دشوار سازی سفر؛ ترفند جدید لیگ برتر؟


طبق اعلام باشگاه سپاهان فرودگاه شهر سیرجان قبول نکرده است که هواپیمای مسافر بری که اسپانسر سپاهان است، اجازه فرود نخواهد داد و به همین خاطر مسیر زرد پوشان اصفهانی برای رسیدن به سیرجان با تاخیر بیشتری مواجه خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد رضا فتاحی در گفت و گو با ایمنا در رابطه با مخالفت فرودگاه سیرجان با فرود پرواز اختصاصی کاروان سپاهان، اظهار کرد: ما طبق روال همیشگی درخواست مان را به اسپانسر خود ارسال کردیم. آنها نیز باید مسیر قانونی را طی میکردند و در همین راستا به فرودگاه سیرجان نامه زدند. متاسفانه فرودگاه سیرجان با فرود هواپیمای شرکت تابان در این فرودگاه مخالفت کرد و اجازه لازم را صادر نکرد.
وی ادامه داد: ما امروز راس ساعت ۱۱ با پرواز اختصاصی اصفهان را به مقصد کرمان ترک میکنیم و بلافاصله پس از رسیدن به فرودگاه این شهر با دو دستگاه اتوبوس مسیر ۲ و نیم الی ۳ ساعت را تا سیرجان طی خواهیمکرد. این مسیر باعث میشود تا تیم ما با دشواری وارد سیرجان شود.
سرپرست تیم فوتبال سپاهان در خصوص علت عدم صدور مجوز از سوی فرودگاه سیرجان، خاطرنشان کرد: دلیل این مخالفت را نمی دانم چون سررشتهای در این حوزه ندارم. اسپانسر ما به قراردادی که داشت پایبند بود و مراحل قانونی و اقدامات لازم را انجام داد و حتی نامهای را به فرودگاه سیرجان ارسال کرد. این مخالفت ممکن است دلایل زیادی را به ذهن خیلیها برساند اما بازهم میگویم علت واقعی را نمیدانم.
فتاحی اضافهکرد: ما تاکنون چنین موردی برای ما پیش نیامدهبود و حتی چندی پیش با پرواز اختصاصی به خرمآباد رفتیم.
وی در خصوص تاثیر سختی مسیر سفر بر عملکرد تیم، تصریحکرد: قطعا اتوبوس سختیهای خود را خواهد داشت، اما در هرصورت در عمل انجام گرفته قرارگرفتهایم و مجبور هستیم.امیدواریم بازیکنان ما حداکثر تلاش خود را انجامدهند تا بتوانیم مثل بازیهای گذشته با سه امتیاز برگردیم.
به گزارش ایمنا، دشوار سازی سفر رقبا ترفندی است که با آن در رقابتهای رفت و برگشت بینالمللی کم و بیش آشنا هستیم. از معطلیهای چند ساعته تیمهای ایرانی در فرودگاه کشورهای حوزهی خلیجفارس تا انتخاب شهری برای میزبانی دیدار ملی که رسیدن به آن با خطوط هوایی چندین توقف را میطلبد. برای نمونه در انتخابی جامجهانی ۲۰۱۸ تیم ملی کشورمان در نخستین گام باید به مصاف ترکمنستان میرفت که ترکمنها با انتخابی هوشمندانه، میزبانی را از عشقآباد پایتخت این کشور به شهر شناختهنشده داشآغوز منتقل کردند. این انتخاب باعث شد تا تیم ما مسیری دشوار و چندین پرواز با توقفهای طولانی را پشت سر بگذارد تا به داشآغوز برسد و شاید همین سختی راه باعث شد تا تیم کیروش در نخستین گام مقابل این تیم درجه دو آسیایی متوقف شود و حتی گل دریافتکند. موضوعی که مدیران فدراسیون را وادار به استفاده از هواپیمای اختصاصی برای تیم ملی کرد.
نبود خطوط منظم هوایی میان تمامی شهرهای کشور، به دغدغه مهمی برای باشگاههای لیگ برتری شدهاست. پرواز اختصاصی راه بسیاری خوبی است تا تیمها از مقیدسازی خود برمبنای جدولهای فصلی ایرلاینها پرهیز کنند. سپاهان نیز توانسته با بهرهگیری از یک شرکت هواپیمایی به عنوان اسپانسر تا حدود زیادی از مشکل خود بکاهد. با این وجود که دلیل مشخصی از مخالفت فرودگاه سیرجان به گوش نمیرسد و به نظر پای گلگهر چندان در آن باز نمیشود اما گمانهزنیهایی به وجود آمد تا شاید در ادامه فصل سایر تیمها از این حربه استفاده نمایند:اتفاقی که شاید برای نخستین بار شاهد آن در یک رقابت داخلی و نه بینالمللی باشیم.