X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

9 شهریور 1401, 06:47
کد خبر: 34806
خبرنگار: khani
نظرات: 16

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

سپاهان- فولاد / دوئل متخصصان دفاع در فولادشهر

سپاهان- فولاد / دوئل متخصصان دفاع در فولادشهر تیم‌های سپاهان و فولاد برگزار کننده حساس‌ترین دیدار هفته چهارم لیگ برتر فوتبال هستند.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، فردا _نهم شهریورماه_ از ساعت ۱۹ تیم‌های سپاهان و فولاد خوزستان در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته چهارم لیگ برتر؛ جام خلیج‌فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و فولاد خوزستان

چهارشنبه، نهم شهریورماه، ساعت ۱۹

ورزشگاه: فولادشهر

داور: علیرضا فغانی

آخرین رویارویی: فولاد ۳- سپاهان صفر

دوئل متخصصان دفاع در فولادشهر


تیم‌های سپاهان و فولاد که هر دو از مدعیان قهرمانی در فصل جاری به شمار می‌روند فردا در حساس‌ترین دیدار هفته رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

سپاهان که در آغاز فصل با قرعه سختی مواجه شده است، پس از بازی با استقلال و سپس گل‌گهر، فردا باید در سومین جدال با مدعیان قهرمانی برابر فولاد، تیم سخت کوش جواد نکونام قرار بگیرد. زردپوشان اصفهانی که با وجود بازی‌های سخت در ابتدای فصل با کسب هفت امتیاز صدر جدول را مال خود کرده‌اند در هفته چهارم برابر تیمی قرار می‌گیرند که فوتبالی متفاوت با دیگر مدعیان به نمایش می‌گذارد و بر خلاف فوتبال تهاجمی استقلال و گل‌گهر، فولاد برای دفاع و استفاده از حملات سریع به مصاف سپاهان می‌آید.

خوزه مورایس نیز با توجه به آنالیزی که حتی از نزدیک از حریفان داشته است خوب می‌داند برنامه و تاکتیک تیم جواد نکونام چیست و حالا باید دید این مربی برای مقابله با فوتبالی که فولاد ارائه می‌دهد چه راهکاری دارد. مورایس خود نیز در این هفته‌ها نشان داده است سبک فوتبال منطقی با چاشنی دفاع را در سپاهان در پیش گرفته است و این موضوع نیز می‌تواند بر جذابیت‌های جدال او با نکونام اضافه کند.

نقطه قوت سپاهان در این سه بازی برتری فیزیکی و بهره‌وری مطلوب از حملات (به استثنا نیمه دوم بازی با گل‌گهر) است و در نقطه مقابل، ضعف سپاهان عملکرد متزلزل در خط دفاعی و عملکرد مدافعان وسط این تیم بوده است. در این سه هفته همچنین مورایس هربار دست به ترکیب اصلی خود زده است و به نظر می‌رسد هنوز ترکیب ثابت تیم خود را پیدا نکرده است، در واقع عملکرد پراشتباه بعضی بازیکنان باعث شده است دست سرمربی سپاهان در بعضی پست‌ها واقعاً بسته باشد تا هربار شاهد تغییراتی در ترکیب ثابت باشیم.

در سوی دیگر فولاد پس از دو تساوی متوالی در ابتدای فصل، هفته گذشته با گل دقایق پایانی دژاگه اولین پیروزی فصل را در خانه جشن گرفت و در کنار پرسپولیس ۵ امتیازی شد. شاگردان نکونام در هفته دوم لیگ برتر در اولین بازی خارج از خانه خود موفق شدند پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی متوقف کنند و حالا در آزمونی مشابه سپاهانِ مورایس را در فولادشهر در پیش دارند. فولاد که در این فصل تیم خوبی را بسته است، امیدوار است در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز تا مراحل بالاتر پیش برود.

آخرین جدال دو تیم در هفته ماقبل پایانی فصل گذشته با پیروزی سه بر صفر فولاد به پایان رسید.

تیم فوتبال سپاهان در حالی به مصاف فولاد خوزستان می‌رود که احتمالاً محمد کریمی با رهایی از بند مصدومیت بتواند این تیم را مقابل فولاد همراهی کند اما محمد کریمی و جلال الدین علیمحمدی همچنان مصدوم و دور از دسترس هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم به شرح زیر است:

سپاهان: پیام نیازمند، رناتو داسیلویرا، محمد دانشگر، میلاد زکی پور، رامین رضائیان، مسعود ریگی، مانوئل فرناندز، یاسین سلمانی، محمدرضا حسینی، محمد علی‌نژاد و شهریار مغانلو

فولاد: کریستوفر کنت، موسی کولیبالی‌، عارف آقاسی، مهدی شیری، سعید آقایی، حمید بوحمدان، محمد آبشک، آیاندا پاتوسی، ساسان انصاری، احسان پهلوان و مجید علیاری
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها