X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

18 شهریور 1394, 19:26
کد خبر: 11588
خبرنگار: HSH
نظرات: 5

پيروزي مقابل سپاهان نقطه عطف روي يک نوار سينوسي است

رحیم زاده: بازي با سپاهان براي ما واقعا حياتي است

رحیم زاده: بازي با سپاهان براي ما واقعا حياتي است رحیم زاده: بازي با سپاهان براي ما واقعا حياتي است
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرگزاري موج، مربي ايراني جديد تراکتورسازي معتقد است عدم نتيجه گيري اين تيم تاکنون به خاطر يکسري مشکلات از جمله عدم هماهنگي اين تيم است. رحيم زاده بازي با سپاهان را حياتي مي داند چون گرفتن 3 امتياز در اصفهان را نقطه عطفي مي داند که به واسطه آن تراکتور مي تواند به بالاي جدول پرتاب شود. با اين همه اين مربي بومي اميدوار است اگر اتفاق ناخوشايندي از حيث نتيجه گيري در اصفهان رقم خورد همچنان هواداران پشت سر تيم شان باشند و صبوري به خرج بدهند.
چطور شد که بحث اضافه شدن شما به کادرفني تراکتور پيش کشيده شد؟
قبلا هم صحبت هايي شده بود و توني هم مايل بود. البته يکسري مسايل و مشکلات پيش آمد که اين موضوع با وقفه مواجه شد و تقريبا چند هفته پيش بود که دوباره صحبتش به ميان آمد که به عنوان کميته فني و مشاور به تيم اضافه شوم. اين پيشنهاد را من قبول نکردم و گفتم فقط به عنوان دستيار به تراکتور خواهم آمد. بعد از آن زمان خبري نبود تا هفته پيش گويا توني اعلام نياز کرده و باشگاه هم اين مساله را پذيرفت.
چه مشکلاتي به وجود آمده بود؟
مشکلات بابت فصل قبل را مي توان توجيه کرد اما در شروع فصل جديد هيچ خبري نبود و مدام باشگاه درگير قرارداد بازيکنان و شخص توني بود که معلوم نبود بالاخره مي آيد و قرارداد امضا مي کند يا نه! باشگاه مي خواست بعد از روشن شدن اين مسايل به دستيار ايراني فکر کند. در شروع فصل يکسري اختلافات بين توني و باشگاه بود يا دلايل ديگري نمي دانم تا اينکه قضيه بيخ پيدا کرد و در هفته پنجم که فشار زيادي به تيم آمد نياز به دستيار ايراني را احساس کردند و با درخواست توني بود که مديرعامل باشگاه هم اين موضوع را براي اضافه شدن ما به جمع کادرفني پذيرفت.
شما مشاور و کميته فني را نپذيرفتيد. با اين همه مي دانيد که توني بيشتر کارهاي تيم را به پسرش آنتوني سپرده و اين يعني نقش آنچناني براي شما و آقاي پژمان قائل نيست.
نه اين مساله به آن صورت که مي گويند مطرح نيست. توني يک دستيار اول دارد که آن را به پسرش سپرده است و ايشان کارها و تمرينات را با ما هماهنگ مي کنند. در هر مسابقه اي بحث اداره کردن بازي هم با هماهنگي هاي لازم انجام مي شود. کاري که سال گذشته هم انجام مي شد و اصالت کار را به عنوان دستيار انجام مي دادم.
شما مشکل تراکتور را تا هفته پنجم چطور ديديد که نتوانست خوب نتيجه بگيرد؟
به نظر من درصد عمده اي به همان بحث هماهنگي بر مي گردد که حرف از آن به ميان مي آورند و قطعا هفته به هفته بهتر خواهد شد. البته يکسري اين موضوع را بحران مي دانند که من دوست ندارم اين لفظ را در مورد آن به کار ببرم و مي گويم تيم نوسان داشته است. شک نکنيد اين موضوع مي تواند به حالت اوليه و نرمال برگردد.
فکر مي کنيد با توجه به سه بازي مهم و سرنوشت ساز مقابل سپاهان، پرسپوليس و فولاد به روند نرمالي که از آن ياد مي کنيد برسيد؟
به نظر من اين نرمال بودن در همين هفته مقابل سپاهان و گرفتن نتيجه کامل يعني کسب 3 امتياز در اصفهان بر مي گردد. مطمئن باشيد گرفتن اين 3 امتياز تا 70، 80 درصد تيم را به حالت نرمال برخواهد گرداند و باعث مي شود مقابل پرسپوليس که خوب بازي کرده و به قولي با عدم نتيجه گيري ضخمي است کار ما را هموار کند. بازي با سپاهان براي ما واقعا حياتي است.
شنيده شد توني فقط عليرضا پژمان را مي خواسته و شما به اصرار يکي از اعضاي تيم به کادرفني اضافه شديد
اين مساله به هيچ عنوان مطرح نبوده و همه تصميمات را هيات مديره مي گيرد. من و آقاي پژمان به عنوان دستيار و با اعلام نياز آقاي توني به تيم اضافه شده ايم و اينکه هيات مديره چه صحبت هايي را با اوليويرا انجام داده است را ما خبر نداريم. ما براي کمک به تراکتورسازي و آقاي توني به تيم اضافه شده ايم و هيچ کاري هم به اين مسايل نداريم.
و اگر مقابل سپاهان نتيجه نگيريد؟
يک مقدار کار سخت مي شود چون پيروزي مقابل سپاهان نقطه عطف روند صعودي و رسيدن به شرايط نرمالي است که به آن اشاره داشتم. پيروزي مقابل سپاهان نقطه عطف روي يک نوار سينوسي است که مي تواند تيم ما را به سمت موفقيت پرتاب کند و به 3 تيم بالاي جدول برساند.
نظرتان درباره نقطه ضعف تراکتور در خط حمله و گلزني چطور است؟
اينکه مقابل سپاهان از چه ترکيبي استفاده کنيم و از يک يا دو مهاجم بهره ببريم بسته به شرايط است. به نظر من حمزه يونس و بايرامي زير سايه موفقيت هاي ادينهو که بازيکن بزرگي بود قرار گرفته اند که نقش تاثيرگذاري در موفقيت هاي سال گذشته تراکتورسازي داشت. اين موضوع يک استرس مضاعف را به اين دو مهاجم بازي کرده و کيفيت کارشان را پايين آورده است چون آنها را با ادينهو مقايسه مي کنند. مطمئن باشيد اين ديدگاه عوض شود آنها هم کارايي لازم را براي موفقيت خط حمله تراکتورسازي را دارند. البته کانال هاي چپ و راست ما هم در اين زمينه کارشان را به خوبي انجام ندادند.
منظورتان اين است که بال هاي چپ و راست شما هم خوب کار نکرده اند؟
بله آنها تاثير زيادي در خط حمله و موقعيت سازي براي مهاجمان دارند.
اما رمزي در چپ خيلي خوب کار مي کند؟
ببينيد در حمله عملکرد چند لايه است. رمزي، سروش رفيعي و بختيار رحماني بازيکنان خوبي هستند اما به نظرم وظايف شخصي خودشان را بابت تغذيه مهاجمان آن طور که بايد و شايد انجام نداده اند و اين مي طلبد که با هماهنگي بيشتر که در آينده به دست مي آيد نقصان موجود را برطرف کنيم. اينها بازيکنان بسيار خوبي هستند که هرکدام با هماهنگي بيشتر کارايي بيشتري براي تراکتور خواهند داشت.
و در آخر به اين تراکتور با توجه به هواداران دل نگراني که دارد براي برگشتن به کورس اميدواريد؟
اين تيم پتانسيل خوبي دارد چون بازيکنان خوب و تاثيرگذاري جذب شده اند. مهمترين موضوع در تراکتور امروز ايجاد هارموني هماهنگي است که اين يک هنر است. مطمئن باشيد اگر 3 امتياز بازي با سپاهان را بگيريم اين هارموني به وجود مي آيد و تيم برمي گردد. در مورد هواداران هم به نظر من يک مقدار صبرشان را بايد بالا ببرند و دو، سه هفت ديگر هم صبوري به خرج بدهند. ممکن است هر اتفاقي ناخوشايندي از حيث کسب نتيجه در اصفهان رقم بخورد اما معتقدم اين هوادران همچنان بايد پشت سر تيم شان بمانند و به اصطلاح هواداري خود را ثابت کنند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها