X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

17 شهریور 1400, 11:08
کد خبر: 34197
خبرنگار: khani
نظرات: 3

تا روز آخر برای قهرمانی می جنگیم

مرزبان: نویدکیا نقش پررنگی در تیم داشت

مرزبان: نویدکیا نقش پررنگی در تیم داشت مربی تیم فوتبال سپاهان گفت: شرایط کاری من به شکلی بود که باید راجع به آن فکر می‌کردم، مسائلی که در آلمان بود را بررسی می‌کرد و بعد از آن ارزیابی می‌کردم که به ایران بازگردم یا خیر. کار کردن در مجموعه‌ای که نه تنها از نظر فنی بلکه از نظر انسانی خوب هستند احساس خوبی به آدم می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، علیرضا مرزبان فصل گذشته به عنوان کمک مربی محرم نویدکیا در سپاهان فعالیت خود را آغاز کرد و در پایان فصل موفق شد با سپاهان نایب قهرمان لیگ شود، این مربی در نتایجی که سپاهان می‌گرفت تأثیر زیادی داشت، اما برای فصل جدید از هواداران سپاهان خداحافظی کرد و به آلمان بازگشت ولی با صحبت‌هایی که هیئت مدیره باشگاه با این مربی سابقه دار انجام داد تصمیم بر این شد یک فصل دیگر را هم در سپاهان بماند تا به قول خود کار نیمه تمام را به سرانجام برساند.

علیرضا مرزبان اعتقاد دارد سپاهان بازهم یکی از مدعیان قهرمانی خواهد بود و تا روز آخر برای قهرمانی می‌جنگد، خبرنگار ایمنا گفت و گویی با این مربی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

فصل گذشته همراه با سپاهان و محرم نویدکیا چطور بود؟


فصل قبل را با مشکلات زیادی شروع کردیم و وقتی مقابل گل گهر با یک بازی بد شکست خوردیم، جلسه‌ای تشکیل شد که محرم در آن مسائل جدیدی را عنوان کرد و باید تغییراتی صورت می‌گرفت. وضعیت بدنی بازیکنان، تاکتیک و مسائل روانی را پیش رو داشتیم که برای هر سه موضوع تصمیمات خوبی گرفتیم و نوع تمرینات، نحوه برخورد با تیم و نوع آنالیز را عوض کردیم و نتیجه هم گرفتیم.

با توجه به اینکه محرم نویدکیا در اروپا بازی کرده، فوتبال مدرن را می‌شناسد و شرایط سختی را در زندگی تجربه کرده است با مسائلی که پیش می‌آمد آشنا بود و نقش پر رنگی داشت، ما هم سعی کردیم تصمیماتی که او اعلام می‌کند را از روز اول اجرا کنیم تا روی خط موفقیت قرار بگیریم.

چقدر تیم خود و تیم‌های حریف را آنالیز می‌کردید؟

مهم‌ترین موضوع داشتن آنالیز دقیق بعد از هر بازی و تمرین است تا متوجه شویم تمرینات هدفمندی داشتیم یا خیر. بعد از هر تمرین جلساتی داشتیم که در خصوص میزان موفقیت و هدفمند بودن آن تمرین صحبت می‌کردیم و روز بعد تصمیماتی که گرفتیم را در تمرین اجرا می‌کردیم. خوشبختانه با حضور محمود کریمی، رحمان احمدی، علی ربانی، تکسیرا و فرهاد بهادرانی در کادر توانستیم مسائل را رو به جلو پیش ببریم و اهمیت زیادی دارد که در یک مجموعه کار به خوبی انجام شود و بتوانیم راجع به مشکلات صحبت کنیم و مستقیم حرف بزنیم. فصل گذشته به گفت و گوی زیادی برای ارزیابی و آنالیز شرایط نیاز داشتیم که در این مسیر به خوبی حرکت کردیم.

چه اتفاقی افتاد تصمیم گرفتید بازهم در سپاهان بمانید؟


از روز اول قول دادم اگر بخواهم مجدداً در ایران فعالیت کنم فقط به سپاهان می‌آیم، شرایط کاری من به شکلی بود که باید راجع به آن فکر می‌کردم، مسائلی که در آلمان بود را بررسی می‌کردم و بعد از آن ارزیابی می‌کردم که به ایران بازگردم یا خیر. کار کردن در مجموعه‌ای که نه تنها از نظر فنی بلکه از نظر انسانی خوب هستند احساس خوبی به آدم می‌دهد. سرمربی، تدارکات و تیم پزشکی خوبی داشتیم، این انگیزه برای من ایجاد شد که کار نیمه تمام را تمام کنیم و سعی کنیم بین تیم‌های مدعی قهرمانی باشیم برای همین تصمیم گرفتم امسال را هم در سپاهان باشم.

هدف گذاری سپاهان برای فصل جدید چیست؟

بازهم یکی از مدعیان قهرمانی خواهیم بود و تا روز آخر برای قهرمانی می‌جنگیم، فصل گذشته نتایج خوبی کسب کردیم و می‌دانیم امسال بازی‌های سخت‌تری خواهیم داشت. بحران پیش می‌آید ولی مهم این است بدانی برای قهرمانی نیاز به یک اتحاد درونی بین هواداران، هیئت مدیره، کادر فنی، بازیکنان، کادر پزشکی و تدارکات داریم و باید برای رسیدن به یک هدف بزرگ متحد باشیم.

بازیکنانی که به تیم اضافه شدند می‌توانند به سپاهان کمک کنند؟


بازیکنانی که به تیم اضافه شدند از نظر شخصیتی و فنی خوب هستند، احساس خوبی دارم از اینکه تیم قدمی رو به جلو برداشته است. توانایی‌های خود را داشتیم، اما در چند نقطه می‌توانستیم بهتر باشیم که زیر نظر محرم بازیکنانی جذب شدند و می‌توانند به این تیم فوق‌العاده کمک کنند.

اضافه شدن بازیکنان تیم‌های پایه سپاهان به تیم اصلی چقدر به این بازیکنان جوان انگیزه می‌دهد؟

باید ببینیم بازیکنانی که از تیم‌های پایه به تیم بزرگسالان سپاهان اضافه می‌شوند کیفیت لازم را دارند؟ این مسئله مهمی است، به همین دلیل بعد از جلساتی که انجام شد آنها را بررسی کردیم. زمانی که بازیکن جوان ببیند این شانس را دارد که در تیم بزرگسالان بازی کند انگیزه زیادی می‌گیرد ولی باید کیفیت و وفاداری لازم را به باشگاه داشته باشد. تیم‌های پایه را زیر نظر داریم و سعی می‌کنیم این جوانان را به تمرینات خود بیاوریم و شرایط بدنی، تاکتیکی و روحی آن‌ها را بررسی کنیم و آن زمانی که آمادگی کمک به تیم را داشته باشند از آنها استفاده خواهیم کرد. احساس خوبی دارم وقتی می بینم هر قدمی بر می‌داریم به فوتبال سپاهان کمک می‌کند.

تعطیلاتی که برای تیم‌های باشگاهی به وجود می‌آید به خاطر تمرینات تیم ملی چقدر کار را برای مربی‌های لیگ سخت می‌کند؟

بازیکنانی که در سپاهان سابقه بازی دارند در تیم ملی حضور دارند و اگر بازیکن جدیدی عضو تیم ملی بود هماهنگ کردن آن سخت می‌شد. امید نورافکن، یاسین سلمانی و محمد کریمی بازیکنان ملی پوش سپاهان هستند که کادر فنی را می‌شناسند و مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کنند. تنها موضوعی که وجود دارد باید ببینیم بعد از برگشت از تیم ملی در چه وضعیت روحی قرار دارند زیرا خیلی مهم است که بفهمیم کادر فنی تیم ملی چه رفتاری با بازیکنان داشته‌اند.

مردمی هستیم که می‌خواهیم تیم ملی خود را موفق ببینیم و حضور موفق تیم ملی در جام جهانی به تیم‌های باشگاهی هم کمک می‌کند. حضور بازیکنان ما در جام جهانی یک قدم بزرگ است که نباید آن را از دست دهیم.

بازهم این قول را می‌دهید که در صورت قهرمانی پیاده به اصفهان برگردید؟

این قول را عملی می‌کنم زیرا همیشه به اهداف خود اعتقاد و اعتماد دارم و می‌دانم به آنها می‌رسم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها