت بزرگی به مردم ایران است

او درباره حواشی چند وقت اخیر میان سپاهان و پرسپولیس بیان کرد: من از هواداران و مسئولان دو تیم درخواست بزرگی دارم. هر دو تیم از مکتب شاهین هستند و احساس خیلی خوبی با هواداران‌شان دارند. رقابت دو تیم باید سالم و ورزشی باشد و هر دو تیم سعی خواهند کرد موفق باشند اما این موفقیت نباید به درگیری بین دو شهر تهران و اصفهان ‌ارتقاء پیدا کند. این مساله خیانت بزرگی به مردم ایران است، چون فوتبال باید ریشه مردمی و انسانی داشته باشد. وارد زمین که می‌شویم باید مردانه و انسان دوستانه با تمام وجودمان مبارزه کنیم.

۹۰ دقیقه مبارزه کنیم اما مسائل انسانی را فراموش نکنیم

مرزبان ادامه داد: هواداران هم به همین صورت در طول ۹۰ دقیقه حس خوبی را داشته باشند و احساس خوبی را به هم منتقل کنند. بعد از بازی ما مردم یک کشور و مردم ایران بزرگ هستیم. مردمی که تاریخ بزرگی دارند و از نظر فلسفه، پزشکی، انسان دوستی و حتی مسائل روانی کشوری بودیم که جلوی همه کشورهای جهان ایستاده بودیم و تمام جهان به سمت ایران نگاه می‌کردند. نباید یادمان برود که مردم بزرگ و انسان‌های بزرگی هستیم. این فوتبال باید به ما این مساله را نشان دهد که ۹۰ دقیقه مبارزه داریم اما مسائل انسانی هم مطرح است و نباید این مسائل را فراموش کنیم.

هواداران را تحریک نکنیم


او با بیان این‌که انسانیت نقش اول را ایفا می‌کند، گفت: هر دو تیم حق این را دارند مبارزه کنند یا حتی برای هم کری بخوانند اما در حد ورزش و همان ۹۰ دقیقه باید باقی بماند. در مجموع باید بدانیم برای انسان بودن نیاز به فاکتورهای بزرگی دارید و این مساله باید مدنظر همه باشگاه‌ها باشد. همدیگر را نباید متهم کنیم، هواداران را تحریک نکنیم، رقابت ورزشی داشته باشیم، سعی کنیم تیم خوبی باشیم، گل‌های بهتری بزنیم و بازی‌های زیبایی را انجام دهیم. نباید سعی کنیم با شیوه‌های دیگر مردم را تحریک کنیم و تشنج ایجاد کنیم.

باید رقابت انسانی و فنی وجود داشته باشد

مربی سپاهان در پایان اضافه کرد: این مساله باعث می‌شود کل فوتبال و ورزش‌مان را زیر سوال ببریم و مهم ترین فاکتور این است که ما نماینده‌های فوتبال ایران و نماینده‌های مردم ایران هستیم که در باشگاه‌های‌مان داریم فعالیت می‌کنیم. ما هواداران تیم‌های‌مان هستیم و باید مسائل انسانی را رعایت کنیم. همه باشگاه‌ها این را باید مد نظر داشته باشند که رقابت انسانی و فنی باید وجود داشته باشد و چهره خوبی را از مردم ایران ارائه دهیم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها