X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

15 اردیبهشت 1401, 07:18
کد خبر: 34650
خبرنگار: khani
نظرات: 2

بگذارید فصل تمام شود

نویدکیا: بازیکنان‌ ما در نیمه دوم خیلی خسته بودند

نویدکیا:  بازیکنان‌ ما در نیمه دوم خیلی خسته بودند سرمربی تیم فوتبال سپاهان یکی از دلایل ناکامی تیمش در مسابقه امشب را فشردگی بازی‌های آسیایی و خستگی شاگردانش قلمداد کرد.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از "ورزش سه" بعد از تساوی سپاهان و استقلال در حساس‌ترین دیدار هفته بیست و پنجم لیگ برتر، محرم نویدکیا سرمربی سپاهان در کنفرانس خبری بعد از بازی حاضر شد و به سوالات خبرنگاران اصفهانی پاسخ داد.

نویدکیا در صحبت‌های خود پیرامون وضعیت سپاهان، شرایط فنی تیمش در مسابقه امروز و البته موقعیت‌سازی مهاجمان طلایی‌پوش توضیحاتی را ارائه کرد.

مشروح صحبت‌های محرم نویدکیا را در ادامه می‌خوانید:


* استقلال بهترین زمان ممکن به گل رسید


فکر می‌کنم که بازی دو نیمه کاملا متفاوت داشت، در نیمه اول استقلالی‌ها در بهترین زمان ممکن توانستند به گل برسند، البته فکر می‌کنم بهتر می‌توانستند بازی را مدیریت کنند. ما هم در مقابل سعی کردیم فشار بیاوریم و از فضای به وجود آمده استفاده کنیم و موقعیت‌های خوبی را خلق کردیم که سرانجام به گل هم رسیدیم. بعد از گل 3-4 موقعیت دیگر هم نصیب‌مان شد که می‌توانستیم برنده از نیمه اول خارج شویم.

* بازیکنان‌ ما در نیمه دوم خیلی خسته بودند


منصفانه بخواهم صحبت کنم، در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم بازی در گردش ما بود اما سپس توپ در اختیار بازیکنان استقلال قرار گرفت چون واقعا بازیکنان‌ ما خیلی خسته بودند، اکثریت آن‌ها 5-6 بازی کامل را در آسیا انجام داده بودند و خیلی خوب نتوانستیم از عقب زمین برای خودمان بازی‌سازی کنیم و این مسئله سبب شد تا استقلالی‌ها بازی را بهتر مدیریت کنند. آن‌ها در 30 دقیقه پایانی مالکیت بیشتری بر توپ داشتند و 2 موقعیت خطرناک هم ساختند.

* هر دو تیم در نیمه دوم محتاط بودند

در مجموع بازی فکر می‌کنم که دو تیم به ویژه در نیمه دوم محتاط بازی کردند و از نتیجه بازی رضایت داشتند؛ فکر می‌کنم به خاطر خستگی، خیلی نورافکن و اسماعیلی‌فر صاحب توپ نشدند و با تعویض‌هایمان هم نتوانستیم شرایط را تغییر بدهیم.

* حضور هواداران انرژی مضاعفی برای آینده بود

حُسن و اتفاق خوب بازی امروز، حضور تماشاگران بود که فکر می‌کنم برای تیم ما یک انرژی مضاعف برای آینده بود.

* باید ساختار دفاعی را درست کنیم

فوتبال بازی کردن اتفاقی نیست؛ این‌که من دوست دارم تیمم همواره طوری بازی کند که در خط حمله شرایط خوبی را داشته باشد، درست است اما استقلال به گونه‌ای امشب بازی کرد که توپ را برای مهاجمان خود ارسال می‌کرد؛ واقعیت دیگر درباره سبک بازی ما این است که در فاز دفاعی به مشکل خورده‌ایم و سعی کردیم تا با بازیکنان صحبت کنیم و وضعیت‌مان را بهتر کنیم. البته فکر می‌کنم امروز از نظر شرایط دفاعی بهتر بودیم، این‌که دفاع راست و چپ‌مان اشتباه می‌کنند را به آن اعتقاد ندارم و باید در مجموع ساختار دفاعی‌مان درست شود.


* تعویض‌هایمان امشب به چشم نیامد چون ...


به خاطر این‌که ساختار دفاعی‌مان و به ویژه مدافعان چپ و راست‌مان خسته بودند شاید شرایط خوبی نداشتیم، فکر می‌کنم اگر از دقیقه 60 به بعد تیم‌مان به لحاظ بدنی شرایط بهتری را می‌داشت، آن‌وقت می‌شد تعویض‌های بهتری را هم انجام داد. چون نتوانستیم از عقب زمین بازیسازی کنیم برای همین هم تعویض‌هایمان به چشم نیامد.

* این‌که بازیکنان موقعیت‌شناس نیستند از ساختار فوتبال ایران است


ما باید ساختار و ایده‌هایمان را جلو ببریم، این‌که استقلال شانس آورد، من به شانس اعتقاد ندارم؛ یک زمانی موقعیت‌سازی می‌کنیم و تبدیل به گل نمی‌شود که به نظرم اینجا تیم کارش را درست انجام می‌دهد اما وقتی دیگر، تیم موقعیت‌سازی نمی‌کند که اینجا دچار مشکل می‌شوید و باید در این شرایط تجدیدنظر کنیم. همیشه دوست دارم تیمم موقعیت درست کند و بازی‌ها را ببرد اما این‌که بازیکنان‌مان از موقعیت‌هایشان استفاده نمی‌کنند مربوط به ساختار فوتبال ایران است!

* باید ساختار فوتبال ایران تغییر کند چون ...


تلاش من این بوده تا در سپاهان تغییراتی را ایجاد کنم که ساختار تیمم در فاز تهاجمی و تدافعی 50-50 باشد؛ این‌که در ایران بیشتر تیم‌ها به ساختار دفاعی توجه می‌کنند درست است اما اعتقاد من به این است که باید به خط حمله توجه بیشتری شود. در لیگ‌های معتبر دنیا حتی تیم‌های در حال سقوط در بازی‌هایشان یک گل می‌زنند اما این‌جا در نهایت در یک بازی یک گل زده شود! این مسائل همگی به خوبی نشان می‌دهد که باید ساختار فوتبال ایران تغییر کند.

* معمولی بازی کردن برای من قابل‌قبول نیست


این‌که بازیکنان‌مان فرصت از دست می‌دهند شاید برای این باشد که دوست دارم تیم من با فشار بالا در زمین بازی کند؛ البته که بخشی از موضوع هم به خاطر خستگی بازیکنان تیمم است که کاملاً طبیعی است. اگر بالا بازی نکنیم و فشار نیاوریم، بازی معمولی می‌شود و این مسئله اصلاً برای من قابل‌قبول نیست. درست است که مهاجمان باید ضربات آخرشان را خوب بزنند اما مهم برای من موقعیت‌سازی تیم‌مان است. این فرهنگ در تیم‌مان جا بیفتد، مطمئنا در آینده بهتر نتیجه خواهیم گرفت.

* بگذارید فصل تمام شود و بعد برای آینده تصمیم بگیریم

فوتبال به روز و به لحظه است و از الان نمی‌توان برای آینده تصمیم‌گیری کرد؛ این‌که من برای فصل آینده قرارداد دارم، درست است. من بعد از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا با مسئولان تیم صحبت کردم و به آن‌ها گفتم که می‌خواهیم این روند را ادامه بدهیم اما باید ابتدا این 5 بازی به پایان برسد و بعد از آن باید روند را ببینیم که اصلا امکان همکاری وجود دارد یا خیر. خیلی دوست داشتم که بازی را ببریم اما از تلاش بازیکنانم تشکر و قدردانی می‌کنم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها