X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

10 شهریور 1394, 10:33
کد خبر: 11308
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 3

گزارشی از حضور حاجی‌صفی در باشگاه FSV فرانکفورت

احسـان، چـپ پای طلایـی

احسـان، چـپ پای طلایـی احسـان، چـپ پای طلایـی
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد فصل پیش بود که خبر ‌رسید احسان حاجی‌صفی در آستانه لژیونر شدن است. البته آن زمان بیشتر در مورد لیگ انگلیس خبر می‌رسید و اینکه حاجی‌صفی قرار است به لیگ جزیره برود اما در نهایت این انتقال صورت نگرفت. این فصل هم با خبرهای اینچنینی شروع شد و در همان ابتدای بازی‌ها خبر ‌رسید که احسان حاجی‌صفی از یک تیم آلمانی پیشنهاد دارد و قرار است به زودی راهی اروپا شود. به خاطر اتفاقات فصل گذشته خیلی‌ها این مساله را جدی نمی‌گرفتند و فکر می‌کردند باز هم همه چیز منتفی می‌شود اما این بار واقعا قضیه فرق می‌کرد.
احسان حاجی‌صفی بعد از اینکه 2 گل به سایپا زد، با هواداران سپاهان خداحافظی کرد و به آلمان رفت. طولی نکشید که خبر رسید این بازیکن ملی‌پوش با باشگاه FSV فرانکفورت قرارداد رسمی امضا کرد. با تیمی که در بوندس‌لیگای 2 حضور دارد و فصل گذشته خطر سقوط به دسته پایین‌تر را پشت سر گذاشت.
این مسائل باعث شده خیلی‌ها به انتخاب حاجی‌صفی ایراد بگیرند اما ظاهرا اگرچه FSV فرانکفورت در بوندس‌لیگای یک حضور ندارد و فصل گذشته روزهای سختی را پشت سر گذاشت اما یکی از بهترین تیم‌های این دسته آلمان محسوب می‌شود. بر همین اساس به معرفی این باشگاه و سابقه‌اش می‌پردازیم.

FSV فرانکفورت با بیش از 100 سال سابقه
باشگاه FSV فرانکفورت در سال 1899 تاسیس شد و در واقع قدمتی 116 ساله دارد. این باشگاه اگرچه هیچ‌وقت حضور در بوندس‌لیگای یک را تجربه نکرده اما عناوین جالبی دارد که به سال‌های خیلی دور برمی‌‌گردد. این تیم در سال 1925 نایب قهرمان آلمان شده. چند سال بعد و زمان جنگ جهانی دوم قهرمانی جنوب آلمان را به دست آورد که البته این عنوان به سال 1933 و به 82 سال پیش برمی‌گردد. تیم FSV فرانکفورت در سال 1975 تا 1980 هم در بوندس‌لیگای 2 حضور داشت اما بعد از آن سقوط کرد و چند سالی از این سطح رقابت‌ها دور بود. به این ترتیب سال 2008 به بوندس‌لیگای 2 برگشت که تا الان، یعنی حدود 8، 9 سال است که این حضور را تداوم بخشیده.

7 زمین استاندارد و امکانات بالا در FSV فرانکفورت
شاید برای ما ایرانی‌ها جالب باشد که تیم دسته پایینی FSV فرانکفورت دارای امکاناتی بسیار حرفه‌ای است. تیمی که در بوندس‌لیگای 2 حضور دارد اما از امکاناتی بهره‌مند است که باشگاه‌های حرفه‌ای ایران در آرزوی آن به سر می‌برند. یکی از مهم‌ترین امکانات این باشگاه این است که 7 زمین چمن استاندارد دارد. از این 7 زمین چمن، 4 زمین دارای چمن مصنوعی است و 3 زمین دیگر چمن طبیعی دارد. ورزشگاه اصلی این باشگاه هم ورزشگاه فوکس بانک یا همان بانک ملی است که ظرفیت 14 هزار تماشاگر را دارد. این ورزشگاه نوساز است و از امکانات بسیار خوبی بهره می‌برد.

آکادمی قوی FSV فرانکفورت رقیب بزرگان آلمانی
باشگاه FSV فرانکفورت آکادمی قوی و حرفه‌ای دارد. این باشگاه سال‌هاست در رده‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید به پرورش بازیکن مشغول است و در سطح بسیار بالایی کار می‌کند. تیم‌های پایه FSV فرانکفورت رقبای اصلی تیم‌های پایه باشگاه‌های بزرگی مثل بایرن‌مونیخ، هامبورگ و... است.
شاپورزاده و طیبی ایرانی‌های FSV فرانکفورت
امیر شاپورزاده یکی از بازیکنان ایرانی FSV فرانکفورت بود که در سال 2008- 2007 در این باشگاه فعالیت داشت. شاپورزاده در این باشگاه شرایط خوبی داشت اما با پیشنهاد استیل آذین به ایران آمد که با ناکامی این تیم، لیگ کشورمان را ترک کرد و به کیکرز اوفنباخ رفت. دیگر ایرانی FSV فرانکفورت، شخصی به اسم بهنام طیبی است. شاید تا به حال کسی نام او را نشنیده باشد و یا به خاطر شباهت اسمی به یکی از کشتی‌گیران کشورمان این نام برایشان آشنا باشد اما بهنام طیبی یکی از بازیکنان سابق FSV فرانکفورت بود. طیبی که بزرگ‌شده فرانکفورت است در تیم‌های پایه با FSV فرانکفورت بود و در نهایت به تیم اصلی رسید اما قبل از آنکه بتواند برای این تیم خودنمایی کند، مصدوم شد و برای همیشه فوتبال را کنار گذاشت. به این ترتیب او جذب باشگاه شد و الان به عنوان حسابدار در FSV فرانکفورت مشغول به کار است. به این ترتیب احسان حاجی‌صفی سومین ایرانی این باشگاه خواهد بود که می‌خواهد برای این تیم خودنمایی کند.

توماس اورال مربی سابق دژاگه
معرفی توماس اورال سرمربی FSV فرانکفورت شاید برای خیلی‌ها جالب باشد. او که از مسیحی‌های سوریه بود، حدود 40 سال پیش به همراه پدر و مادرش به آلمان فرار می‌کند و در نهایت در این کشور ماندگار می‌شود. اورال یکی از مربیان موفق FSV فرانکفورت بود که توانست در 2 فصل این تیم را از دسته 4 به دسته 2 بیاورد که در این مقطع امیر شاپورزاده هم شاگرد او بود. اورال بعد از آن، از FSV فرانکفورت کنار گذاشته شد و دستیار فلیکس ماگات در فولام شد تا حضور در کنار یک بازیکن ایرانی دیگر را تجربه کند. اورال در این تیم، اشکان دژاگه را می‌دید که خیلی خوب کار می‌کند و گل‌های خوبی می‌زند. توماس اورال در کنار ماگات خیلی خوب کار می‌کرد و تجربیات خوبی به دست آورد تا FSV فرانکفورت باز هم به دنبال او برود. در واقع فصل گذشته وقتی FSV فرانکفورت داشت به دسته پایین‌تر سقوط می‌کرد، مسوولان این باشگاه به سراغ اورال رفتند و او را در هفته سی و چهارم سرمربی تیم کردند که در نهایت با این مربی، FSV فرانکفورت در بوندس‌لیگای 2 ماندگار شد. حالا با این مربی مسوولان FSV فرانکفورت امید زیادی دارند که بتوانند موفقیت‌های دیگری کسب کنند.

رفاقت بین هواداران FSV فرانکفورت و اینتراخت
معمولا در هر شهری 2 تیم وجود داشته باشد شاهد رقابت شدید آن تیم‌ها و البته هوادارانش هستیم. در تهران، استقلال و پرسپولیس، در اصفهان سپاهان و ذوب‌آهن، در اهواز استقلال اهواز و فولاد خوزستان و...
این مساله در کشورهای دیگر هم به این صورت است و آلمان هم مستثنی از آن نیست اما در اتفاقی عجیب می‌بینیم فرانکفورت چیزی غیر از این را رقم زده که برای خود آلمانی‌ها هم عجیب است. ظاهرا طرفداران FSV فرانکفورت و اینتراخت رابطه خیلی خوبی با هم دارند و نه تنها رقیب هم نیستند، بلکه با هم رفاقت هم دارند. شاید دلیل این مساله سطح متفاوت فوتبال این 2 تیم باشد و اینکه اینتراخت در بوندس‌لیگای یک و FSV فرانکفورت در بوندس‌لیگای 2 حضور دارد اما در تیم‌های پایه هم شاهد چنین رفاقتی بین هواداران هستیم. رفاقتی که در فوتبال آلمان هم زبانزد است.

تعریف و تمجید سایت FSV فرانکفورت از احسان حاجی‌صفی
سایت باشگاه FSV فرانکفورت آلمان در گزارشی به انتقال احسان حاجی‌صفی هافبک ملی‌پوش ایران به این تیم اشاره کرده. در این گزارش آمده: «احسان حاجی‌صفی که یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان جوان لیگ برتر بود، با قراردادی 30 ژوئن 2017 به فرانکفورت پیوسته است. این هافبک 25 ساله می‌تواند هم به عنوان هافبک چپ و هم به عنوان مدافع کناری برای تیمش به میدان برود. او که به همراه سپاهان توانسته سه بار قهرمان ایران شود، 69 بازی ملی دارد و علاوه بر سپاهان در تیم تراکتورسازی ایران هم حاضر بود که در 100 بازی برای این باشگاه 9 گل به ثمر رسانده.»

اورال: حاجی‌صفی نقطه ضعف جناح چپ را برطرف کند
توماس اورال سرمربی فرانکفورت در مصاحبه‌ای که با سایت باشگاه FSV فرانکفورت داشت، درباره انتقال حاجی‌صفی به این تیم گفت: «احسان یک بازیکن با تجربه بین‌المللی بالاست که سابقه خوبی در لیگ ایران دارد و در جام جهانی اخیر هم برای تیم ملی ایران بازی کرد. او با وجود سن کمی که دارد تجربه ملی بالایی دارد و تیم ما با وجود او می‌تواند در جناح چپ نقاط ضعف خود را برطرف کند. البته با توانایی‌های بالایی که او دارد می‌توانیم در خط هافبک هم استفاده‌های مختلفی از او بگیریم.»

مدیر FSV فرانکفورت: خوشحالیم که حاجی‌صفی را داریم
کلمنس کروگر مدیر تیم FSV فرانکفورت هم در گفت‌وگویی که با سایت باشگاه داشت، به تعریف و تمجید از بازیکن ایرانی خود پرداخت و گفت: «ما بسیار خوشحالیم که می‌توانیم از بازیکن باتجربه‌ای مثل حاجی‌صفی استفاده کنیم. او در جام جهانی به خوبی توانایی‌های خود را ثابت کرد. همانطور که قبلا این کار را در بازی‌های پرتعداد ملی‌اش و در رقابت‌های آسیایی نشان داده بود. به نظر من او می‌تواند در بالاترین سطح اروپا بازی کند.»

حاجی‌صفی: می‌خواهم گام جدیدی برای پیشرفت بردارم
احسان حاجی‌صفی هم بعد از امضای قراردادش با FSV فرانکفورت در مصاحبه‌ای کوتاه در مورد انتقالش به این تیم به سایت این باشگاه گفت: «پس از موفقیتی که در کشور خودم به دست آوردم این یک موقعیت جدید برای من است که گام بزرگی به سمت پیشرفت بردارم و در کشوری که قهرمان جهان است، بازی کنم. بازی کردن برای باشگاه باسابقه‌ای چون فرانکفورت یک چالش بزرگ برای من است. از باشگاه فرانکفورت تشکر می‌کنم که این موقعیت را در اختیار من قرار داد و من هم همه تلاش خود را انجام می‌دهم تا پاسخ این اعتماد را بدهم.»

گزارش کیکر از حضور حاجی‌صفی در FSV فرانکفورت:
بازیکن ایرانی در فوتبال قهرمان جهان!
حضور حاجی‌صفی در تیم آبی‌پوش FSV فرانکفورت بازتاب‌های مختلفی داشته و سایت کیکرآلمان هم که مهمترین منبع خبری این کشور به شمار می‌رود، در صفحه اول خود به این انتقال پرداخته و اعلام کرده این بازیکن 25 ساله از ایران به فوتبال کشور قهرمان جهان منتقل شده.
بنا بر گزارش کیکر حاجی‌صفی تا سال 2017 با فرانکفورت قرارداد بسته است. در گزارش کیکر به بازی‌های حاجی‌صفی در جام جهانی اشاره شده و این بازیکن دفاع چپی با توانایی‌های بیشتر و رو به رشد توصیف شده. تیم FSV فرانکفورت، هاینریش اشمیتکال دفاع چپ خود را از دست داده و بنابراین حاجی‌صفی از هفته آینده و در بازی مقابل هرتابرلین در نقش دفاع چپ به میدان خواهد رفت.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها