X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

22 دی 1400, 07:01
کد خبر: 34471
خبرنگار: khani
نظرات: 24

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

آلومینیوم- سپاهان/ بازگشت به اراک برای فراموشی خاطره تلخ

آلومینیوم- سپاهان/ بازگشت به اراک برای فراموشی خاطره تلخ تیم فوتبال سپاهان در آخرین دیدار خود در نیم فصل نخست لیگ برتر به مهمانی آلومینیوم اراک می​رود.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، فردا از ساعت ۱۵ تیم‌های آلومینیوم و سپاهان در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال
دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و سپاهان

پنجشنبه، ۲۳ دی ۱۴۰۰، ساعت ۱۵

ورزشگاه: امام خمینی (ره) اراک

داور: مهدی سیدعلی

پخش زنده: شبکه ورزش، شبکه استانی آفتاب

آخرین رویارویی: آلومینیوم یک- سپاهان ۶

کار سخت سپاهان برای کم کردن فاصله با صدر

حساس‌ترین دیدار هفته پانزدهم لیگ برتر جدال تیم‌های سوم و چهارم جدول است. دیداری که معادلات بالای جدول به نتیجه آن بستگی زیادی دارد و فردا قطعاً نگاه‌های زیادی را معطوف خود می‌کند.

آخرین دیدار نیم فصل نخست لیگ برتر برای سپاهان، یک دیدار سخت خارج از خانه برابر آلومینیوم اراک است. سپاهان که پس از ۳ شکست متوالی، در دو هفته اخیر به روند پیروزی بازگشته است با توجه به شرایطش در جدول نیاز مبرمی به پیروزی در دیدار پیش رو دارد، دیداری که اگر ۳ امتیازش به دست نیاید، تبعات آن احتمالاً بیشتر شدن فاصله با استقلال و پرسپولیس در صدر جدول است. سپاهان البته با توجه به پیروزی‌های دو هفته اخیر مقابل شهرخودرو و فولاد از لحاظ روحی در شرایط خوبی به سر می‌برد و اگر در باد برد هفته قبل مقابل فولاد نخوابیده باشد توانایی پیروزی در اراک مقابل آلومینیوم را دارد.

سپاهان ۲۸ امتیازی با یک امتیاز کمتر از پرسپولیس در رده سوم قرار گرفته است و اختلاف امتیاز طلایی پوشان با استقلال صدرنشین نیز ۴ امتیاز است. شاگردان نویدکیا در صورت پیروزی مقابل آلومینیوم ۳۱ امتیازی می‌شوند و نیم فصل را با میانگین امتیاز بیش از ۲ امتیاز از هر بازی به پایان می‌رسانند. با این حال با توجه به اینکه در این هفته پرسپولیس میزبان فجرسپاسی است و استقلال در مسجد سلیمان به مصاف نفت می‌رود، روی کاغذ شانس کم شدن اختلاف امتیاز سپاهان با دو تیم بالای جدول کم است.

آلومینیوم- سپاهان/ بازگشت به اراک برای فراموشی خاطره تلخ

سپاهان در شرایطی به اراک سفر می‌کند که همین چند هفته قبل در این شهر میزبان پرسپولیس بود اما خاطره خوبی از آن بازی برایش ثبت نشد و با یک گل الکلاسیکوی فوتبال ایران را واگذار کرد. با این حال سپاهان از بازی در اراک خاطرات خوشی دارد، آنها فصل قبل بهترین برد خود را در این شهر با نتیجه ۶ بر یک جشن گرفتند و چند فصل قبل نیز در اراک آلومینیوم را در جام حذفی آن هم در شرایطی دراماتیک شکست داده‌اند. جالب اینکه سپاهان ۴ روز پس از دیدار فردا نیز در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در اراک به مصاف آلومینیوم می‌رود.

در سوی دیگر آلومینیومی حضور دارد که این فصل با رسول خطیبی نتایج فراتر از انتظاری کسب کرده است و پس از ۳ مدعی اصلی قهرمانی در رده چهارم جدول جای گرفته است. آلومینیوم که در این فصل تنها یک شکست داشته است نتایج خوبی مقابل دو مدعی دیگر قهرمانی کسب کرده است، آنها اوایل فصل پرسپولیس را در اراک شکست دادند و دو هفته قبل نیز برابر استقلال در اراک به تساوی یک بر یک رسیدند. با وجود اینکه آلومینیوم به سختی شکست می‌خورد اما تیمی است که تساوی‌های پر تعدادی داشته است به طوری که بیش از نیمی از دیدارهای این تیم یعنی ۸ دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسیده است و از این نظر رکورددار لیگ است.

سپاهان در شرایطی به مصاف آلومینیوم می‌رود که تنها یاسین سلمانی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما خبر خوب برای این تیم بازگشت رضا میرزایی و محمدرضا مهدی‌زاده به شرایط بازی است.

ترکیب احتمالی آلومینیوم:

حسین پورحمیدی، رامتین سلیمان‌زاده، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، پوریا آریاکیا، مصطفی احمدی، امیرمحمد هوشمند، اسماعیل شریفات، محمد علی‌نژاد، محمود قائدرحمتی و میثم آقایی

ترکیب احتمالی سپاهان:


کریستوفر کنت، امید نورافکن، محمد نژادمهدی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، محمد کریمی، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی، فرشاد احمدزاده و سجاد شهباززاده
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها