X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

12 دی 1394, 15:10
کد خبر: 13954
خبرنگار: khani
نظرات: 3

استیماج برای موفقیت نیاز به زمان دارد

خلعتبری: هرکس به سپاهان بیاید خوش‌شانس است

خلعتبری: هرکس به سپاهان بیاید خوش‌شانس است خلعتبری: هرکس به سپاهان بیاید خوش‌شانس است
محمدرضا خلعتبری معتقد است در روزی که سپاهان می‌توانست سه امتیاز بازی را کسب کند دو تیم به تساوی رضایت دادند.
خلعتبری به خبرنگار "ورزش سه"، گفت: دربی اصفهان بازی خوبی بود و سپاهان آمده بود که برنده زمین باشد ولی متاسفانه بر خلاف جریان بازی عقب افتادیم و در روزی که فرصت‌های زیادی برای پیروزی مقابل ذوب داشتیم نتوانستیم 3 امتیاز را به دست بیاوریم.
روزهای دشوار سپاهان

نیم‌فصل اول برای سپاهان خیلی سخت بود و ما روزهای دشواری را مخصوصاً در سه، چهار هفته اخیر در لیگ و جام حذفی پشت سر گذاشتیم. به امید خدا از چند روز آینده برای تعطیلات لیگ و آماده‌سازی برای حضور پرقدرت در نیم‌فصل دوم آماده می‌شویم. باید سخت تلاش کنیم تا در نیم‌فصل دوم که تیم‌ها از هم شناخت بیشتری دارند و کار سخت می‌شود، بیشتر تلاش کنیم تا امتیازی از دست ندهیم ولی در مجموع من روند سپاهان را در نیم‌فصل دوم بهتر می‌بینم.
نبود ۴ مهره کلیدی سپاهان

در ۵، ۶ هفته ابتدایی لیگ سپاهان نتایج خوبی می‌گرفت ولی متاسفانه ما بازیکنان کلیدی‌مان را از دست دادیم. جدا شدن حاج صفی، مشکلات بازی نکردن شیمبا و پادوانی و نبود محرم نویدکیا به ما ضربه زد. حاج صفی مهره قدرتمندی برای ما بود. یا محرم نویدکیا که به عنوان کاپیتان تیم را مدیریت می‌کند هفته‌ها درد کنار ما نبود. البته بازیکنان ما همه تلاششان را کردند که جای خالی این چهار نفر را پر کنند. با حضور نوید کیا و حل مشکل پادوانی و شیمبا به امید خدا در نیم‌فصل دوم پر قدرت تر خواهیم بود.
تحمل مدعی نبودن برای بازیکنان سپاهان خیلی سخت است

* در ابتدای فصل وقتی از کارشناسان و مربیان لیگ در مورد قهرمان لیگ حرف می‌زدیم بدون تردید سپاهان گزینه اول آنها بود. نظر شما در این مورد چیست؟

خلعتبری: نمی‌دانید که برای خود ما هم این شرایط خیلی سخت است. چون خود ما هم در سپاهان عادت داریم همیشه در کورس باشیم. البته خود من در تیم‌های دیگری که عضویت داشتیم همیشه این شرایط نبوده ولی در سپاهان شرایط فرق می‌کند وقتی تیمی مدعی قهرمانی است و جزو یکی از قطب‌های فوتبال ایران است انتظارات زیادی هواداران و همه از این تیم دارند برای همین هم فشار زیادی هم روی بازیکنان است.
* در ابتدای حضور استیماچ یکبار به بازی نکردن ات اعتراض کردی ولی دوباره در ترکیب قرار گرفتی و به نظر می‌رسد که رابطه خوبی با او داری؟

خلعتبری: والا من همه جا بعد از آن بازی گفتم که اشتباه کردم. نه اینکه بخواهم کار خودم را توجیه کنم ولی من نباید این کار را می‌کردم مخصوصاً اینکه آقای استیماچ تازه به سپاهان آمده بود و شناخت کافی از من نداشت. ولی خدا را شکر ما با هم مشکلی نداریم. او مربی جوانی است که تمام تلاشش را برای موفقیت تیم انجام می‌دهد. در کل بازیکنان و کادر فنی به دنبال نتیجه گرفتن سپاهان و بازگشت تیم به جایگاه واقعی‌اش هستیم. دلم نمی‌آید از هواداران سپاهان حرفی نزنم بازیکنانی که در هر شرایط همیشه حامی تیم هستند و در سرما و گرما سپاهان را تشویق می‌کنند. امیدوارم که ما هم بتوانیم در نیم‌فصل دوم نتیجه بگیریم و آنها را خوشحال کنیم.


* در هفته‌هایی که استیماچ روی نیمکت سپاهان نشسته تنها یک پیروزی به دست آورده که این نتیجه رضایت‌بخش نیست. نظر شما در این مورد چیست؟

خلعتبری: استیماچ نیاز به زمان دارد. از زمان حضور کادر فنی جدید ما در این هفته‌ها با مصدوم‌ها و محروم‌های زیادی روبرو بودیم و اگر انصاف داشته باشیم دست آقای استیماچ خالی بو. خدا را شکر ما توانستیم با همکاری هم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.
شریفی در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

شما اشاره کردید به جدایی مهدی شریفی در این مورد باید بگویم که من کنار خیلی‌ها بازی کردم ولی مهدی شریفی بازیکن قوی هست و در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. من از همین‌جا یک خسته نباشید به او می‌گویم و امیدوارم در تیم جدیدش تراکتور بتواند در لیگ و آسیا بدرخشد. مهدی بازیکن کمی نیست و سپاهان هم باید یک بازیکنی در حد و اندازه‌های مهدی به تیم اضافه کند. به هر حال او سرباز است و این جدایی غیرممکن بود.
سپاهان هم مثل همه تیم‌ها مشکل مالی دارد

* همیشه سپاهان در گروه باشگاه‌های متمول ایران بود ولی این فصل برای اولین دفعه از مشکلات مالی این تیم می‌شنویم.

خلعتبری: فکر می‌کنم امسال همه تیم‌ها مشکلات مالی دارند. سپاهان فصل گذشته با مدیریت آقای رحیمی بخشی از مشکلاتش را حل کرد بعد از آن آقای خلیلیان روی کار آمدند و بخشی از مسائل را هم ایشان حل کرد و در آخر آقای باقریان در پست مدیریت به دنبال حل مشکلات مالی بازیکنان است. در سپاهان همیشه مدیریت و هیات مدیره در اولین فرصت مبالغ قراردادهای بازیکنان را پرداخت می‌کنند. به اصطلاح دیر یا زود دارد ولی سوخت‌وسوز ندارد. من همیشه به بازیکنان تیم می‌گویم که هر کس در سپاهان بازی کند، خوش‌شانس است. خود هوادران اصفهانی که همیشه حامی تیم هستند یک ثروت بزرگ برای سپاهان به حساب می‌آیند.
به فغانی افتخار می‌کنم

در مورد داوری‌ها سؤال کردید باید بگویم که من هیچ‌وقت دوست ندارم در مورد قاضی زمین حرف بزنم. ولی در چند هفته اخیر روی من چند خطای پنالتی اتفاق افتاد که می‌توانست نتیجه را عوض کند ولی خب این بخشی از فوتبال است و کاری نمی‌شود کرد. ما داوران خوبی در ایران داریم که امیدوارم با حساسیت بازی‌ها در دور برگشت بتوانند قضاوت‌های خوبی انجام دهند. آقایان زرگر، فغانی، ترکی و حقی پور و برای آنها آرزوی موفقیت دارم. من واقعاً به عنوان یک ایرانی از اینکه آقای فغانی بازی فینال رقابت‌های باشگاه‌های جهان را قضاوت کرده، افتخار می‌کنم.
* با توجه به نتایج سپاهان در لیگ و جام حذفی باید به تکرار موفقیت این تیم در آسیا امیدوار باشیم؟

خلعتبری: مطمئن باشید سپاهان روز به روز بهتر می‌شود ما در پست‌هایی که لازم داریم بازیکن می‌گیریم و هم در لیگ و هم در آسیا موفق می‌شویم و مطمئن باشید همه تیم‌ها باید روی سپاهان در لیگ و آسیا حساب کنند. کار سخت است ولی با اضافه شدن شیمبا و پادوانی و اضافه شدن بازیکنان جدید سپاهان متحول شده‌ای را در بعد از تعطیلات می‌بینید.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها