X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

19 دی 1400, 07:08
کد خبر: 34463
خبرنگار: khani
نظرات: 0

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

نورافکن و رفیعی از سپاهان در تیم منتخب هفته

نورافکن و رفیعی از سپاهان در تیم منتخب هفته سپاهان و مس رفسنجان دو نماینده در تیم منتخب هفته داشتند.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایلنا، تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران به شرح زیر است:



دروازه‌بان: محسن فروزان (گل گهر)

گلر تیم گل گهر روز خوبی را مقابل هوادار تهران پشت سر گذاشت و چند بار با سوپر واکنش های خودش در طول بازی مانع فروپاشی دروازه شد تا یک گل برای برتری تیمش و کسب سه امتیاز بازی کافی باشد. او چهار مهار و پنج خروج موفق در این بازی داشت و ستاره تیمش بود.

مدافع راست: کوین یامگا (استقلال تهران)

این روزها از یامگا زیاد انتقاد می‌شود و بعد از درخشش در بازی اول مقابل ذوب آهن دیگر کیفیت لازم از او دیده نشد. با این وجود او پنالتی زن خوبی است و از این خصوصیت توانسته به خوبی در جهت کمک به استقلال استفاده کند. یامگا در بازی با مس رفسنجان موفق شد دو پنالتی تیمش را تبدیل به گل کند و یکی از این دو پنالتی را هم خودش گرفته بود.

مدافع میانی: سامان فلاح (پیکان)

مدافع تیم فوتبال پیکان در جریان تساوی مقابل آلومینیوم اراک موفق شد در مرکز خط دفاعی برای تیمش عملکرد خوبی داشته باشد و با ۱۴ بازپسگیری توپ و ۱۴ نبرد موفق و ۴ قطع پاس و ۱۲ دفع توپ آمار خیلی خوبی از خودش به جا بگذارد و شاید اگر نبود پیکان همین یک امتیاز را هم کسب نمی‌کرد.

مدافع میانی: مجتبی بیژن (شهر خودرو)

شاید غافلگیرکننده ترین تیم در هفته چهاردهم شهر خودرو بود که توانست با یک بازی خوب و حساب شده، از پرسپولیس مدعی امتیاز بگیرد و این برای تیم بحران زده مشهدی اتفاق خوبی بود. یکی از نفرات خوب شهر خودرو در این بازی مجتبی بیژن بود که عملکرد خوبی از خودش در مرکز خط دفاعی به جا گذاشت و آل کثیر به خوبی از سوی او مهار شده بود تا فرصت های زیادی روی دروازه تیمش ایجاد نشود.

مدافع چپ: امید نورافکن (سپاهان)

مدافع چپ سپاهان مقابل فولاد یکی از آن روزهای خوبش بود و اصولاً نورافکن هر موقع سرحال و روی فرم باشد هم مهار خودش کار سختی است و هم امتیاز گرفتن از سپاهان. مدافع طلایی پوشان یک گل زد، یک پاس گل داد، ۱۶ نبرد موفق داشت و ۶ دریبل موفق هم از خودش به جا گذاشت و می‌توان از او به عنوان بازیکن برتر هفته چهاردهم نام برد.

هافبک دفاعی: ایوب کلانتری (نساجی)

بازی نساجی و ذوب آهن از آن دست بازی‌های فیزیکی و با پرس سنگین بود که ایجاد موقعیت در آن برای دو تیم کار سختی بود و قابل حدس بود که بازی کم گلی شاهد باشیم. با این وجود در بازی‌های این چنینی تیمی می‌تواند پیروز شود که بازیکنانش باهوش باشند و از تک موقعیت‌ها استفاده کنند. ایوب کلانتری هم چنین کاری کرد و با فرصت طلبی از موقعیت به دست آمده استفاده کرد و سه امتیاز برای تیمش به ارمغان آورد.

هافبک هجومی: مجید علیاری (مس رفسنجان)

با وجود اینکه مس موفق نشد مقابل استقلال امتیاز بگیرد ولی بخش زیادی از سهم شکست این تیم را باید پای بدشانسی و کم دقتی گذاشت و شاگردان محمد ربیعی حداقل شایسته یک امتیاز مقابل استقلال صدرنشین در ورزشگاه آزادی بودند. مجید علیاری در این دیدار چند فرصت خوب گلزنی داشت که با درخشش حسین حسینی وارد دروازه نشد و با مهارت بالای خودش در خط حمله خط دفاع استقلال را خیلی آزار داد.

هافبک هجومی: سروش رفیعی (سپاهان)

بعد از چند هفته دوباره تبدیل به همان سروش موثر همیشگی شده است که در زمان گره خوردن بازی کار را به اصطلاح برای سپاهان در می آورد. رفیعی با فرصت طلبی و ضربه دقیق و زیبایش دروازه تیم سابق یعنی فولاد را باز کرد و یکی از تماشایی ترین گل های هفته را به ثمر رساند. رفیعی چند پاس کلیدی و موقعیت سازی دیگر هم در طول ۹۰ دقیقه داشت که ختم به گل نشد.

هافبک هجومی: طالب ریکانی (صنعت نفت)

هافبک هجومی آبادانی‌ها این فصل فروغ فصل‌های گذشته‌ را تا اینجای کار نداشته ولی در دیدار مقابل نفت مسجد سلیمان همان کاپیتان قدرتمند و فرصت طلب نفت بود و فوق العاده ظاهر شد. او علاوه بر گل، ۳ پاس کلیدی، سه شوت و دو تکل موفق داشت تا ستاره زمین لقب بگیرد.

مهاجم: محمدرضا سلیمانی (مس رفسنجان)

مهاجم مسی ها برای چندمین بار در طول فصل بعد از ورود به زمین برای تیمش تاثیرگذار بود تا نشان دهد چه مهاجم زهرداری است. او به عنوان یار تعویضی برابر استقلال به میدان آمد و با زدن گل دوم تیمش امیدها را برای کسب تساوی زنده کرد و باعث شد دقایق پایانی بازی جذاب و حساس شود. سلیمانی فرصت به تساوی کشاندن بازی را هم داشت ولی بدشانسی مانعش شد.

مهاجم: حسین مهربان (فجرسپاسی)

فجر سپاسی بازی خوبی در خانه مقابل تراکتور به نمایش گذاشت و حتی استحقاق کسب برد و سه امتیاز بازی را هم داشت ولی به تساوی رضایت داد. حسین مهربان، مهاجم فجری‌ها علاوه بر یک گلی که به ثمر رساند، یک شوت در چهارچوب داشت و ۳ کسب خطا و ۶ نبرد موفق از دیگر آمارهای خوب او در این بازی بود.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها