X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

18 شهریور 1394, 09:39
کد خبر: 11568
خبرنگار: HSH
نظرات: 8

به امتیاز بازی با تراکتورسازی فکر می کنم

فرکی: هیچ وقت نگفتم نویدکیا را نمی‌خواهم

فرکی: هیچ وقت نگفتم نویدکیا را نمی‌خواهم فرکی: هیچ وقت نگفتم نویدکیا را نمی‌خواهم
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرگزاری آنا،حسین فرکی به رغم حواشی که در ابتدای لیگ پانزدهم گریبان تیمش را گرفت تا اینجای کار موفق شده به همراه زرد‌پوشان اصهانی از 15 امتیاز 5 هفته ابتدایی لیگ برتر 13 امتیاز کسب کند و در صدر جدول قرار بگیرد. این اتفاق در حالی برای این تیم افتاده است که وی از وجود محرم نویدکیا، لئوناردو پادوانی و لوسیانو پریرا نتوانسته در ترکیب تیمش استفاده کند و مشخص هم نیست این بازیکنان چه زمانی می‌توانند در ترکیب سپاهان به میدان بروند.
*در حالی که محرم نویدکیا کاپیتان تیم‌تان است، این فصل در سپاهان خبری از او نیست؟
- واقعیت این است که ما هیچ خبری از او نداریم و نمی‌دانیم علت غیبتش چیست. عده‌ای از او اخباری می‌دهند و حرف‌هایی می‌زنند اما به صورت قطعی نمی‌توان گفت این صحبت‌ها متعلق به خود این بازیکن است .

* تصمیم ندارید تکلیف او را مشخص کنید؟
-ما که بارها اعلام آمادگی کردیم که محرم بیاید و دلایل غیبتش را بگوید. هیچ وقت هم از جانب ما حرفی مطرح نشده است که نویدکیا را نمی‌خواهیم. هر چه هست جوابش را خودش می‌داند. مثل گذشته همچنان منتظر بازگشت نویدکیا هستم تا با او صحبت کنم.

*سپاهان در نبود بازیکنان تاثیرگذار خود چگونه توانسته در صدر جدول لیگ پانزدهم قرار بگیرد؟
-مهم‌ترین خواسته ما از بازیکنان تیم مسئولیت پذیر بودن آنها بوده است. سعی کردیم این موضوع را به بازیکنان تیم تفهیم کنیم که در سختی‌هاست که فاصله‌ها مشخص می‌شود. تا اینجا بازیکنان تیم به خوبی به وظایف خود عمل کرده‌اند ولی مهم این است که در ادامه بتوانیم همین روند خوب را ادامه دهیم.

*در اولین دیدار جام حذفی با حریف گمنامی از قزوین بازی دارید. با چه نگاهی به تیم مقابل وارد زمین خواهید شد؟
دیدار با سفیرآبیک قزوین فرقی با دیدارهای لیگ برتری ما ندارد. با علم اینکه سپاهان فصل گذشته در همان دور نخست جام حذفی مقابل یک حریف ناشناخته حذف شد، در این بازی با بهترین بازیکنان خود به میدان می‌رویم چرا که نگاه ما به این رقابت‌ها 100 درصد مشابه نگاه‌مان به لیگ برتر است. تیم قهرمان جام حذفی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را می‌گیرد و وقتی فرصت کسب این سهمیه است چرا به سادگی‌ آن را از دست بدهیم.

*قصد دارید از ملی‌پوشان خسته‌تان در جام حذفی استفاده کنید؟
-بازیکنانی که پذیرفته‌اند با پیراهن سپاهان بازی کنند، بهتر از هر کسی می‌دانند که برای رسیدن به اهداف باشگاه باید گام بردارند. ما بسته به نیازی که داریم در دیدارهای‌مان از بازیکنان خود استفاده می‌کنیم. مهم نیست بازیکن خسته باشد یا اینکه در روز خوبش قرار نداشته باشد چرا که مهم صعود مقتدرانه سپاهان به مرحله بعدی است.

*با این شرایط در هفته ششم مشکلی برای دیدار با تراکتورسازی زخمی پیدا نمی‌کنید؟
آنچه امروزه مشخص است بازیکنان شرایط بسیار ساده‌تری برای دوام در تیم ملی دارند. این روزها شرایط بسیار بهتر از گذشته است و بازیکنان فرصت خوبی دارند که ضمن ورزش کردن درآمد خوبی را هم به دست آورند. به نظرم آنها کارسختی برای ماندن در تیم ملی ندارند
-همه بازی‌ها برای ما اهمیت یکسانی دارند. هیچ بازی آسان نیست و دیدار با تراکتور هم یکی از سخت‌ترین بازی‌های ما در این فصل است. قطعا به نتایج ضعیف این تیم توجه‌ای نمی‌کنیم چرا که این تیم خوب تبریزی بازیکنان و مربی دانایی دارد و می‌تواند هر حریفی را شکست دهد. امیدوارم در غیاب خلعتبری محروم، به همراه حاج‌صفی، نویدکیا،‌ پادوانی و پریرا که قرار بود باشند اما حالا در کنارمان نیستند پذیرایی خوبی از تراکتوری‌ها داشته باشیم و با ارائه نمایشی تماشاگرپسند به 3 اتمتیاز بازی دست یابیم.

*به نظرتان رفتن احسان حاج‌صفی به لیگ دسته دو آلمان انتخاب خوبی برای این بازیکن ملی‌پوش بود؟
-درست یا غلط بودن این موضوع به خود احسان مربوط است. او با دلش این تیم را انتخاب کرد و به فرانکفورت رفت. امیدوارم حاج‌صفی بتواند با توجه به توانایی‌هایی که دارد در این تیم پیشرفت کند و به تیم‌های بهتری برسد.

*یکی از ناراحتی‌های حسین فرکی از کارلوس کی‌روش درخواست کمک مالی او از تجار به تیم ملی بود. علت ناراحتی‌تان چه بود؟
-من از این موضوع ناراحت نشدم. فقط با این طرح پیشنهادی مخالفت کردم. به نظرم فوتبال باید روی پای خودش بایستد و نیازی نیست از جایی کمک بگیرد. فوتبال ملی ایران نباید نیازمند کمک کسی باشد و می‌تواند با درآمدزایی که انجام می‌دهد مانع مطرح شدن چنین حرف‌هایی شود.

*در این میان فدراسیون فوتبال مقصر نیست که کی‌روش چنین حرف‌هایی را می‌زند؟
-موضوع اختیار بیش از اندازه فدراسیون به سرمربی تیم ملی کهنه شده است. همه چیز عیان است و نیازی به اظهارنظر من در این رابطه نیست. مقصر بودن یا نبودن فدراسیون در مورد مسائل کی‌روش مشکلی را حل نمی‌کند.

*به نظرتان در چنین شرایطی نسل جدید تیم‌ملی می‌تواند همچون گذشته سال‌ها در تیم ملی دوام بیاورد؟
-این موضوع بستگی به خودشان دارد. آنچه امروزه مشخص است بازیکنان شرایط بسیار ساده‌تری برای دوام در تیم ملی دارند. این روزها شرایط بسیار بهتر از گذشته است و بازیکنان فرصت خوبی دارند که ضمن ورزش کردن درآمد خوبی را هم به دست آورند. به نظرم آنها کارسختی برای ماندن در تیم ملی ندارند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها