X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

23 شهریور 1394, 13:02
کد خبر: 11700
خبرنگار: HSH
نظرات: 1

چهار ماه پس از آن شب

گام بلند سپاهان برای رسیدن به قهرمانی

گام بلند سپاهان برای رسیدن به قهرمانی گام بلند سپاهان برای رسیدن به قهرمانی
تیم فوتبال سپاهان در حساس‌ترین بازی هفته ششم لیگ به دنبال شکست تراکتورسازی و حفظ جایگاه صدرنشینی است.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سپاهان و تراکتورسازی از تیم‌های پرطرفدار فوتبال ایران هستند که در این چند سال شانه به شانه دو تیم پرسپولیس و استقلال حرکت کرده‌اند و این مسئله سبب شده تا فوتبال دو قطبی ایران تا حد بسیار زیادی دچار تغییر و تحول شود.
همین مسئله سبب شده تا زرد و قرمز شهرستانی فوتبال ایران همیشه در بین مدعیان قهرمانی در لیگ حضور داشته باشند و به همین خاطر رقابت این دو تیم همواره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
در شرایط فعلی سپاهان با کسب 13 امتیاز از 5 مسابقه خودش در صدر جدول لیگ حضور دارد و تراکتورسازی با 6 امتیاز در جایگاه هشتم قرار گرفته است.
در بین تیم‌های صدرجدولی تنها استقلال خوزستان است که جایگاه صدرنشینی سپاهان را تهدید می‌کند و شاگردان حسین فرکی اگر در مقابل تیم تبریزی به پیروزی برسند شرایط بسیار بهتری در جدول لیگ پیدا خواهند کرد.
از طرف دیگر حسین فرکی که در 2 سال گذشته قهرمانی‌هایش بی ارتباط با نمایندگان فوتبال شهر تبریز نبوده در بازی این هفته هم باید به فکر کسب 3 امتیاز باشد تا با سپاهان فرار بزرگ را به سمت قهرمانی نیم فصل آغاز کند.
کی از همه قهرمان‌تره؟
اتفاقات هفته پایانی فصل گذشته لیگ برتر جنجالی بزرگ در فوتبال ایران ایجاد کرد که روابط دو باشگاه را هم تا حدودی تحت تاثیر قرار داد اما در حال حاضر آبها از آسیاب افتاده است و بعید به نظر می‌رسد که حاشیه‌ای در این مسابقه ایجاد شود.
از طرف دیگر هواداران سپاهان هم تصمیم گرفته‌اند به مانند گذشته به استقبال هواداران تراکتورسازی بروند تا شاید مشکلات قبلی کمرنگ‌تر شود ولی به هر حال نباید فراموش کرد که تیم پیروز این مسابقه شرایط بسیار بهتری در بین هوادارانش پیدا خواهد کرد و شاید هواداران زرد و قرمز منتظر دیدن قهرمان لیگ البته از نظر خودشان باشند.
چهره ویژه
این بازی 4 چهره ویژه دارد که هر کدامشان می‌توانند تبدیل به چهره اول مسابقه شوند. از یک طرف حبیب گردانی مدافع چپ تیم سپاهان که در ابتدای فصل مد نظر تونی اولیویرا قرار نگرفت به سپاهان پیوست تا این بار مجبور باشد در مقابل تیم سابقش به میدان برود.
البته گردانی در ابتدای فصل نامه‌ای هم برای هواداران تیم تراکتورسازی نوشت و از آنها حلالیت طلبید ولی به حال حضور او در دقاع چپ سپاهان و قرار گرفتن یک نیمه‌ای دقیقا مقابل نیمکت تراکتورسازی و اولیویرا می‌تواند برای تماشاگران هر دو تیم جذاب باشد.
اما در ترکیب تراکتورسازی هم بازیکنان سابق سپاهان حضور دارند ولی با این تفاوت که شجاع خلیل‌زاده و علی حمودی مشکلی با تیم سپاهان نداشتند و به واسطه خدمت سربازی از این تیم جدا شدند و باید بعد از طی کردن این دوره دوباره به سپاهان برگردند، به همین خاطر بعید به نظر می‌رسد که شاهد تنش آنها با تماشاگران سپاهان باشیم.
اما سینا عشوری مدافع سابق ذوب‌ آهن را هم نباید فراموش کرد که آنچنان در نزد هواداران سپاهان محبوب نیست و اگر در این مسابقه به میدان برود پتانسیل بسیار زیادی برای اخراج خواهد داشت.
غایبان
سپاهان با شرایط بسیار عجیب و غریبی برای این بازی روبرو شده و اگر فرکی بتواند تیمش را به سلامت از این مسابقه عبور دهد باید گفت که گام بلندی برای رسیدن به قهرمانی نیم فصل برداشته است. محرم که همچنان دور از سپاهان به زندگی خودش ادامه می‌دهد.
شرایط پادوانی و شیمبا هم که تغییری نسبت به گذشته نداشته است. محمدرضا خلعتبری هم به واسطه سه اخطاره شدن در این بازی غایب است و میلاد سرلک در کنار وریا غفوری هم از بازیکنان مصدوم سپاهان هستند که شرایطشان برای حضور در این مسابقه نامشخص است و اگر آماده حضور در بازی فردا نشوند حسین فرکی کار بسیار سختی خواهد داشت.
احسان حاج صفی هم که به تیم فرانکفورت پیوسته و حداقل تا پایان لیگ دیگر او را در ترکیب تیم سپاهان نخواهیم دید، البته تبریزی‌ها هم با ترکیب کامل به اصفهان نیامده‌اند ولی به هر حال آنها شرایطشان نسبت به سپاهان بهتر است و تنها سروش رفیعی به خاطر مصدومیت این بازی را از دست داده و شرایط سامان نریمان جهان هم نامشخص است.
پیش‌بینی
اگر سپاهان ترکیب کاملتری از بازیکنانش را در اختیار داشت شانس بیشتری برای پیروزی به این تیم می‌دادیم اما با این شرایط هم باید گفت که شانس تساوی دو تیم در بازی فردا به شدت زیاد است و تقسیم امتیازات احتمالا هر دو تیم را راضی خواهد کرد.
ترکیب احتمالی
سپاهان: شهاب گردان، هادی عقیلی، عبدالله کرمی، حبیب گردانی، وریا غفوری، علی کریمی، فوضیل موسایف، رسول نویدکیا، حسین پاپی، وحید نجفی و مهدی شریفی
تراکتورسازی: محمدرضا اخباری، شجاع خلیل‌زاده، کارلوس کاردوسو، محمد ایرانپوریان، ایان رمزی، سعید آقایی، احمد عبدالله زاده، بختیار رحمانی، شاهین ثاقبی، فرید کریمی و حمزه یونس.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها