X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

15 دی 1400, 12:53
کد خبر: 34456
خبرنگار: khani
نظرات: 7

حلقه گمشده نویدکیا پیدا شد

یاوری: سپاهان شخصیت قهرمانی دارد

یاوری:  سپاهان شخصیت قهرمانی دارد یک کارشناس فوتبال معتقد است سپاهان در نیمه دوم مقابل پدیده بسیار متفاوت ظاهر شد و در نهایت محرم نویدکیا حلقه گمشده خود را پیدا کرد، موضوعی که می‌تواند در بازی‌های آینده این تیم برای موفقیت تیم مؤثر باشد.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد محمدیاوری در گفت‌وگو ایسنا در خصوص بازی سپاهان و پدیده گفت: سپاهان بالاخره توانست حلقه گمشده خود را با پیروزی در این بازی پیدا کند، آن هم با برنامه‌ای که در نیمه دوم توانست اجرا کند و با ۲ فوروارد بازی کرد، تصمیم درستی که تمامی کارشناسان به آن اعتقاد دارند و البته این نسخه نمی‌تواند در برابر تمامی بیماری‌ها درمان خوبی باشد و در همه بازی‌های سپاهان جواب بدهد.

وی افزود: اما کار خوبی بود که نویدکیا در نیمه دوم انجام داد و نتیجه بخش بود به اعتقاد من سپاهان نیاز ندارد که با ۲هافبک دفاعی و یک فوروارد کار کند، تیم‌ها با حالت دفاعی در مقابل سپاهان به میدان می‌آیند و زمانی که سپاهان با ۲هافبک دفاعی کار می‌کند به آن‌ها روحیه می‌دهیم. سپاهان باید بتواند بیشتر از قدرت تهاجمی خود استفاده کند، ضمن اینکه ما آقای فصل گذشته لیگ را در تیم سپاهان داریم و باید کمتر شهریار را از دروازه دور کنیم.

وی ادامه داد: همچنین بازیکنان تکنیکی مثل سروش رفیعی و فرشاد احمدزاده در سپاهان هستند که باید سعی کنیم بیشتر از آن‌ها استفاده کرده تا به نتیجه برسیم، فکر می‌کنم محرم نویدکیا حلقه گمشده خود را پیدا کرد و بتواند در بازی‌های آینده هم از این موضوع به خوبی استفاده کند و در مجموع سپاهان نیمه دوم را سپاهان متفاوتی دیدیم.

این کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: تیم‌هایی که در لیگ برتر حضور دارند که هر لحظه می‌توانند خطرناک شوند، تراکتور در مقابل پرسپولیس متفاوت از هفته‌های اخیر بود، تیمی که شرایط خوبی ندارد؛ اما در مقابل قرمزپوشان با انگیزه و خوب کار کرد. صنعت نفت آبادان در هفته گذشته آلومینیوم اراک که عملکرد خوبی در جدول دارد را می‌برد و این هفته مقابل مس رفسنجان با نتیجه ۳ بر صفر می‌بازد، سپاهان در نیمه نخست بازی با پدیده همان مشکلات همیشگی خود را داشت و توانست سپاهان را اذیت کند و محرم نیز با صداقت همیشگی خود به آن اذعان کرد؛ اما در نیمه دوم سپاهان کاملاً متفاوت شد و تغییر کرد، سپاهان نیمه دوم، سپاهان دیگری بود که بسیار پرقدرت ظاهر شد. نمی‌توان گفت در مقابل تیم ضعیف قرار گرفته و پدیده تیم ضعیفی بود.

وی خاطر نشان کرد: سپاهان در تمامی بازی‌های خود، حتی بازی‌هایی که نتیجه نگرفت در مالکیت توپ، پاس‌های انجام شده، چرخش توپ و شوت به سمت دروازه حریف، برتر از حریفان خود بوده و موقعیت‌های گل بیشتری داشته، اما گاهی عجله کردن موجب شده نتوانند به پیروزی برسند و گاهی هم اول گل خوردن. سپاهان به‌هرجهت خود را قوی‌تر از رقبای خود می‌داند و سعی می‌کند زودتر به گل برسد، اما در بازی مقابل پدیده چون گل نخورده بود و خود را نسبت به حریف مسلط‌تر می‌دید با روحیه و آرامش بهتر کار کرد، فشار بعد گل خوردن تمرکز سپاهان را می‌گیرد و بنابراین سپاهان نباید زودتر از حریف خود گل بخورد و باید سعی کند در همان ابتدا به گل برسد.

یاوری با اشاره به نتایج هفته سیزدهم تیم‌ها در لیگ برتر فوتبال گفت: برخی از نتایج عجیب بود و برخی قابل پیش‌بینی بود، به‌عنوان مثال بازی صنعت نفت و مس رفسنجان این قدر پیش قابل پیش‌بینی نبود، اما بازی آلومینیوم و استقلال را می‌شد حدس زد، چرا که آلومینیوم بر بازی مسلط بود و استقلال کاملا در اختیار این تیم بود و حرفی برای گفتن نداشت، حتی بازی تراکتور و پرسپولیس هم تراکتور دقایقی بر بازی مسلط بود که در ادامه نتوانست به برتری خود ادامه دهد و نتیجه نگرفت، در مجموع بازی‌های این هفته جالب بودند و میانگین گلزنی تیم‌ها نسبت به هفته‌های قبل بهتر شد.

این کارشناس فوتبال با اشاره به بازی‌های نزدیک تیم‌ها در این فصل خاطرنشان کرد: حسن لیگ امسال این است که رقابت‌ها بسیار بهم نزدیک و هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد؛ اما با توجه به نیمه دومی که از سپاهان دیدم و در مجموع بازی‌هایی که تاکنون داشته، سپاهان را بیشتر در شخصیت قهرمانی می‌بینم.

یاوری گفت: خوشحالم که امروز فوتبال ما متفاوت با پانزده سال قبل است، زمانی که در بین مردم هستیم، تنها از دو تیم استقلال و پرسپولیس نام نمی‌برند و سپاهان هم به‌عنوان زوایه و ضلع سوم فوتبال در کنار دو تیم استقلال و پرسپولیس هواداران زیادی دارد. در کشور بیش از هفتاد پایگاه همنام سپاهان فعالیت می‌کنند که نشان دهنده کار حرفه‌ای این باشگاه است که تنها محدود به استان و شهر اصفهان نیست و همانطور که گفتم سپاهان شخصیت قهرمانی لیگ را دارد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها